اکسپریا تی سونی ؛ معرفی پرچمدار جدید هوشمند سونی در برلین‬

همانطور که انتظار می رفت سونی امروز در کنفرانس IFA 2012 در برلین چند گوشی اکسپریای جدید را معرفی کرد که “اکسپریا تی” به نظر پرچمدار آنهاست.

2

همانطور که انتظار می رفت سونی امروز در کنفرانس IFA 2012 در برلین چند گوشی اکسپریای جدید را معرفی کرد که اکسپریا تی سونی به نظر پرچمدار آنهاست.

گوشی جدید Xperia T دارای یک صفحه نمایش بزرگ 4.55 اینچی ضدخش با وضوح اچ.دی 1280 در 720 پیکسل است که سونی آن را به تکنولوژی Bravia Engine مجهز کرده و صفحه نمایش آن را Reality Display می‌خواند.

اکسپریا تی سونی 139 گرم وزن و 9.3 تا 10.45 میلی متر ضخامت دارد. پردازنده اکسپریا تی مانند گوشی‌های قبلی این شرکت یعنی اکسپریا اس و اکسپریا اس از نوع Qualcomm S4 دوهسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 225 است و از این نظر نسبت به اکسپریا های قبلی یک سرو گردن بالاتر قرار می گیرد. اکسپریا تی با اندروید 4.0 بستنی ساندویچی عرضه می‌شود اما طبق قول سونی به زودی آپدیت اندروید 4.1 را نیز دریافت خواهد کرد.

دوربین اکسپریا تی سونی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و کلیدی آن است که می‌تواند تأثیر خوبی در فروش این مدل داشته باشد و لنز 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و زوم دیجیتال 16 برابر به علاوه فلش LED برای عکسبرداری و همچنین فیلمبرداری Full HD 1080p بسیار مناسب خواهد بود. دوربین جلوی این گوشی نیز می‌تواند با وضوح 720p فیلمبرداری کند.

باتری 1850 میلی‌آمپری این مدل به ادعای سونی تا 7 ساعت مکالمه، 450 ساعت استندبای، 16 ساعت پخش موسیقی و یا 5 ساعت پخش فیلم را پشتیبانی می‌کند که رقم آخر نسبت به رقبا کمی ناامیدکننده به نظر می‌آید. این گوشی با حافظه داخلی حداقل 16 گیگابایتی عرضه می‌شود و اسلات MicroSD خیال شما را از بابت افزایش حجم راحت می کند.

یک ویژگی جالب دیگر اکسپریا تی سونی OneTouch است که بسیار شبیه به S Beam در گلکسی اس 3 عمل می‌کند؛ به این ترتیب که می‌توانید محتوای مورد نظر خود را با گوشی‌های دارای NFC سونی با این فناوری با یک لمس ساده به اشتراک بگذارید. اکسپریا تی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید عرضه خواهد شد و احتمالاً در 17 شهریور همراه با تبلت اکسپریا تبلت اس به بازار خواهد آمد.

Source: SonyMobile – Engadget – TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد حسین می‌گوید

    در مورد پردازنده اشتباه نوشتید،اسنپ دراگون s4 هست،همون طور که تو سایت سونی موبایل هم گفته.
    این پردازنده با وجود دو هسته ای بودن تو اکثر تست ها تگرا3 رو شکست داده و با exynos جدید هم تقریبا برابری میکنه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله با تشکر از شما اصلاح شد
      در سایت سونی موبایل ذکر شده 8260 اما در اصل پردازنده 8260A هست
      همونطور که میدونید 8260 مربوط به S3 و 8260A مربوط به S4 هست.
      http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4899&idPhone2=4894