خداخافظی ادوبی فلش‌پلیر با اندروید

امروز یعنی 15 آگوست 2011 یا 25 مرداد 1391 پشتیبانی از فلش پلیر برای سیستم عامل اندروید به صورت رسمی متوقف می شود و ادوبی دیگر فلش پلیر را از طریق فروشگاه Google Play عرضه نخواهد کرد. دنیای وب کم کم در حال مهاجرت به سوی فناوری جدید HTML5 است و شما نیز باید کم کم خود را آماده خداحافظی با محتوای فلش کنید.

3

فارنت: همان طور که ادوبی پیش از این اعلام کرده بود امروز یعنی 15 آگوست 2011 یا 25 مرداد 1391 پشتیبانی از فلش پلیر برای سیستم عامل اندروید به صورت رسمی متوقف می شود و ادوبی دیگر فلش پلیر را از طریق فروشگاه Google Play عرضه نخواهد کرد. دنیای وب کم کم در حال مهاجرت به سوی فناوری جدید HTML5 است و شما نیز باید کم کم خود را آماده خداحافظی با محتوای فلش کنید.

البته طبق اعلام ادوبی امروز پایان پشتیبانی از فلش پلیر بر روی گوشی های اندرویدی نخواهد بود و ادوبی کماکان اجازه اجرای محتوای فلش روی این گوشی ها و تبلت ها را خواهد داد و حتی آپدیت های امنیتی نیز برای آنها عرضه خواهد کرد اما در گوشی های جدید و سیستم عامل اندروید 4.1 خبری از فلش پلیر نخواهد بود. به این ترتیب کماکان 98.5 درصد کاربران کنونی اندروید از فلش پلیر بهره خواهند برد تا زمانی که گوشی های خود را ارتقا دهند و یا آپدیت اندروید 4.1 را به صورت رسمی و یا کوک شده نصب کنند.

جالب است بدانید استیو جابز مدیر و بنیان گذار اپل از سالهای پیش از پشتیبانی فلش پلیر در iOS خودداری می کرد و آینده را در اختیار HTML5 می دانست. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که ویندوز 8 از طریق اینترنت اکسپلورر پشتیبانی محدودی از فلش خواهد داشت. البته هنوز برخی برنامه نویسان از Adobe AIR برای تولید محتوا استفاده می کنند که بر روی انواع سیستم عامل های دستکاپ و موبایل قابل اجراست.

Source: ReadWriteWeb

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. احمد می‌گوید

    بابا من اندروید 4 دارم ولی هر کار میکنم از فلش کامل پشتیبانی نمیکنه.گوشیم اس3 هست چی کار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      منظورتون چی هست از فلش کامل پشتیبانی نمی کنه؟
      آیا محتوای فلش توی مرورگر نمایش داده نمیشه؟

  2. حسام می‌گوید

    اصلا نمیفهمم مشکل شرکتهای بزرگ تولید کننده تلفنهای همراه با فلش چیه؟اول اپل که کشمکش عجیبی با شرکت adobe و مشتریهاش برای پشتیبانی محتوای فلش داشت و حالا Google و Android.مطمئنا HTML 5 فوق العاده خواهد بود.اما واقعا دلیل این همه نفرت از محتوای فلش رو درک نمکنم.شاید ضعف امنیتی؟