توقع اپل از سامسونگ: 30 دلار برای هر گوشی، 40 دلار برای هر تبلت!

اپل در سال 2010 به سامسونگ پیشنهاد داده بود تا در ازای 30 دلار برای هر گوشی و 40 دلار برای هر تبلت به سامسونگ اجازه استفاده از پتنت‌های خود را بدهد.

5

فارنت: دادگاه دعوای اپل و سامسونگ در این مدت باعث شده که اطلاعات فوق‌العاده زیادی از پروژه‌های قدیمی شرکت و یا گفتگوها و مذاکرات این دو شرکت با همدیگر در رسانه‌ها منتشر شود. در این بین اتفاقات فوق‌العاده زیادی در پشت پرده در حال رخ دادن بوده که تا به حال هیچ خبرگزاری موفق به انتشار آنها نشده است.

اما حالا مدارک جدیدی از این دادگاه به بیرون درز پیدا کرده و به دست خبرگزاری‌ها مختلف افتاده است که بر مبنای آن، اپل در سال 2010 به سامسونگ پیشنهاد داده بود تا در ازای 30 دلار برای هر گوشی و 40 دلار برای هر تبلت به سامسونگ اجازه استفاده از پتنت‌های خود را بدهد.

کاریکاتوری که در واکنش به دادگاه ادامه‌دار اپل و سامسونگ منتشر شده!

اگر چه قیمت اصلی برای این پتنت‌ها 30 دلار برای هر گوشی و 40 دلار برای هر تبلت بوده اما در این بین تخفیف‌هایی هم وجود داشته، به عنوان مثال 20 درصد تخفیف برای پتنت‌هایی که سامسونگ به اپل بازگرداند و یا 20 درصد برای محصولاتی که امکاناتی مانند امکانات محصولات اپل ندارند. بنا بر این اسناد اپل همچنین 40 درصد تخفیف برای سیستم عامل‌هایی که قبلا از اپل اجازه و گواهی دارند، مانند ویندوزفون قائل شده که در این حالت هم حداقل مقدار قابل پرداخت 6 دلار است. در این بین همچنین اگر سامسونگ این مبالغ را قبول می‌کرد می‌توانست در کمترین حالت 24 دلار برای هر گوشی و 30 دلار برای هر تبلت پرداخت کند.

بنابر این گزارش در مدارکی که فاش شده شرکت سامسونگ از تاریخ ژوئن 2010 تا ژوئن 2012 توانسته است 21.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و 1.4 میلیون تبلت را به فروش برساند که اگر مبلغ پتنت هر کدام از این محصولات را با 20 درصد تخفیف حساب کنیم تا امروز سامسونگ باید 554 میلیون دلار به اپل پرداخت می‌کرده است.

همانطور که می‌دانید تجارت سامسونگ فقط به این حیطه ختم نمی‌شود و این شرکت در تولید محصولاتی همچون تلویزیون‌های گران‌قیمت، یخچال فریزر و ماشین‌های لباسشویی و … نیز دست دارد اما تنها تجارت اسمارت‌فون این شرکت قابل مقایسه با اپل است که البته با این شواهد تازه معلوم شده که سامسونگ فروشی کمتر از اپل (البته در آمریکا) دارد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که عاقبت این همه رو کردن مدارک چه خواهد شد و چه بلایی سر سامسونگ خواهد آمد! اما حالا به نظر شما این درخواست از سامسونگ را چه می‌توان نامید باج‌خواهی و یا حق طبیعی؟!

Source: iMore

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. Hamid می‌گوید

    جریان اون عکس چیه !؟
    واقعا اپل فریزر برده توی دادگاه و گفته مثل ایپده یا داره مسخرش میکنه ؟

    (لطفا) اگه کسی خبر داره به ما هم بگه اوضاع از چه قراره؟!!!!!!!!!!!!!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز.. همونطور که زیر عکس هم درج شده این فقط یه کاریکاتوره که با توجه به حال و هوای این روزها منتشر شده..

    2. علی می‌گوید

      آره داش واقعاً فریزر برده
      :))))))

  2. amir می‌گوید

    الان اگر تیتر مطلب رو با اخر مطلب مقایسه کنید تناقض کامل رو میبینید من که نفهمیدم سامسونگ از اپل پول خواسته یا اپل از سامسونگ ؟؟

    1. منصور می‌گوید

      والا ما که از اول تا آخرش رو خوندیم فقط به این نتیجه رسیدیم که اپل مث گل مراد پول زور می خواد.