«لنوو تینک پد تبلت 2»: ظاهرا یک تبلت اما به کارآمدی یک کامپیوتر!

امروز لنوو به صورت رسمی نسخه نهایی تبلت ویندوز 8 خود را با نام Lenovo ThinkPad Tablet 2 رونمایی کرد. این تبلت که از پردازنده اتم و نسخه x86 پروفشنال ویندوز 8 بهره می برد با داک کیبرد دار خود به صورت کامل کارایی یک لپ تاپ را خواهد داشت.

0

فارنت: شاید به خاطر داشته باشید که چندماه پیش لنوو نسخه آزمایشی (پروتوتایپ) تبلت خود را با ویندوز 8 به نمایش گذاشت تا اعلام کند یکی از اولین شرکت های حامی ویندوز 8 خواهد بود. امروز لنوو به صورت رسمی نسخه نهایی این تبلت را با ویندوز 8 و به نام Lenovo ThinkPad Tablet 2 رونمایی کرد.

این تبلت که از نوع تبلت x86 است و از پردازنده اتم اینتل بهره می برد دارای نسخه پروفشنال ویندوز 8 و نه نسخه RTM خواهد بود و به همین دلیل با توانایی اجرای اپلیکیشن ها دسکتاپی ویندوز تمامی قابلیت های یک PC  را به فرم یک تبلت در اختیارتان خواهد گذاشت. تینک پد 2 تنها 9.8 میلی متر ضخامت دارد و وزن آن نیز 485 گرم است و می تواند با باطری قدرتمند خود تا 10 ساعت شارژ نگه دارد. تبلت به نمایش گذاشته شده تنها از اتصال WiFi بهره مند است اما نسخه 4G آن نیز در دستور کار لنوو قرار خواهد داشت.

این تبلت همچنین دارای یک قلم خازنی مناسب است که در خود تبلت قرار می گیرد و یک داک با کیبرد مناسب این تبلت را کاملاً به یک لپ تاپ تبدیل می کند. از دیگر مشخصات مهم این تبلت می توان به 2 گیگابایت رم، دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و 3 مگاپیکسلی در جلو تبلت اشاره کرد. از نظر پروت ها این تبلت دارای پورت های USB و mini HDMI است و اسلات MicroSD نیز برای آن تعبیه شده است.

زمان عرضه و قیمت این تبلت که به نظر فعلاً تنها رقیب سرفیس پرو مایکروسافت است هنوز اعلام نشده اما به نظر می رسد زمان عرضه آن بلافاصله پس از عرضه رسمی ویندوز 8 و شاید در همان روز باشد.

Sources: The Verge – Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.