Demonoid میزبان محبوب بیت‌تورنت توسط پلیس اوکراین خاموش شد

به تازگی خبر رسیده که یکی از سایت های مشهور و محبوب به اشتراک گذاری تورنت Demonoid.com به تازگی به جرم نقض کپی رایت توسط پلیس اوکراین تعطیل شده و به طور کل از دسترس خارج شده است. این سایت در هفته اخیر نیز به دلیل حملات شدید DDoS از دسترس خارج شده بود تا اینکه پلیس ضدجرایم سایبری اوکراین با هشدار به ColoCall، شرکت میزبان Demonoid خواستار خاموشی این سایت شد.

0

فارنت: شاید در جریان باشید که پس از مطرح شدن لایحه های SOPA و PIPA در کنگره امریکا با وجود تصویب نشدن این لایحه ها موجی از تلاش نیروهای فدرال و پلیس برای سرنگون کردن سایت های ناقض کپی رایت فضای اینترنت را پر کرد. در این میان سایت محبوب مگاآپلود توسط FBI بسته شد و سایت های به اشتراک گذاری فایل محبوبی مانند فایل سونیک، آپلودد و فایل سرو امکان به اشتراک گذاری فایل را حذف کردند و یا برای کاربران امریکایی ارائه خدمات را متوقف کردند. اما همان طور که می دانید تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این سایت ها ناقض کپی رایت نبودند و مشکل اصلی سایت های تورنتی بودند که اکثر محتوای غیرقانونی را به اشتراک می گذاشتند. با تلاش های شدید و حملات DDoS به سایت های به اشتراک گذاری تورنت محبوبی مانند PirateBay بعضی از آن ها به صورت کامل یا موقت از کار افتادند و یا مجبور به انتقال سرور هایشان به کشور های دیگر شدند.

به تازگی خبر رسیده که یکی از سایت های مشهور و محبوب به اشتراک گذاری تورنت Demonoid.com به تازگی به جرم نقض کپی رایت توسط پلیس اوکراین تعطیل شده و به طور کل از دسترس خارج شده است. این سایت که از جمله سایت هایی بود که برای استفاده از آن نیاز به دعوتنامه داشتید در هفته اخیر نیز به دلیل حملات شدید DDoS از دسترس خارج شده بود تا اینکه پلیس ضدجرایم سایبری اوکراین با هشدار به ColoCall، شرکت میزبان Demonoid خواستار خاموشی این سایت شد.

پیش از این Demonoid چندین بار مجبور به انتقال سرور ها شده بود اما این بار به نظر ماجرا سیاسی می آید چرا که بنابه گفته منابع در سفر نخست وزیر اوکراین به امریکا در این مورد حرف هایی زده شده است. به هر حال ColoCall می گوید که Demonoid سرور های پشتیبانی در کشور های دیگر دارد اما کماکان دسترسی به این سایت امکان پذیر نیست.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.