مایکروسافت در حال طراحی نسخه تحت وب اسکایپ

مایکروسافت به تازگی اولین قدم را جهت پشتیبانی از استاندارد web Real Time Communication یا به اختصار WebRTC برداشته است که نوعی از استاندارد HTML5 برای تماس آنلاین بدون نیاز به پلاگین اضافه محسوب می شود. این تکنولوژی به احتمال زیاد در نسخه ای تحت وب از نرم افزار اسکایپ به کار برده خواهد شد.

1

فارنت: همانطور که می دانید پارسال مایکروسافت شرکت اسکایپ دارای بزرگترین و محبوب ترین اپلیکیشن تماس صوتی و تصویری را به قیمت هنگفتی خریداری کرد و خوشبختانه به نظر می رسد که این معامله به سود کاربران خواهد بود. مایکروسافت به تازگی اولین قدم را جهت پشتیبانی از استاندارد web Real Time Communication یا به اختصار WebRTC برداشته است که نوعی از استاندارد HTML5 محسوب می شود. این استاندارد که بدون نیاز به پلاگین خاصی و تنها توسط HTML5 کار می کند به احتمال زیاد قرار است در نسخه ای تحت وب از نرم افزار اسکایپ به کار برده شود تا کاربران بتوانند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن اسکایپ و تنها با ورود به این سایت تماس های صوتی و تصویری برقرار کنند.

اگر شما از دانلود اینستالر های مختلف اسکایپ خسته شده اید و مانند بسیاری کاربران در نصب این اپلیکیشن به مشکل برخورده اید نسخه تحت وب این اپلیکیشن برایتان بسیار مفید خواهد بود. البته همانطور که در جریان هستید مایکروسافت قرار است نسخه ای از اسکایپ تحت وب را توسط پلاگین های خاصی به سرویس ایمیل جدید خود Outlook.com بیاورد اما احتمالاً امکانات بسیار محدود تری نسبت به نسخه WebRTC آن خواهد داشت. با این اقدام مایکروسافت احتمالاً باید در آینده نزدیک شاهد حرکات مشابهی از گوگل در سرویس گوگل تاک و فیس بوک و دیگر رقبای مشابه نیز باشیم.

Source: The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نام شما می‌گوید

    فیسبوک هم که فعلا با مایکروسافت داره همکاری می کنه و توی چت تصویری فیسبوک سرویس اسکایپ گنجونده شده