سامسونگ خطاب به اپل: این کپی‌برداری نیست، رقابت است!

امروز سامسونگ در اعتراضی به دادگاه اعلام کرد که شباهت محصولات سامسونگ و اپل تنها نتیجه‌ای از فعالیت در صنعت الکترونیک است. وکیل سامسونگ “چارلی ورهوون” در دادگاه امروز گفت: حرف ما این نیست که آیفون محصولی از نظر تجاری موفق نیست. اما الهام گیری از یک محصول و تولید محصولات بهتر رقابت است، نه کپی‌برداری.”

3

فارنت: حتماً در جریان هستید که در چند سال اخیر دو کمپانی اپل و سامسونگ جنجالی‌ترین شرکت‌های فناوری بوده‌اند که دائماً در حال شکایت از یکدیگر هستند، در حالی که از طرفی دیگر سامسونگ بسیاری از قطعات گجت‌های مدرن اپل را تولید می‌کند.

اخیراً به نظر می‌رسد اپل به هر دلیلی به سامسونگ تهمت کپی‌برداری می‌زند و تمامی طراحی‌های به خصوص تبلت‌های گلکسی را کپی‌برداری از روی آی‌پد خود می‌خواند و همین امر در مورد آیفون و گوشی‌های گلکسی‌اس نیز صدق می‌کند. امروز سامسونگ در اعتراضی به دادگاه اعلام کرد که شباهت محصولات سامسونگ و اپل تنها نتیجه‌ای از فعالیت در صنعت الکترونیک است. وکیل سامسونگ “چارلی ورهوون” در دادگاه امروز گفت:

” خانم‌ها و آقایان، حرف ما این نیست که آیفون محصولی موفق از نظر تجاری نیست. آیفون یک محصول تاثیرگذار در دنیای فناوری برای همه مردم و برای رقابت موجود بود. اما الهام‌گیری از یک محصول و تولید محصولات بهتر رقابت است، نه کپی‌برداری.”

تیم قانونی سامسونگ سپس وارد جزئیات بیشتر شد و ضمن نمایش تصاویری از نمای نزدیک و بررسی گوشه‌ها و دکمه Home گوشی‌ها و موارد دیگر اختلافات و تفاوت‌های آیفون و گلکسی‌اس را به نمایش گذاشت.

ورهوون همچنین گفت:”بر‌طبق مدارک، اپل گوشه‌های مستطیلی را اختراع نکرده است و همچنین اپل صفحه لمسی را نیز اختراع نکرده است!”

ادعای اپل در این دادگاه نیز مانند بقیه دادگاه‌ها این است که سامسونگ از طراحی‌ها و تکنولوژی‌های نرم‌افزاری اپل کپی‌برداری غیرقانونی کرده است. سامسونگ نیز می‌گوید که مخترع بزرگی در عرصه فناوری بوده و قطعات کلیدی گجت‌های iOS را تولید کرده است. این قطعات شامل فلش مموری، پردازنده‌ها و حافظه اصلی می‌باشد.

ورهوون اضافه کرد: “قطعاتی که باعث کارکرد این دستگاه (آیفون) می‌شود، همگی توسط سامسونگ تأمین می‌شود. ظاهراً اپل فکر می‌کند سامسونگ چیزی را اختراع کرده است، فقط به این دلیل که در حال خرید محصولات برای دستگاه‌های خودش است.”

داستان جالب‌تر هم می‌شود جایی که ورهوون با نمایش پتنت‌های آی‌پد که شماره 889 نام دارد و همچنین با در دست داشتن تبلت آی‌پد 1 ادعا می‌کند تبلت تولید شده توسط اپل شبیه و مطابق به پتنت 889 تولید نشده است.

سامسونگ همچنین درباره امکانات صفحه لمسی مانند pinch to zoom یا اسکرول صفحه می‌گوید که پیش از اپل نیز شرکت‌هایی از این فناوری‌ها استفاده می‌کرده اند و در واقع امروزه این امکانات جزء جدانشدنی از یک تلفن همراه است، درست مانند قابلیت ارسال و دریافت دیتا که نباید به شکل یک پتنت در انحصار اپل باشد.

دادگاه هنوز ادامه دارد و اگر خبر جالبی به دست ما رسید حتماً شما خوانندگان عزیز را در جریان قرار خواهیم داد.

Source: CNet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. صدرا می‌گوید

    چی میگی خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟؟؟

  2. ar30 می‌گوید

    در حالی که از طرفی دیگر سامسونگ بسیاری از قطعات گجت های مدرن سامسونگ را تولید می کند

    اپل را تولید میکند نه سامسونگ

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون اصلاح شد.