گوگل حالا دست‌خط شما را برای جستجو در گوشی‌تان می‌شناسد!

گوگل اکنون به شما این امکان را می‌دهد که برای جستجو در این موتور جستجوگر, کلمات و یا عبارات مورد نظر خود را با دست‌خط خودتان بر روی صفحه نمایش گوشی و یا تبلت خودتان بنویسید. قابلیت موسوم به دست‌خط قابلیت جدیدیست که در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS اضافه شده تا به جستجوی بهتر شما کمک کند.

2

فارنت: گوگل اکنون به شما این امکان را می‌دهد که برای جستجو در این موتور جستجوگر, کلمات و یا عبارات مورد نظر خود را با دست‌خط خودتان بر روی صفحه نمایش گوشی و یا تبلت خودتان بنویسید. قابلیت موسوم به دست‌خط قابلیت جدیدیست که در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS اضافه شده تا به جستجوی بهتر شما کمک کند.

البته برای استفاده از این قابلیت باید گزینه استفاده از آن را در تنظیمات صفحه گوگل گوشی خود فعال کنید. برای این کار در مرورگر گوشی خود صفحه گوگل را باز کنید. بر روی گزینه تنظیمات (Settings) اشاره کرده و آن را انتخاب کنید. حالا صفحه تنظیمات گوگل پیش روی شماست که تنظیمات جستجوهای شما در گوشی در آن قرار گرفته است. به کمی پائین‌تر بروید و گزینه فعال کردن دست‌خط (enable Handwrite) را علامت بزنید. حالا به پائین صفحه رفته و تنظیمات انجام شده را ذخیره (Save) کنید.

حالا قابلیت و امکان دست‌خط در صفحه گوگل دستگاه شما فعال شده و یک آیکون به انتهای پائین و سمت راست صفحه اضافه شده که به صورت یک حرف g  نشان داده می‌شود. با اشاره بر روی آن می‌توانید امکان دست‌خط را موقتا غیرفعال و یا فعال کنید. حالا دیگر هر کلمه‌ای را که روی صفحه نمایش دستگاه خود رسم کنید بلافاصله و پس از چند لحظه در کادر جستجو وارد می‌شود و لیست کلمات پیشنهادی گوگل در برابر شما ظاهر می‌شود و حتی لازم نیست که یک کلمه را به طور کامل وارد کنید. در عین حال صفحه کلید دستگاه شما نیز فعال است و اشتباهات گوگل (البته در نتیجه دست‌خط بد شما..!) را هم می‌توانید تصحیح کنید.

فعلا که این امکان تنها برای زبان انگلیسی و ظاهرا بنا بر آنچه که در فیلم ویدیوئی منتشر شده نشان داده می‌شود چند زبان رایج دیگر عرضه شده  و شاید (مطمئنا..) شاهد حضور سایر زبان‌ها مانند فارسی در این قابلیت خواهیم بود.

Source: Google

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسن می‌گوید

    سئوال من شاید غیر مستقیم ارتباط داشته باشه
    واینکه کیبورد گوگل سرچ من کار نمیکنه
    مشکل از دستگاه من است یا تحریم
    تحریم ساسیه مشکل من اجتماعیه

  2. دیگو می‌گوید

    به نظر من گوگل داره از اپل دیگه خیلی جلو میزنه
    فقط این مصرف باطری گوشی رو درست کنن خیلی عالی میشه