دسترسی راحت به اوقات شرعی با برنامه اندروید «ماه رمضان»

برنامه اندروید ماه رمضان برنامه اندروید رایگانیست که شرکت پرشه پردازش در ابتدای ماه مبارک رمضان آن را عرضه کرده و از قابلیت‌هایی همچون محاسبه و نمایش اوقات شرعی, پخش اذان, زنگ هشدار برای وقت سحر, پخش دعای ربنا, نمایش ادعیه یومیه, ذکر شمار و همچنین برخورداری از ویجت برای نمایش دعای روز برخوردار است.

3

این روزها در ماه مبارک رمضان به‌سر می‌بریم و با توجه به خاصیت این روزها بیشتر به سراغ اوقات شرعی و زمان رسیدن اوقاتی مانند سحر و افطار هستیم. برای پی بردن به اوقات شرعی راه‌های زیادی مانند تلفن وجود دارد اما مطمئنا چه راهی بهتر از گوشی همیشه همراه اندرویدی شما تا بتواند باز هم نقش امیدوارکننده‌ای را برای شما ایفا کند.

برنامه اندروید ماه رمضان برنامه اندروید رایگانیست که شرکت پرشه پردازش در ابتدای ماه مبارک رمضان آن را عرضه کرده است. این برنامه از قابلیت‌هایی همچون محاسبه و نمایش اوقات شرعی, پخش اذان, زنگ هشدار برای وقت سحر, پخش دعای ربنا, نمایش ادعیه یومیه, ذکر شمار و همچنین برخورداری از ویجت برای نمایش دعای روز برخوردار است. برنامه از گرافیک مناسبی برخوردار است که پیش از این در برنامه کیوسک شرکت پرشه‌پردازش نیز شاهد آن بودیم.

برای دریافت این برنامه رایگان می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار رفته و یا کد کیو.آر زیر را فراخوان کنید.

بررسی برنامه در فارنت: پس از دریافت برنامه از کافه‌بازار و نصب آن و با باز کردن برنامه لوگوی اصلی برنامه ظاهر می‌شود و بالافاصله پس از آن صفحه اصلی برنامه پدیدار می‌شود که صفحه‌ای شامل تاریخ روز و اوقات شرعی آن است در این صفحه نزدیک‌ترین وقت شرعی پررنگ‌تر دیده می‌شود و علامت بلندگو در برابر هر یک از اوقات شرعی بیانگر فعال بودن پخش اذان و با دعا در آن وقت است.

با توجه به علامت‌های پائین صفحه می‌توان متوجه شد که در صفحه‌های کناری هم خبری باید باشد. وقتی صفحه را به سمت راست می‌کشیم تا اوقات شرعی فردا نمایان می‌شود و با تکرار این کار به دعای روز ویژه ماه رمضان بر می‌خوریم و صفحه بعی نیز تنها دربرگیرنده شماره روزیست که در آن قرار داریم.

در بالای صفحه اصلی دو گزینه وجود دارد که شامل دو گزینه درباره ما و تنظیمات است. در صفحه درباره ما شاهد مشخصات شرکت سازنده هستیم و دو گزینه جدید در بالای این صفحه اضافه می‌شود که یکی گزینه تماس با ماست که می‌توانید از آن برای ارسال نظرات و پیشنهادات خود به سازنده برنامه استفاده کنید و دیگری گزینه به‌روزرسانی است که از عرضه نسخه‌های جدید بدون وارد شدن به برنامه بازار می‌توانید مطلع شوید.

با اشاره بر روی گزینه بازگشت و اشاره بر روی گزینه تنظیمات در صفحه اصلی به صفحه تنظیمات وارد می‌شویم که شامل گزینه‌هایی برای پخش ازان و یا ادعیه در اوقات شرعی و همچنین تنظیم شهری که در آن قرار داریم است. برای تنظیم شهر می‌توانید از مکان‌یاب گوشی خود استفاده کنید و با شهر مورد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود استفاده کنید.

در گزینه‌های پخش دعا و اذان نیز فعال بودن پیش‌فرض گزینه‌ها کمی جای تعجب دارد و تنها کافیست که معنای علامت‌های بلندگو در صفحه اصلی را متوجه نشوید تا با شنیدن صدای گوشی خود در نیمه‌شب غافلگیر شوید و به نظر بهتر بود تمام گزینه‌ها و یا برخی از آنها به صورت پیش‌فرض غیرفعال بود و این موضوع به کاربر در هنگام باز کردن برنامه در اولین بار اطلاع داده می‌شد.

قابلیت دیگر برنامه در صفحه اصلی, قابلیت ذکرشمار است که در پائین صفحه دیده می‌شود و با اشاره بر روی ان به صفحه ذکرشمار هدایت می‌شوید تا با اشاره بر روی صفحه ذکرهای شما شمارش شود. با اشاره بر روی گزینه ذکرشمار در پائین همین صفحه می‌توانید از بین اذکار موجود ذکر مورد نظر خود را پیدا کنید تا تنها به جای عبارت ذکرشمار, ذکر مورد نظر شما (احتمالا جهت یادآوری) به نمایش دربیاید. با اشاره بر روی فلش سمت راست و بالای صفحه نمایش می‌توانید شمارشگر این ذکر شمار را پس از تائید, دوباره راه‌اندازی کنید.

استفاده از تصاویر مذهبی موجود در برنامه برای تصاویر پس‌زمینه گوشی از جمله دیگر امکانات برنامه است که می‌توانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب و گزینه انتخاب پس زمینه را بزنید. اگر برنامه نصب شده را بر روی خود گوشی و نه بر روی رم باقی بگذارید می‌توانید از امکان ویجت برنامه نیز استفاده کنید که حاوی دعای روزیست که در آن قرار دارید. برای نصب ویجت نیز همچون همیشه باید از صفحه اصلی اقدام کنید.

صدای دعا و اذان برنامه کیفیت بدی ندارد اما آنچنان صدای بلندی هم ندارد و بهتر بود تنظیم صدای آن نیز در صفحه تنظیمات به کاربر واگذار می‌شد. فونت ادعیه مناسب به نظر می‌رسد و باز هم می‌شد اندازه آن را در صفحه تنظیمات به انتخاب کاربر گذاشت و باز هم باید تاکید کرد که گرافیک برنامه در حد خوبی قرار دارد.

این برنامه با توجه به رایگان بودن آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و توقع کاربران را از برنامه‌های رایگان بالا خواهد برد. برای دریافت این برنامه رایگان می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار رفته و یا کد کیو.آر زیر را فراخوان کنید.

برای سازندگان برنامه و دوستانمان در شرکت پرشه‌پردازش آرزوی موفقیت داریم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    عالی. عالی

    فقط اینکه این برنامه‌ها در گوگل پلی نیستن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ظاهرا هنوز به گوگل پلی اضافه نشده‌اند

  2. دیگو می‌گوید

    عالی بود
    ممنون