نوکیا یک میلیارد دلار دیگر را هم از دست داد

البته نوکیا اعلام کرده که این میزان کاهش مجموع درآمد را با درآمد ناشی از حق امتیار لایسنس‌های خود و همچنین مبلغ چهار چک دریافتی در قابل همکاری با مایکروسافت جبران کرده و حتی موفق به افزایش درآمد نقدی 102 میلیون یورویی (125 میلیون دلاری) شده است.

0

فارنت: شرکت نوکیا گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال 2012 میلادی خود را منتشر کرد که بر اساس ان شاهد از دست رفتن مجموع درآمد عملیاتی 826 میلیون یورو (معادل حدود یک میلیارد دلار) خبر داد.

البته نوکیا اعلام کرده که این میزان کاهش مجموع درآمد را با درآمد ناشی از حق امتیار لایسنس‌های خود و همچنین مبلغ چهار چک دریافتی در قابل همکاری با مایکروسافت جبران کرده و حتی موفق به افزایش درآمد نقدی 102 میلیون یورویی (125 میلیون دلاری) شده است.

این کمپانی فنلاندی پیش از این به سرمایه‌گذاران خود هشدار داده بود که نتایج گزارش مالی خود در سه‌ماهه دوم شبیه به سه‌ماهه اول و یا حتی پائین‌تر از آن خواهد بود که در طی آن 1.3 میلیارد یورو (در حدود 1.6 میلیون دلار) افت مالی و اقتصادی را متقبل شده بود و البته تحلیل‌گران بازار نتایج گزارش مالی نوکیا را بالاتر از انتظار و پیش‌بینی خود می‌دانند.

بر اساس گزارش مالی نوکیا, این شرکت موفق به فروش 4 میلیون گوشی‌ لومیا که دو برابر سه‌ماهه اول است که دو میلیون دستگاه اعلام شده بود و ظاهرا این شرکت با این فروش به برنامه فروش ویندوزفون خود موسوم به رولینگ‌تاندر (Rolling Thunder) نزدیک شده است. بر اساس این برنامه فروش, نوکیا برای بازگشت به بازار فروش تلفن‌های همراه در ایالات متحده البته به صورت برنامه‌های سه‌ماهه برنامه‌ریزی می‌کند. نوکیا تاکنون و در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی, 600 هزار دستگاه لومیا در آمریکای شمالی به فروش رسانده که به نظر تاثیر کمی بر آمار فروش کلی این شرکت داشته است.

نوکیا ظاهرا عملکردی مشابه عملکرد سه‌ماهه اول و دوم سال جاری میلادی را برای سه‌ماهه سوم خود پیش‌بینی کرده و سه‌ماهه سوم سال جاری را سه‌ماهه چالش‌برانگیز در بازار تلفن‌های همراه هوشمند به دلیل گذر به محصولات جدید توصیف کرده است و تاکید کرده است که در سه‌ماهه اتی نیز این شرکت به گذر از سیمبیان و می‌گو به ویندوزفون ادامه خواهد دادو البته بازهم انتظار برای عرضه ویندوزفون 8 را به جان خواهد خرید!

اگر چه خود نوکیا این موضوع را قبول ندارد اما بسیاری بر این باورند که عدم وجود برنامه درازمدت برای به‌روزرسانی گوشی‌های لومیا به فروش این گوشی‌ها به صورت جدی ضربه خواهد زد.

Source: The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.