رونمایی از شش عضو جدید خانواده دوربین‌های دیجیتال Lumix پاناسونیک

همانطور که می دانید دوربین های دیجیتال لومیکس پاناسونیک از محبوب ترین دوربین های دیجیتال خانگی یا نیمه حرفه ای محسوب می شوند که مورد توجه خریداران زیادی قرار دارند. پاناسونیک امروز 6 مدل دوربین جدید را به این خانواده افزود که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1

فارنت: همانطور که می‌دانید دوربین‌های دیجیتال لومیکس پاناسونیک از محبوب‌ترین دوربین‌های دیجیتال خانگی یا نیمه حرفه‌‌ای محسوب می‌شوند که مورد توجه خریداران زیادی قرار دارند. پاناسونیک امروز 6 مدل دوربین جدید را به این خانواده افزود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

Panasonic-LUMIX-LZ20

دوربین اول Lumix LZ20 نام دارد (تصویر بالا) که یک دوربین ارزان قیمت سوپرزوم محسوب می‌شود. این دوربین دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 21 برابر با لنز 25 تا 525 میلی متری است. این دوربین همچنین قابلیت ضبط فیلم با وضوح 720p HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارا می باشد و از نمایشگر 3 اینچی با 460 هزار پیکسل بهره می برد.

Panasonic-LUMIX-SZ5

دوربین دوم Lumix SZ5 نام دارد که همانطور که در تصویر بالا می بینید دارای فناوری وای فای بوده که برای آپلود تصاویر گرفته شده به فضای ابری اختصاصی پاناسونیک LUMIX CLUB به کار می رود و همچنین امکان ارسال تصاویر به فیس بوک را نیز دارد. یک ویژگی جالب دیگر SZ5 این است که می توانید با نصب اپلیکیشن LUMIX LINK روی اسمارت فون اندرویدی یا گجت iOS خود دوربین را از راه دور کنترل کنید؛ و در نهایت آخرین استفاده WiFi در این دوربین برای استریم تصاویر و ویدئو ها به صورت بی سیم به تلویزیون های دارای فناوری DLNA است. به جز این امکانات SZ5 دارای یک سنسور CCD چهارده مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 10 برابر، صفحه نمایش 3 اینچی با 230هزار پیکسل و قابلیت فیلمبرداری HD 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.

دوربین سوم DMC-FZ60 کمی وارد محدوده دوربین های نیمه حرفه ای شده و با سنسور 16.1 مگاپیکسلی و زوم فوق العاده اپتیکال 24X می تواند در حالت Burst-Mode یا عکسبرداری سریع تا 10 عکس در هر ثانیه با وضوح کامل بگیرد. Aperture این دوربین در حالت عادی f2.8 و در نهایت زوم به f5.2 می رسد. همچنین فیلمبرداری این دوربین با وضوح Full HD 1080p و با سرعت فوق العاده 60 فریم بر ثانیه صورت گرفته و نمایشگر آن از نوع 3 اینچی با 460 هزار نقطه نورانی است.

Panasonic-Lumix-DMC-FZ200

دوربین چهارم DMC-FZ200 نام دارد و درست مانند FZ60 قابلیت زوم اپتیکال تا 24 برابر را دارد با این تفاوت که در تمامی مراحل زوم Aperture f2.8 خود را حفظ می کند که ویژگی قابل تأملی است چرا که حتی در نهایت زوم می توانید از اجسام در حال حرکت سریع تصاویر بهتری بگیرید. دوربین FZ200 همچنین دارای منظره یاب (View Finder) الکترونیکی با 1312 هزار پیکسل و زاویه دید 100% است. از ویژگی های دیگز این دوربین می توان به سنسور 12.1 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 3 اینچی با 460هزار پیکسل Articulate شده و قابلیت تصویر برداری RAW اشاره کرد.

Panasonic-Lumix-DMC-G5

دوربین پنجم DMC-G5 با لنز بدون آینه (Mirrorless) و قابل تعویض است. همانطور که از اسم این دوربین بر می آید می توانید لنز آن را درست مانند دوربین های حرفه ای DSLR تعویض کنید با این تفاوت که هیچ آینه متحرکی در ساختارش وجود نداشته و منظره یاب آن نیز الکترونیک یا 1440 هزار نقطه و زاویه یاب 100% است. صفحه نمای این مدل 3 اینچی با 920هزار پیکسل بوده و قابلیت عکسبرداری RAW نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

و نهایتاً دوربین آخر LUMIX LX7 است که یک دوربین Point and Shoot با کیفیت محسوب می شود. این دوربین دارای Aperture حدود f1.4 تا f2.3 با لنز 24 تا 90 میلی متری است. سنسور دوربین 10.1 مگاپیکسلی با قابلیت عکسبرداری Burst-Shot با سرعت 10 عکس بر ثانیه است که توانایی فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت 60 فریم برثانیه با فرمت AVCHD را داراست. همچنین در پشت دوربین نمایشگر 3 اینچی با 920 هزار پیکسلی داشته و دوربین از عکسبرداری RAW نیز پشتیبانی می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره هر دوربین می‌توانید روی اسم آن در متن کلیک کنید.

Source: Blog.GSMArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. super unknown می‌گوید

    maximum aperture 2.8 روی همه حالتای لنز از 1x تا 24x!!!! اول فکر کردم خبر اشتباهه ولی بعد چندتا منبع دیگرو خوندم دیدم حقیقت داره واقعا فوق العادس این دوربین fz200 اگه ایران بیاد با کله خریدمش.