عرضه نسخه چهاردهم مرورگر محبوب فایرفاکس/ دانلود کنید

با اینکه موزیلا اخیراً جنگ مرورگرها را به گوگل باخته و گوگل کروم توانست از سد فایرفاکس بگذرد اما کماکان فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان محسوب می‌شود و امروز موزیلا نسخه چهاردهم از این مرورگر محبوب را برای کاربرانش عرضه کرد.

0

فارنت: با اینکه موزیلا اخیراً جنگ مرورگرها را به گوگل باخته و گوگل کروم توانست از سد فایرفاکس بگذرد اما کماکان فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان محسوب می‌شود و امروز موزیلا نسخه چهاردهم از این مرورگر محبوب را برای کاربرانش عرضه کرد.

این بار نیز مانند دفعات قبل شاهد تغییرات اساسی و بنیادی در ساختار فایرفاکس نیستیم و به جای آن چندین تغییر کوچک را در این مرورگر می بینیم:

– اولین تغییر در روباه آتشین چهاردهم استفاده پیش‌فرض از پروتکل امن HTTPS در جستجوهای گوگل است که باعث امنیت بیشتر در جستجو شده اما شاید کمی از سرعت آن مخصوصاً برای کاربران ایرانی بکاهد.

– تغییر دوم برای کاربران Mac OS X Lion است که بالاخره می‌توانند از حالت Full Screen یا تمام صفحه در این مرورگر لذت ببرند.

– تغییر بعدی کامل کردن خودکار آدرس در نوار آدرس است؛ چیزی که نمونه آن را در گوگل کروم دیده بودیم.

– پلاگین‌ها را می‌توان از about:config طوری تنظیم کرد که تنها با کلیک فعال شوند.

– همچنین Pointer Lock API در نسخه 14 به تشخیص پوینتر موس در بازی‌ها کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر از تمامی تغییرات می‌توانید به این صفحه مراجعه کرده و برای دانلود آخرین نسخه یعنی نسخه 14.0.1 فایرفاکس اینجا کلیک کنید.

– لینک دانلود مستقیم و دائمی داخل ایران

Source: Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.