کشف اولین بدافزار در iOS

دیر یا زود اتفاق می‌افتاد و هیچ پلت فرمی از حملات هکرها مصون نیست و البته IOS نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا موسسه امنیتی کسپرسکی به تازگی گزارش کرده است که یک برنامه بدافزار در اپ استور کشف کرده است و ظاهرا این اولین نرم افزار از این نوع در این فروشگاه بسیار ایمن است.

1

فارنت:دیر یا زود بالاخره این اتفاق می‌افتاد و هیچ پلتفرمی از حملات هکرها مصون نیست و خب البته iOS نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا موسسه امنیتی کسپرسکی به تازگی گزارش کرده است که یک برنامه بدافزار در اپ‌استور کشف کرده است و ظاهرا این اولین نرم‌افزار از این نوع در این فروشگاه بسیار ایمن است.

این برنامه به نام  “Find and Call”، لیست آدرس‌های مخاطبین گوشی قربانی را به سرقت برده و برای آنان یک پیام متنی حاوی لینک ارسال می‌کند که با کلیک بر روی لینک وارد صفحه دانلود نرم‌افزار مخرب می‌شوید و قبل از اینکه طرفداران اندروید برای این خبر کامنت بگذارند باید بدانند این همان بدافزاری است که پیش از این در گوگل‌پلی نیز دیده شده بود.

در واقع این نرم‌افزار اولین بدافزار در نوع خود نیست، زیرا در سال 2008 نیز یک بازی آیفون به نام  Aurora Feint نیز اطلاعات تماس مخاطبین را در یک سرور راه دور اپلود می‌کرد و به ایمیل‌ها اسپم ارسال می‌کرد و البته بسیار سریع از فروشگاه اپ‌استور بیرون انداخته شد.

آن چیزی که باعث شد کسپرسکی به وجود این بدافزار پی ببرد ارسال یک پیام متنی ناخواسته برای این شرکت از طرف برنامه مورد نظر بود.

خوشبختانه نرم‌افزار مورد نظر  از در هر دو فروشگاه گوگل پلی و اپ‌استور بیرون انداخته شده است و تاکنون هیچگونه گزارشی از خسارات آن ارسال نشده است و از آنجایی که نرم‌افزار  برای توسعه‌دهندگان روسی بوده، امکان دارد که دامنه وسیع‌تری نیز داشته باشد.

در ضمن مقدار زیادی ارزشگذاری یک ستاره برای این نرم‌افزار در اپ استور ارسال شده بود که نشان می‌دهد کاربران زیادی نسبت به دانلود و نصب این برنامه اقدام کرده بودند.

متن کامل گزارش کسپرسکی

Source: phonearena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نامی می‌گوید

    قبل از اینکه طرفداران اندروید برای این خبر کامنت بگذارند باید بدانند..
    :))