نوکیا: در صورت ناکامی ویندوزفون در آینده بر روی اندروید حساب کرده‌ایم!

عضو هیات مدیره نوکیا در گفتگو با یک کانال تلویزیونی فنلاند با تاکید بر اینکه نوکیا اکنون با ویندوزفون روزهای خوشی را می‌گذراند اعلام کرده است که اگر ویندوزفون در ادمه راه و در آینده شکست بخورد ما بر روی سیستم عامل اندروید گوگل حساب کرده‌ایم.

1

فارنت: همان زمان که شرکت نوکیا از آغاز همکاری استراتژیک خود با شرکت مایکروسافت و انتخاب پلتفرم ویندوزفون به عنوان پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند بعدی خود خبر داد با وجود برخی خوش‌بینی‌هایی که در این شرکت وجود داشت و بر این باور بود که این همکاری که مطمئنا با حضور استفان الوپ مدیرعامل جدید نوکیا و یکی از مدیران ارشد تجاری سابق مایکروسافت مهیا شده بود میلیاردها دلار سود روانه این شرکت خواهد کرد برخی نیز از این اقدام نوکیا ابراز شگفتی می‌کردند که نوکیا در صورت ناکام ماندن پلتفرم ویندوزفون چه خواهد کرد.

همان زمان گمانه‌زنی‌هایی نیز مطرح بود که مطمئنا نوکیا نقشه راه دیگری را نیز در نظر گرفته تا در صورت ناکامی ویندوزفون با اطمینان بیشتری به ادامه راه بپردازد و حتی از پلتفرم اندروید گوگل نام برده شد. این موضوع هیچگاه از سوی مدیران نوکیا مورد تائید قرار نگرفته بود و با انتقادات و یا اظهارات استفان الوپ مدیرعامل نوکیا که اعلام کرده بود که اپل اندروید را به وجود آورده یا حداقل شرایط لازم برای ساخته شدن آن را ایجاد کرده است، کسی گمان نمی‌کرد که نوکیا حتی به اندروید فکر کند.

اما گویا حدس‌ها و گمان‌های همان دسته اول درست بوده است چرا که بنابر آخرین گزارش‌ها، ریستو سیلاسما عضو هیات مدیره نوکیا در گفتگو با یک کانال تلویزیونی فنلاند با تاکید بر اینکه نوکیا اکنون با ویندوزفون روزهای خوشی را می‌گذراند اعلام کرده است که اگر ویندوزفون در ادمه راه و در آینده شکست بخورد ما بر روی سیستم عامل اندروید گوگل حساب کرده‌ایم.

این درحالیست که بسیاری هنوز بر این باورند که نوکیا در انتخاب ویندوزفون مایکروسافت اشتباه کرده و این مایکروسافت است که سود اصلی را در این همکاری می‌برد و حتی این قرارداد را ناشی از سابقه اجرایی استفان الوپ به عنوان یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت می‌دانندو تاکید دارند که نوکیا باید از همان ابتدای کار اندروید را به جالی ویندوزفون انتخاب می‌کرد تا با استفاده از یک پلتفرم آزاد کار را برای توسعه‌دهندگان خود راحت‌تر کند.

Source: Geeky-Gadget via GSM Arena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدی می‌گوید

    فقط اندرویید میتونه جون نوکیا رو نجات بده