نوکیا مدعی نقض حقوق اختراعات خود در «نکسوس 7» گوگل شد!

نوکیا مدعی است که گوگل در «نکسوس 7» از برخی قابلیت‌های فناوری وای‌فای که توسط پتنت‌های شرکت نوکیا پوشش داده شده، بهره برده است در حالی که هیچکدام از دو شرکت ایسوس و یا گوگل مجوز استفاده از این قابلیت را از این شرکت گوشی‌ساز فنلاندی دریافت نکرده‌اند.

2

فارنت: از همان زمان رونمایی از تبلت «نکسوس 7» گوگل، می‌شد این حدس را زد که این محصول گوگل به مرور انواع شکایت‌های نقض حق ثبت اختراع یا همان پتنت از سوی شرکت‌های مختلف را به خود جذب خواهد کرد.

شرکت گوگل در کنفرانس سال 2012 توسعه‌دهندگان این شرکت در سانفرانسیسکو از تبلت 7 اینچی ساخت شرکت ایسوس که از اندروید 4.1، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بهره‌مند است رونمایی کرد.

حالا نوکیا مدعی است که گوگل در «نکسوس 7» از برخی قابلیت‌های فناوری وای‌فای که توسط پتنت‌های شرکت نوکیا پوشش داده شده، بهره برده است در حالی که هیچکدام از دو شرکت ایسوس و یا گوگل مجوز استفاده از این قابلیت را از این شرکت گوشی‌ساز فنلاندی دریافت نکرده‌اند.

یکی از سخنگوهای شرکت نوکیا در گفتگو با وب‌سایت اخبار فناوری اینکوایرر با تاکید بر اینکه نوکیا مانند بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های قابل حمل، بیش از 40 لایسنس مختلف دارد که عمده آنها به صورت حق اختراع و برای استانداردهای بدست آمده در محصولات به ثبت رسیده است خاطرنشان کرده است که نه ایسوس و نه گوگل هیچکدام برای استفاده از پتنت‌های ما مجوزی دریافت نکرده‌اند.

وی افزوده است که: شرکت‌هایی که هنوز برای استفاده از استانداردهای ثبت شده توسط ما مجوزی دریافت نکرده‌اند باید با ما وارد مذاکره شده و مجوز لازم را دریافت کنند.

مسئولان گوگل و ایسوس هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند و هنوز مشخص نیست که نوکیا اقدامی قانونی در این زمینه صورت دهد یا خیر!؟ این روزها مخالفان مدت زمان بهره‌گیری از پتنت‌های به ثبت رسیده با افزایش سرعت به‌روزآوری فناوری‌ها افزایش یافته و خواهان کاهش مدت زمان آن و یا انجام اقدامات لازم برای انحصارگرایی شرکت‌هایی مانند اپل هستند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. یوسف می‌گوید

    واقعا بعضی شرکتها مخصوصا اپل واسه این پتنت هاشون چه مسخره بازی ها که در نمیارن. باید یه فکری به حال اصلاح قوانین ثبت پتنت کرد.

    1. امیر می‌گوید

      قوانین پتنت کاملا صحیح و بی نقص است :
      برداشتن الگو از پتنت ثبت شده بدون تغییر در عملکرد خروجی سیستم ممنوع است.
      کاری که گوگل انجام و یه سیستم عامل کپی ios رو روانه بازار کرد.