اندروید 4.1 زنده بودن شما را پیش از باز کردن قفل گوشی بررسی می‌کند!

امنیت قابلیت تشخیص چهره در ابتدای عرضه در گلکسی‌نکسوس مورد تردید قرار گرفته بود چرا که در فیلمی که توسط یکی از کاربران اندروید منتشر شده بود با گرفتن نسخه چاپ شده از همان تصویر ثبت شده در گوشی، در واقع گوشی فریب خورده و قفل امنیتی خود را باز می‌کرد.

1

فارنت: شرکت گوگل با عرضه اندروید 4.1، قابلیت بازکردن قفل امنیتی هوشمند تشخیص چهره سیستم عامل اندروید را که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از دوربین تلفن همراه و شناسایی چهره ثبت شده خودتان توسط دوربین گوشی، قفل گوشی اندرویدی خود را باز کنید، به‌روزرسانی کرد.

امنیت این قابلیت در ابتدای عرضه در گلکسی‌نکسوس مورد تردید قرار گرفته بود چرا که در فیلمی که توسط یکی از کاربران اندروید منتشر شده بود با گرفتن نسخه چاپ شده از همان تصویر ثبت شده در گوشی، در واقع گوشی فریب خورده و قفل امنیتی خود را باز می‌کرد (اینجا ببینید). حالا گوگل برای رفع این نقص امنیتی پلک زدن را به آن افزوده تا مطمئن شود با نسخه زنده شما روبروست و تصویری چاپ شده را در برابر دوربین نگرفته‌اند.

پیش از این شرکت سامسونگ از عرضه چنین فناوری برای جلوگیری از فریب این قابلیت اندروید 4 خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

البته تشخیص پلک زدن کاربر در اندروید 4.1 به صورت اختیاری و در تنظیمات قرار گرفته است و با اضافه شدن این امکان به نظر باید باز کردن این قفل بسیار سخت‌تر و البته احمقانه‌تر باشد چرا که فرض کنید این بار دوربین گوشی با تصویری از صاحب گوشی روبرو شود که فرد دیگری با خالی کردن جای چشمان تصویر و قرار گرفتن در پشت عکس به جای صاحب آن پلک بزند! به نظر شما امکان‌پذیر است؟

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. zizo می‌گوید

    احمقانه تر اینه که کسی واسه باز کردن گوشی یکی دیگه دلقک بازی در بیاره…!