برنامه‌ای برای نفس‌کشیدن دوباره گوشی اندرویدی شما!

قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که بنابر اخرین آمار تاکنون به صورت رسمی 8 میلیون مرتبه دریافت شده و می‌توان گفت کارکرد اصلی آن مانند نام آن انتقال بدون دردسر برنامه‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی تلفن همراه بر روی حافظه جانبی یا همان رم است و البته قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

71

فارنت: شاید شما هم مانند من از جمله کاربرانی باشید که گوشی اندرویدی شما از حافظه داخلی محدودی برخوردار است و به حافظه رم گوشی خود بسیار وابسته‌اید و به هشدار گوشی اندرویدی خود پس از هر بار نصب برنامه عادت کرده‌اید که هشدار می‌دهد: صاحب جان! جا نداریم لطفا کمی از حافظه را خالی کن!

پائین بودن حافظه داخلی گوشی اندروید شما باعث می‌شود تا در هنگام نصب برنامه‌ها مخصوصا برنامه‌هائی که قابلیت نصب بر روی حافظه خارجی (رم) شما را ندارند (اکثر برنامه‌های ایرانی) به مشکل بر بخورید. از سویی دیگر شما در اکثر اوقات برای انتقال برنامه‌های نصب شده به حافظه رم خود دچار دردسر خواهید بود.

در این مطلب قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که علاوه بر اینکه راه آسانی برای انتقال برنامه‌های موجود بر روی حافظه داخلی تلفن همراه به روی حافظه رم پیش پای شما می‌گذارد قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. App 2 SD‌ نام این برنامه اندروید است که بنابر اخرین آمار تاکنون به صورت رسمی 8 میلیون مرتبه دریافت شده است و می‌توان گفت کارکرد اصلی آن مانند نام آن انتقال بدون دردسر برنامه‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی تلفن همراه بر روی حافظه جانبی یا همان رم است.

برای دریافت نسخه رایگان این برنامه می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار  بروید و یا با استفاده از گوشی اندرویدی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید. نسخه رایگان برنامه چیز زیادی کمتر از نسخه پولی ندارد و تنها گزینه صادر کردن لیست برنامه‌ها و وارد کردن آن فعال نیست.

البته احتمالا برخی از شما به این موضوع اشاره خواهید کرد که امکان انجام این موضوع به صورت عادی در اندروید فراهم شده است که در منوی Setting >Applications>Manage Applications و کلیک بر روی نام هر بانامه دیده می‌شود. اما خب این برنامه در واقع راه را برای شما کوتاه کرده و علاوه بر این امکانات دیگری را برای راحت کردن کار تدارک دیده است.

شما معمولا برای این کار پس از نصب هر برنامه مجبور به چک کردن برنامه نصب شده و امکان انتقال آن به حافظه جانبی هستید اما در این برنامه و با وجود قابلیت گوشزد (ناتیفیکیشن)‌, هنگامی که شما برنامه‌ای را نصب می‌کنید اگر ان برنامه امکان انتقال به روی زحافظه رم شما را داشته باشد به صورت اتوماتیک به شما خبر داده می‌شود و گوشزد آن بر روی نوار ابزار بالا دیده می‌شود. البته گزینه فعال و یا غیزفعال کردن ان در تنظیمات برنامه دیده شده است.

پس از نصب برنامه و باز کردن آن منوی اصلی برنامه ظاهر می‌شود. که شامل سه صفحه است که آیکون‌های آن در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود و شامل Movable , ON SD CARD و PHONE ONLY است. در زیر این آیکون‌ها نیز تعداد برنامه‌های موجود در هر منو دیده می‌شود و توضیحی کوتاه در خصوص هر منو ارائه شده است. در زیر صفحه هم نواری دیده می‌شود که میزان حجم مورد استفاده و قابل استفاده و باقیمانده حجم نیز دیده می‌شود.

در منوی Movable به معنای قابل انتقال شاهد برنامه‌هائی هستیم که قادر به انتقال آن بر روی حافظه خارجی هستیم. اگر این منو یا صفحه خالیست یا شما تمام برنامه‌های قابل انتقال خود را به روی رم منتقل کرده‌اید و یا برنامه نصب شده با چنین امکانی ندارید. برای انتقال هر برنامه نیز کافیست بر روی آیکون آن کلیک کنید و دکمه Move to SD card را فشار دهید تا عملیات انتقال آغاز شود.

در منوی ON SD CARD (به معنای بر روی کارت حافظه) شاهد برنامه‌های نصب شده‌ای هستیم که یا از ابتدا بر روی حافظه رم شما نصب بوده‌اند و یا شما آنها را به رم منتقل کرده‌اید و حالا اگر بخواهید می‌توانید آنها را دوباره به روی گوشی منتقل کنید.برای انتقال این برنامه‌ها به روی گوشی نیز شبیه منوی قبلی تنها کافیست بر روی آیکون آنها ضربه بزنید اما اینبار دکمه Move to phone را بزنید. در منوی PHONE ONLY نیز برنامه‌هایی که به هیچ‌وجه نمی‌توانید آنها را به رم منتقل نمائید دیده می‌شوند. این برنامه‌ها اکثرا چون با فایل‌های سیستمی گوشی سرو کار دارند نمی‌توانند بر روی رم گوشی شما ادامه حیات دهند.

تا اینجا به توضیح کارکرد اصلی این برنامه پرداختیم حالا به سراغ سایر امکانات آن می‌رویم:

با زدن دکمه منوی گوشی, منوی دیگری از پائین صفحه برنامه ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌هایی همچون Move all apps, Clear cache, Sort By, Refresh و Settings است.

Move all apps (انتقال تمام برنامه‌ها): این دکمه زمانی به کار می‌اید که تعداد برنامه‌های قابل انتقال در گوشی زیاد باشد و تنها با یک دکمه فرمان انتقال برنامه‌ها را صادر کنید تا صفحه انتقال برنامه‌ها یک به یک برای شما ظاهر شوند.

Clear cache (پاک کردن حافظه موقت گوشی): یکی از امکانات این برنامه پاک کردن حافظه موقت (کَش) گوشی است که در برخی مواقع واقعا چاره‌ساز است مخصوصا پس از وب‌گردی و یا کار طولانی با یک برنامه واقعا مفید است. برای این کار کافیست دکمه Clear cache را فشار دهید تا برنامه با نشان دادن میزان کش موجود از شما برای انجام این عمل تائید دوباره‌ای بخواهد.

Sort By (چیدمان برنامه‌ها): با استفاده از این امکان شما خواهید توانست برنامه‌های مشاهده شده در منوهای برنامه را بر اساس مقادیر گوناگونی نظیر حجم فایل برنامه, حجم دیتای برنامه, نام برنامه, حجم کش برنامه و حجم برنامه تنظیم کنید.

Refresh (تازه کردن منو): پس از انتقال چندین برنامه و یا پس از نصب چندین برنامه و باز کردن دوباره این برنامه شاید نیاز به دکمه رفرش داشته باشید تا بتوانید دوباره منوها را بررسی کنید.

Settings (تنظیمات): در این گزینه شاهد تنظیمات برنامه هستیم که به ترتیب از بالا شامل: فعال کردن گوشزد (ناتیفیکیشن) هنگام نصب برنامه‌های قابل انتقال به رم, فعال کردن لرزش گوشی در هنگام گوشزد, انتخاب زنگ خاص برای گوشزد, روشن شدن چراغ گوشزد گوشی, گزینه گوشزد در هنگامی که یک برنامه بیش از 500 کیلوبایت کش را اشغال کرده باشد, پنهان کردن لیست برنامه‌هایی که شما خود برای انتقال به رم انها را نادیده گرفته وو یا ایگنور کرده‌اید, نشان دادن راهنمای استفاده در هر بار باز کردن برنامه, گزینه صادر کردن, گزینه وارد و نصب کردن برنامه‌ها, گزارش باگ‌های برنامه و سفارش برنامه به دوستان, اطلاع از برنامه‌های دیگر سازنده برنامه و نهایتا گزینه درباره برنامه است.

از بین این گزینه‌ها فکر کنم باید در مورد صادرات و وارد کردن لیست برنامه‌ها توضیح دهم. این گزینه تنها در نسخه پولی برنامه فعال است. از این امکان هنگامی استفاده می‌کنید که شما قصد دارید گوشی خود را فرمت کنید و با استفاده از این برنامه لیستی از برنامه‌های نصب شده را ذخیره می‌کنید و هنگامی که دوباره این برنامه را نصب کردید می‌توانید آن لیست را دوباره از روی رم فراخوانی کرده و برنامه‌های دمورد نظر خود را نصب می‌کنید. این گزینه وقتی تعداد برنامه‌های نصب شده بالایی دارید به کار خواهد امد و احتمالا می‌توانید از این لیست برای نصب برنامه‌ها گوشی‌های دیگرتان هم استفاده کنید.   ‌

ویجت کاربردی برنامه:

تا یادم نرفته یک چیزی هم اضافه کنم که این برنامه یک ویجت کاربردی هم دارد که البته مطابق معمول و مثل بقیه برنامه‌ها وقتی می‌توانید از آن استفاده کنید که برنامه بر روی گوشی نصب باشد.

با استفاده از این ویجت می‌توانید گزارش مختصری از برنامه را همواره بر روی صفحه نمایش داشته باشید و البته با اشاره بر روی ویجت به امکاناتی همچون پاک کردن سریع کش, باز کردن برنامه و رفرش کردن منوی ویجت دسترسی پیدا کنید.

توضیح مهم: برخی گوشی‌ها کلا اجازه انتقال برنامه به روی حافظه جانبی را نمی‌دهند.

برای دریافت نسخه رایگان این برنامه می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار  بروید و یا با استفاده از گوشی اندرویدی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید. نسخه رایگان برنامه چیز زیادی کمتر از نسخه پولی ندارد و تنها گزینه صادر کردن لیست برنامه‌ها و وارد کردن آن فعال نیست.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

71 نظر برای این مطلب
  1. amir 021 می‌گوید

    سلام
    راهی که من استفاده میکنم برای دستگاه های اندرویدی
    نرم افزار زاپیا هستش برای پاک کردن فیلم ها و عکس های تلگرامی
    با تشکر.

  2. mt می‌گوید

    باسلام.برنامه رادنلودکردم امانصب نمیشود.چرا؟

  3. Nazy می‌گوید

    سلام تبلت من تب 3 هست رم 2 گیگ انداختم روش ولی هی ار ور میده حافظه کافی نیست و نمی خونه باید چی کار کنم

    1. نیما می‌گوید

      سلام.آخه کارت حافظه2گیگ برای تبلت؟؟؟
      شماکم کم بایدیه16بندازی روش.

  4. k0070917 می‌گوید

    می خواستم بپرسم من یک برنامه در گوشیم می ریزم چرا حافظه گوشی پر می شود

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برای اینکه حافظه داخلی گوشی‌تون کمه.

  5. جنابه فراهانی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید گوشی بنده به طوره عجیبی همیشه پر است اکثره برنامه ها و تمامی فایلهای تلگرام رو پاک کردم اما فرقی نکرده یجورایی الکی پره ممنون میشم کمکم کنید

  6. n می‌گوید

    سلام من هر چند وقت یکبار گوشیم هشدار میده فضای ذخیره سازی رو به اتمام است برنامه زیادی هم روی گوشیم ندارم یه سری از برنامه ها هستند که حذف نمیشن غیرفعال میشن چه طور میتونم اونارو حذف کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر تلگرام استفاده می‌کنید مشکل از همونه!

  7. یلما می‌گوید

    باسلام
    گوشیم گلکسیGT-S7582هس با اینکه رم 4 گیگ داخلش گذاشتم اما همش ارور میده که حافظه پره! یعنی کلا رم رو نمیخونه چیکارکنم!!!!!!!!!؟؟؟

  8. فرشاد می‌گوید

    سلام گوشی من سونی e3 هستش حافظه داخلیش کمه چطور میشه کاری کرد مستقیم بره رو کارت حافظه حتی بعضی از برنامه ها انتقال به کارت حافظش غیر فعاله چیکار میشه کرد

  9. َُSAM می‌گوید

    سلام با تشکر از سایت خوبتون
    من گوشیم روت کردم پار تیشن بندی رمم درست کردم ولی هم نرم افزار move to sd و هم Link2SD رو تو ی گوشیم نصب کردم ولی با هیچ کدوم نتونستم برنامه هام رو انتقال بدم توی برنامه move ارور مینوشتthe device does not have a real primary external storage , or the primary external storage is emulated و….
    ایا ممکنه که گوشی من این برنام رو ساپرت نکنه؟؟
    مدل گوشیم 7562 sumsung gt-s
    پاسخش رو بهم ایمیل کنید.

  10. حمید می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید خدمت مدیریت سایت
    ازشما خواهشمندم کمکم کنید بنده تبلت اندرویدی لنوواa3000دارم وقتی به حافظه تبلتم رفتم دیدم داده‌های برنامه قسمت زیادی از حافظه رااشغال کرده همه داده‌های برنامه‌های اصلی را پاکش کردم از جمله حافظه رسانه وقتی اومدم صفحه اول تبلت انگار گوشی را بردم به تنظیمات کارخانه همه فایل‌ها فیلم وعکس درفایل اکسپلورر حتی یادداشت‌های روزانه هم بودند وقتی رفتم گالری هیچی نبود اما دوباره فایل‌ها برگشتند اما مشکل اصلی من Wifi هست اینترنت وای فای وقتی متصل میشم درنوارابزاربه رنگ ابی (کاملامتصل)نمیشه وبه رنگ خاکستری هست سیگنال ان را هم بجای عالی زده خوب واصلا سرعت نداره وقتی می‌خواستم چیزی را دانلود کنم اینترنتم ۲مگابایت هست سریع دانلود می‌کرد اما الان انگار دارم با سرعت ۱۲۸کیلوبایت دانلود میکنم یه سایت راهم چنددقیقه طول میکشه تابازکنه اینترنتم ومودم هم هیچ مشکلی نداره خواهش میکنم لطفا راهنمایی کنید بگید چیکار کنم برگرده به حالت اول

  11. hanna می‌گوید

    این برنامه اصلن ج نمیده
    نمیدونم دیگه چیکار کنم دونه دونه برنامه هارو پاک میکنم بجای خالی شدن پر میشه
    هیچ کدوم از برنامه ها قابل انتقال به کارت اس دی نیست٬فقط دو برنامه قابل انتقال دارم که اونم ارور میده انتقال نمیشه٬فضای داخلی زیاده٬سه صفحه هم برنامه دارم که نصفشون تو کارته٬تمام فیلم ها و اهنگا و عکسا همشون روی کارته
    با این حال کارتم بازم جا داره واسه برنامه ریختن٬اما این حافظه داخلی نمیدونم چرا اعصابمو خورد میکنه میخام یه برنامه بزنم مجبورم دو سه تا از برنامه هامو پاک کنم بعد
    اخه نمیدونم چرا قابل انتقال نیستن

  12. حسین می‌گوید

    سلام من گوشیمو روت کردم با کینگ روت .الان حافظه داخلی گوشیمو تو مدیریت فایل نمیاره چیکار کنم مدل گوشیم هواوی جی ۶

  13. moha می‌گوید

    برادر من اگه من گزینه move ot sd card رو تو اپلیکیشن منیجرم داشتم واسه چی باس دنبال یه برنامه باشم که وقتی رو app کلیک کردم نوشته
    tap move to sd card buttom
    خب اگه من همچین گزینه ای رو داشتم غمم چی بود

  14. sevda می‌گوید

    سلام گوشی من سامسونگ گلگسی یانگ هست این برنامه برای گوشیهای روت شده هست ولی گوشی من روت نشده
    برنامه دیگه ای میشه معرفی کنین ک مث این برنامه باشه و برنامه هایی رو ک نمیشه انتقال داد ب رم رو بشه انتقال داد آخه برنامه ای نمیتونم نصب کنم همش میزنه حافظه پره
    خواهش میکنم جواب بدین ممنون

  15. amin aghaei می‌گوید

    سلام.من htc desire 610 دارم.همه چیش خوبه.نرم افزارها هم روی sd میره.ولی موزیک و فیلم و عکس ها روی حافظه گوشی میره.هرکار میکنم هم خطا میده و به sd انتقال پیدا نمیکنه.باید چیکار کنم.راهنمایی کنید لطفا؟؟؟!!!

  16. ماهچره می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    من این برنامه رو گوشیم نصب کردم در قسمت movableهمه نرم افزارارو انتقال دادم روی مموریم اما دوباره میرم قسمت movable کادر پایین که رنگیه تا اخر پره مگه نباید اون قسمت خالی بشه؟

  17. بردیا می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من گوشی هوآوی دارم مشکلش اینه که برنامه نصب نمیکنه جدیدا اینطوری شده یعنی وقتی میرم روی گزینه نصب و لمسش میکنم لمس نمیشه ام تاچ گوشی سالمه لطفا راهنمایی کنید.

  18. ستاره می‌گوید

    سلام من میخواستم کارت حافظه جانبی گوشی قبلیم رو در این جدیدیه که اچ تی سی دیزایر سال2010 هستش استفاده کنم ولی متاسفانه با اینکه این گوشی تا 4گیگ رو هم قبلا ساپورت کرده الان این یکیو که دو گیگه ساپورت نمیکنه .هیچ کاریم نمیتونم باهاش بکنم چون حافظه داخلیش کمه اعصاب نزاشته برام .چی کار کنم این جانبیه رو بخونه یا به اصطلاح بشناسه؟

  19. سارا می‌گوید

    سلام من گوشی گالکسی ای داس دارم. برای انتقال اپ‌ها به کارت حافظه چی کار کنم؟ هر کاری میکنم منتقل نمیشه

  20. زالی می‌گوید

    سلام، من این برنامه رو قبلا روی گوشیم (sony ericson x peria mini pro) نصب کردم و جواب هم گرفتم اما موضوع اینه که تعداد برنامه هایی که توی رم داخلی نصب کردم خیلی حجمش کمه اما بازم رم داخلیم جا کم داره. یک موضوع هم که هست اینه که وقتی ی برنامه روی رم داخلی میشینه و وقتی اونو انتقال می دیم توی رم خارجی، همش منتقل نمیشه و احتمالا ی سری دیتاهای سیستمیش همونجا می مونه و جالب اینه که وقتی بعدا از همون رم خارجی unistall می کنی حجمی که توی رم داخلی نشسته حذف نمیشه و همین موضوع باعث شده با اینکه برنامه های رم داخلی خیلی کمه اما حجمش هم آزاد نشه. اگر کسی بتونه راهنمایی کنه که آیا میشه برای این مشکل کاری کرد نمنون میشم.

  21. ناظمی می‌گوید

    سلام من گوشی گالکسی اس تو دارم در قسمت APP گزینه move to sd card وجود ندارد. برای انتقال اپ ها به کارت حافظه باید چکار کنم؟ لطفا جواب بدین.

  22. موفرفری می‌گوید

    من هیچ جا نظر نمیذارم

    ولی اینجا نتونستم بذارم
    من به خاطر اینکه نمیتونستم حافظه گوشیمو به رم انتقال بدم چندین مغازه رفتم ولی نشد ..حتی میخواستم گوشیمو بفروشم

    ولی اتو نظرات خوندم که باید انگلیسی باشه کردم شد

    واقعا ازت ممنونم یه دونه ای اقا

    گوشیمم htc xe

  23. مهتاب می‌گوید

    خیلی ممنون از لطفتون.زحمت کشیدین.

  24. محمد می‌گوید

    با سلام
    من از برنامه استفاده کردم . خیلی از اپلیکشن هارو به SD منتقل کرد.
    گوشی من huawei g330d هست و الان نزدیک 2 گیک توی حافظه داخلی خالی دارم. ولی ظاهرا بیش از 700 مگ برای نصب برنامه اجازه نمیده. الان با این که هم sd 16g خریدم و خیلی از برنامه هارو به اونجا منتقل کردم. ولی یه سری از برنامه ها باید روی حافظه گوشی نصب باشند الان با کمبوذ مواجه شدم. نمیخوام گوشی هم روت کنم چون هنوز چند ماه از گارانتی اون نگذشته ، نمیخوام باطل بشه و هم این کار با ریسک همراهه .
    اگر کسی از دوستان راهی سراغ داره که این مشکل رو حل کنه، ممنون میشم کمک کنه.

    ممنون

  25. شمه می‌گوید

    سلام خوبه عزیزم ادامه بده

  26. شهرام می‌گوید

    دوستان سلام
    من گوشی LG E405 دارم و یک مموری 16G خریدم گذاشتم رو گوشی ولی بازم پیغام حافظه پر است میده اگه توضیح دهید بطور کامل که آیا روت نیاز داره و با چه برنامه ای بطور کامل از 0 تا 100 ممنون میشم
    ورژن گوشی 2.3.6
    کرنل ورژنperf+ 2.6.38.6

  27. مریم می‌گوید

    salam.
    برنامه هارو از بالای صفحه چطوری بردارم “ایون دارم”

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بالای صفحه؟ منظورتون نوار بالا کنار ساعته؟

  28. m.m می‌گوید

    مرسی خیلی مطالبتون مفید بود خیلی چیزا دستگیر من شد که از صبح داشتم دنبال علت اینکه moveble خالیه میگشتم ممنون

  29. ali می‌گوید

    با سلام برای بازی هایی که گیم دیتا دارند باید چکارکرد

    1. محمد جون می‌گوید

      با سلام .
      باید اول فایل نصبیشو(apk) رو نصب کنی وقتی اجراشکردی برنامه میخاد فایل دیتاشو از اینترنت دانلود کنه واسه همین یه پوشه واسه فایل دیتا ایجاد میکنه .شما باید فایل دیتا رو تو اون پوشه کپی کنی (فقط اطلاعات داخل فایل رو …بدون هیچ پوشه ای)
      بعدش برو حالشو ببر.

  30. حسام می‌گوید

    سلام لطفا راهنماییم کنید چ جوری میشه اعداد فارسی رو که بر عکس تایپ میشه درست کرد. ممنونم.گوشی دیزایر معمولی

  31. sani می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من این برنامه رو نصب کردم و خیلی هم راضی هستم اما در قسمت PHONE ONLY دچار مشکل هستم. بیشتر برنامه‌های من در این قسمت نصب شده ک قابل انتقال ب کارت حافظه نیست، و این مشکل باعث پرشدن حافظه تلفن شده ک امکان عکس گرفتن‌رو ازم گرفته!!! گوشی من سونی میرو هست، ممنونم میشم کمک کنید.
    ی نکته ای هست ک من قبلا این برنامه‌رو داشتم و این مشکل وجود نداشت و دقیقا برنامه‌هایی ک الان نمیتونم انتقال بدم اون‌موقع میتونستم انتقال بدم.
    منتظر کمکتون خیلی زود هستم.

    1. محمد می‌گوید

      سلام .
      به طور کلی باید بگم خیلی از برنامه ها وقتی خوب کار میکنه که زبان گوشی شما انگلیسی باشه.
      چون زبان فارسی رو ساپورت نمیکنن .پیشنهاد میکنم زبان گوشیتو تغییر بدی .

  32. رسول می‌گوید

    سلام خسته نباشی
    تروخداجان عزیزت کمک کنید گوشی نوت2دارم بیشتروقتاگیرمیکنه وروی هم اخطارمیده که فروشگاه گوگل پلی متوقف شده ووقتب هم این اخطارمیده دیگه دست بردارنیست هرچه خاموش کنم ریست کنم درست نمیشه تاساعتهاگریمیکنه چه خاکی توسرش بریزم کمک کنیدتروخدا باایمیل خبرم کنیدممنون میشم ازشما

  33. آذر می‌گوید

    سلام
    برای گوشیهای جاوا هم میشه راهی برای پاک کردن حافظه جانبی معرفی کنید لطفا گوشی n85

  34. محمد می‌گوید

    با سلام
    من این نرم افزار رو رو گوشی سامسونگS3 دارم ولی گزینه انتقال به کارت حافظه در setting/ applications manager و پس از ورود به اپلیکیشن فعال نیست و اصلاً وجود نداره.
    چطور میشه این گزینه رو فعال کرد تا بتونم از مسیر اصلی یا از طریق این نرم افزار app های رو حافظه داخلی گوشی رو به حافظه خارجی انتقال بدم؟
    روت هم کردم باز این گزینه رو ندارم
    ممنون از شما

  35. نام شما می‌گوید

    سلام من آرک دارم ولی هر برنامه رو که میزنم میگه انتقال انجام نشد. چیکار کنم؟

  36. Mehdi می‌گوید

    سلام به همه دوستان
    لطفا من رو راهنمایی کنید . گوشی من ال جی اپتیموس ال 7 با آندروید 4.1.2 . زمان نصب برنامه هیچ گزینه ایی برای نصب تو حافظه جانبی نداره و در رم داخلی نصب میکنه . نرم افزار app2sd رو نصب کردم ولی بازم نرم افزار رو نمیتونه چیزی رو انتقال بده و تو صحفه on Sd Card . این پیغام نوشته
    The Device Not Have A Real Primary External Stroge,or The Primary External stroge Is Emulated

    Moving App To Sd Fuction May Not Be Supported by This Device
    خواهش میکنم راهنمایی کنید .

    1. حسن کریمی می‌گوید

      دوست عزیز فرمایش شما کاملا صحیح هست و به نظر میرسه این قابلیت از سوی خود الجی غیر فعال شده ، شما میتوانید از برنامه link2sd استفاده کنید. این برنامه به جای انتقال به حافظه ، یه لینک رو برای برنامه تعریف میکنه و به همین خاطر ، مشکلی پیش نمیاد میتونین این برنامه رو از لینک زیر دانلود و نصب کنید :
      http://www.mediafire.com/?5ez8k264ebvdyxk

  37. حسین می‌گوید

    احتمالا این برنامه گوشیهای سامسونگ رو پشتیبانی نمیکنه،برای منکه اینطوری بوده!

  38. reza می‌گوید

    من اوپتیموس p880 دارم . نمی دونم گوشیم این موضوع رو ساپورت نمیکنه یا من بلد نیستم.
    برنامه های قابل انتقال رو نشون میده ولی دکمه انتقال وجود نداره.
    لطفن راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      به طور معمول برای گوشی‌هایی که این موضوع را پشتیبانی می‌کنند دکمه انتقال به حافظه خارجی یا همان رم در کنار نام برنامه ها نمایش داده میشه و البته بررسی این موضوع تنها زمانی میسره که به گوشی دسترسی داشته باشیم که متاسفانه نداریم. راستی یادتون باشه این برنامه رو حتما زمانی امتحان کنید که زبان گوشی در حالت انگلیسی باشه چون این ایراد در برخی گوشی ها دیده شده..
      راه دیگه اینه که در صفحه خود برنامه که از طرق خود اندروید می تونید برنامه را حذف کنید ببینید که دکمه انتقال برای اون برنامه وجود داره یا خیر!
      موفق باشید

      1. reza می‌گوید

        آقای صحافی عزیز ممنون که پاسخ دادید
        مشکل من هم دقیقن همون صفحه خود برنامه در اندرویده اونجا دگمه انتقال وجود نداره
        می خواستم بدونم با آپدیت به نسخه بالاتر حل میشه یا به عبارت دیگه ساپورت موضوع انتقال نرم افزاریه یا سخت افزاری؟
        بازهم سپاسگزارم

        1. محسن صحافی می‌گوید

          نمی‌تونم پاسخ قطعی بدم اما فکر نمی‌کنم با ارتقاء اندروید این مشکل حل بشه

  39. Amir می‌گوید

    سلام من گوشی اچ تی سی وان اس دارم بعد از اپدیت برنامه هایی مثل esfilebrowser محل استفاده حافظه أش از حافظه خارجی تبدیل شده به USBstorge و برنامه ها کار نمی کنند رآه حل چیه؟

  40. مسعود می‌گوید

    با سلام
    شیوه انتقال برنامه به کارت حافظه در گالکسی S3چیست

  41. حسین ترمه می‌گوید

    دوستان توجه کنید در اغلب گوشیها برنامرو وقتی میخواید انتقال بدید erorrمیده حتما زبان گوشیتونو انگلیسی کنید چون در حالت فارسی پیغام میده که انتقال داده نمیشود……موفق باشید بای

    1. رضا می‌گوید

      سلام حسین جان واقعا دستت درد نکنه با این نکته ظاهرا کوچیک کار من راه افتاد و دیگه برای انتقال به مموری خطا نمیگیره بازم ممنونم ازت

    2. محمد می‌گوید

      شلام نکته ی خوبی بود برا من جواب داد توصیه می کنم حتما زبان گوشیتونو انگلیسی کنید

    3. نجی می‌گوید

      دمممممممممممت گرممممممممممممم

  42. ارمین می‌گوید

    داش من برنامه رو ریختم کار نمیکنه.:( میشه یه راهنمایی کنی یعنی روش که ضربه میزنم تو اون منو که در باره ی اپلیکیشن هست گذینه یه انتقال تو اس دی کارت نمیاد حتی اونایی که تو منوی قابل انتقال هستن.

  43. عرفانه می‌گوید

    سلام
    من گوشی سامسونگ Galaxy Gio دارم.برنامه هم روش نصب شده اما برنامه های جدید که میخوام نصب کنم erorrمیده ومیگه حافظه داخلی گوشی پر هست.
    اما نفهمیدم چجوری باید برنامه ها رو به حافظه جانبی انتقال بدم…
    میشه لطفا راهنماییم کنید…!!!!
    البته گزینه move to sd card هم غیرفعال هست وقابل استفاده نیست.

    1. :'( می‌گوید

      منم گلکسی جیو دارم مثل مال شماست چندجای دیگه هم خوندم کسایی که گوشیشون پربود بیشتر گلکسی جیو دارن چون حافظه ی داخلیش کمه.:-(

  44. فرشاد می‌گوید

    سلا من این برنامه رو نصب کردم جواب ندادش گوشیم htc hd2 ست که اندروید 2.3 روش ریختن وقتی رو برنامه مزنم برا انتقال چیزی به move نمیاد تا انتقال بدم به رم خوهش میکنم کمکم کنید این ارور رو میدهscrolling to storage section tab move to storage usb . buttonwill move app to sd card or move app to internal storage by tapping move to phone bttonتو رو خدا رهنماییم کنید مرسی

    1. moein می‌گوید

      شما باید برنامه ای که قلبل انتقال باشه رو نصب کرده باشین که با این برنامه بتونید انتقالش بدید.

  45. mohamad می‌گوید

    یه کار دیگه برای اپدیت xperia: همان‌طور که قبلاً در نوشته آیا گوشی سونی اریکسون من از اندروید ۴ پشتیبانی می‌کند ؟ بررسی کردیم کمپانی سونی اریکسون برای تمامی گوشی‌های اندروید خود که در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شده بودند وعده داده بود که امکان بروز‌رسانی نسخه سیستم عامل اندروید آن‌ها به اندروید ۴ محیا شود. خوشبختانه هم اکنون در کشور ایران نیز امکان این بروز رسانی برای سه گوشی موبایل Xperia Arc S ، Xperia Neo V و Xperia Ray وجود دارد که در این آموزش از سایت تورتک به چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.
    توجه داشته باشید در نوشته ای که در بالا معرفی شد لیست کامل گوشی‌هایی سونی اریکسون که قرار است اندروید ۴ برای آن‌ها از طرف این کمپانی عرضه شود وجود دارد که تا یک ماه دیگر این امکان برای آن‌ها نیز به وجود می‌آید و می‌توانند دقیقاً به همین صورت نسخه سیستم عامل اندروید گوشی خود را ارتقاء دهند.

    آموزش بروزرسانی گوشی سونی اریکسون به اندروید ۴
    برای بروز رسانی گوشی اندرویدی سونی اریکسون خود به اندروید ۴ نیاز است که حتماً برنامه Sony Ericsson PC Companion بر روی سیستم شما نصب باشد و از طریق اتصال گوشی موبایل خود با کابل USB به سیستم می‌توانید این بروزرسانی را انجام دهید. در چند روز گذشته برای گوشی‌های Arc S ، Neo V و Xperia Ray تنها در کشور سوئد، دانمارک، ایسلند، فنلاند و نروژ امکان بروز رسانی به اندروید ۴ وجود داشت اما هم اکنون در کشور ایران نیز امکان دریافت این بروز رسانی وجود دارد و شما با اتصال به اینترنت می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در زیر با مراحل انجام این کار برای سه گوشی نام برده آشنا می‌شویم.
    ۱. اگر هم اکنون بر روی سیستم خود برنامه PC Companion نصب ندارید از طریق صفحه Sony Ericsson PC Companion این برنامه را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید.
    ۲. با استفاده از کابل USB 2.0 موجود در جعبه گوشی موبایل خود گوشی را به سیستم خود متصل کنید.
    ۳. از اتصال سیستم خود را به اینترنت ( استفاده از ADSL پیشنهاد می‌شود به دلیل حجم ۳۰۰ مگابایتی بروز رسانی ) مطمئن شوید.
    ۴. برنامه PC Companion با کلیک بر روی آیکون آن در دسکتاپ خود اجرا کنید.
    ۵. بعد از باز شدن پنجره برنامه PC Companion بعد از چند ثانیه به صورت خودکار پیغامی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. بر روی دکمه Update کلیک کنید.
    ۶. در پنجره بعدی از شما خواسته می‌شود که بر روی لینک Learn more about Android 4 کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه ، دکمه Contnios روشن می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید.
    ۷. منتظر بمانید تا عملیات دانلود و نصب اندروید ۴ بر روی گوشی شما انجام شود و با اینترنت در این مدت کار دیگری انجام ندهید.
    ۸. از اندروید ۴ بر روی گوشی موبایل سونی اریکسون خود لذت ببرید.
    به همین سادگی مراحل بالا گوشی سونی اریکسون شما به آخرین نسخه اندروید ارتقاء پیدا می‌کند و شما می‌توانید از امکانات این نسخه و تمامی برنامه‌ها و بازی ساخته شده برای این نسخه استفاده کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات شخصی شما مانند شماره تلفن و … در گوشی در هنگام انجام این بروز رسانی نگهداری می‌شوند و احتمال پاک شدن آن‌ها وجود ندارد.

    منبع : تورتک

  46. mohamad می‌گوید

    اینم اموزش روت برای xperia
    سلام دوستان
    روشی که می خوام براتون قرار بدم راحتر ترین روش برای روت کردن رام های رسمی 4.0.4 آرک و آرک اس خواهد بود و دو تا از تاپیک های فروم xda رو با هم ادغام کردم تا بتونم روش راحت تری رو براتون قرار بدم.
    خلاصه کار:ما با این روش کرنل رام 4.0.3 آرک اس رو جایگزین کرنل های رام 4.0.4 آرک و آرک اس می کنیم تا بتونیم با روشی راحت, رام 4.0.4 خودمون رو روت کنیم وبعد از روت کردن رام دوباره کرنل رام 4.0.4 رو جایگزین کرنل رام 4.0.3 می کنیم و با این کار روت نمی پره و رام هم , ارجینال و دست نخورده باقی می مونه.

    http://forum.mobilestan.net/attachment.php?attachmentid=738350&stc=1&d=1338675105

    نکته:این روش رو روی آرک معمولی تست کردم و جواب گرفتم البته این روش در اصل برای آرک اس هست پس روی آرک اس هم مطمئنا کار می کنه.

    نیازمندی ها:
    بوت لودر بسته و باز فرقی نداره
    رام رسمی سونی با اندروید 4.0.4
    داشتن برنامه فلش تول (ترجیحا آخرین ورژن)و آشنایی با آن
    درایور ها نصب باشد
    دانلود کردن فایل های لینک شده

    دانلود ها:
    کرنل 4.0.3 برای آرک و آرک اس(مشترک)
    LT18i_4.0.3 kernel (http://www.mediafire.com/?vx47425u61p434b)
    ———————————
    کرنل 4.0.4برای آرک اس:
    lt18i_4.1.B.0.431_kernel only (http://www.mediafire.com/download.php?1vd7q2pyb5c9g76)
    ———————————
    کرنل 4.0.4برای آرک معمولی:
    lt15i_4.1.B.0.431_kernel only (http://www.mediafire.com/?n556eekv1w8q6o6)
    ———————————
    برنامه برای روت:
    دانلود (http://www.mediafire.com/?rxngy2x7et40qib)
    ——————————–

    شروع:
    1-از طریق مسیر زیر به قسمت about phone گوشی خود برید و در قسمت android version از ورژن 4.0.4 بودن رام مطمئن بشید.
    settings—->about phone —–>android version
    2-تیک usb debugging و unknown sources رو از طریق تنظیمات زیر در گوشی فعال کنید:
    menu—>settings—->developer options——>usb debugging
    menu—>settings—->security—->unknown sources
    3-زمان خاموش شدن صفحه نمایش رو هم به 10 دقیقه افزایش بدید از طریق مسیر زیر
    menu—>settings—->display—->sleep
    4-کرنل LT18i_4.0.3 kernel.ftf رو دانلود کنید(هم برای آرک و هم آرک اس)
    5-کرنل رو با پسوند ftf به پوشه firmwares برنامه flashtool منتقل کنید و همونطوری که رام ها رو نصب می کنید این کرنل هم از طریق فلش تول نصب کنید
    6-گوشی رو روشن کنید
    نکته:اگه موقعی رام بالا اومد و به ارور برخوردین اشکال نداره و به کارتون ادامه بدید
    7- برنامه روت رو از حالت فشرده خارج و فایل runme رو اجرا کنید
    8-صفحه نمایش گوشی رو روشن کنید
    9-کابل رو به گوشی وصل و یکی از کلید های کیبرد کامپیوتر رو فشار بدید تا برنامه شروع به روت کردن رام بکنه
    نکته:گوشی چند دفعه خاموش و روشن میشه ولی شما به هیچ چیز دست نزنید تا برنامه به کار روت کردن ادامه بده تا موقعی که پیام روبه رو رو مشاهده کنید:press any key to continue
    10-بعد از روت گوشی روشن میشه و از نصب بودن برنامه سوپر یوزر اطمینان حاصل کنید
    11-حالا گوشی رو خاموش کنید و کرنل 4.0.4 مخصوص به گوشی خودتون رو از طریق فلش تول نصب کنید
    12-گوشی رو روشن کنید و تمام
    یه رام رسمی روت شده با آخرین آپدیت در اختیار شماست

  47. mohamad می‌گوید

    راستی منarc sدارم ایا روی گوشی من که اندروید4 زدم کارمی کنه
    راستی دوستان روت روش خوبی نیست زیرا گارانتی راباطل می کنه
    ممنون ازشما ولی کاشکی دانلودشو بدون بارکد بزارید(ممنون)

  48. mahtab می‌گوید

    salam man ye moshkeli daram
    gooshim experia arc s hast barnameharo ke nasb mikonam khodesh gozine move to cd cardo dare ama vaghti in gozine ro mizanam eroor mide va enteghal dade nemishe
    in baraname va barnameye norton ham rikhtam ro gooshim ama bazam hamon eroor mide
    mishe rahnemaim konin chikar konam???
    bayad tanzimate gooshio avaz konam\?

  49. ar30 می‌گوید

    link 2 sd بهتره

    بهترین کار اینه که گوشی روت بشه رام کاستوم با قابلیت app2sd نصب بشه بعدش مموری رو پارتیشن بندی کنید. توی گوشی من حداکثر تا 4 گیگ پارتیشن میده .. البته من رمم زیاد بالا نیست 2 گیگ هستش واسش 512 مگ پارتیشن درست کردم واسه نصب برنامه ها … جدیدا بازی کراش پلی استیشن رو توی گوشیم بازی میکنم 570 مگ حچم SD Card رو گرفته … بخاطره همینم که شده باید یه 16 گیگ بگیرم :D

    1. مسعود می‌گوید

      سلام
      میشه لطفا راهنمایی کنی از کجا و چجوری رام کاستوم نصب کنم؟

  50. امیری می‌گوید

    خوبه ولی توجه کنید که این برنامه فقط اپلیکیشن هایی که قابلیت نصب در کارت حافظه دارند رو به شما معرفی میکنه به همین دلیل اگه نرم افزار هاتون قابلیت app 2 sd نداشته باشند کاری از دست این اپلیکیشن برنمیاد. کار این برنامه درست مثل zd box هست اما نرم افزار link 2 sd که مخصوص گوشی های روت شده هست،میتونه برنامه هایی رو که قابلیت app 2 sd ندارند هم، به کارت sd انتقال بده.
    (یادتون باشه برای استفاده از نرم افزار app 2 sd باید گوشیتون هم،نصب نرم افزار از روی کارت حافظه رو ساپورت کنه.)