ویندوزفون 8 مایکروسافت رسما معرفی شد

سرانجام پس از انتشار شایعات مختلف در باره کنفرانس مایکروسافت ، این شرکت ویندوز فون 8 را به صورت رسمی معرفی کرد که دارای تغییرات بسیاری از جمله یکپارچگی با ویندوز 8 و همچنین پردازنده‌های چند هسته‌ای به همراه کلی تغییرات دیگر است.

6

ویندوز 8 در نهایت از پردازنده‌های چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند که برای پاییز امسال مایکروسافت بر روی دو هسته متمرکز است اما نقشه‌هایی برای پردازنده‌های 64 هسته‌ای در آینده دارد.

تفکیک پذیری صفحه نمایش نیز بالاتر رفته است و WVGA با تفکیک پذیری 1280 در 720 پیکسل و WXGA با تفکیک پذیری 1280 در 768 پیکسل و تفکیک پذیری 720P از آن جمله است و تمامی برنامه‌های ویندوز فون 7.5 یا همان تانگو نیز بدون هیچ گونه تغییری بر روی نسخه جدید هم کار خواهند کرد. برای اولین بار امکان استفاده از کارت حافظه SD نیز در ویندوز فون امکان پذیر شده است و در ضمن تمامی برنامه‌های ویندوز 8 با کمترین تغییرات قابل اجرا در ویندوز فون 8 نیز خواهند بود.

اینترنت اکسپلورر 10 به صورت پیش فرض بر روی ویندوزفون 8 نصب است که مهم‌ترین خصوصیت آن استفاده از استاندارد جدید HTML5 با سرعت و بازدهی بسیار بالا است. برنامه نویسان از این به بعد می‌توانند به زبان C و C برای این بستر برنامه بنویسند که باید انتظار بازی و برنامه‌های بیشتری را برای این بستر داشته باشیم.

پشتیبانی از قابلیت NFC نیز در ویندوزفون 8 گنجانده شده است که یک کیف پول الکترونیکی با ترکیبی جالب از  امکانات مشابه این قابلیت در iOS و اندروید است. ویندزو فون 8 از برنامه‌های مدیریت از راه دور هم پشتیبانی خواهد کرد که یک امکان فوق‌العاده برای مدیران است.

تغییر بزرگ بعدی سرویس نقشه‌های نوکیا است که جایگزین خدمات ناوبری بینگ خواهد شد و در ضمن داده‌ها در گوشی ذخیره شده تا امکان استفاده آفلاین نیز از آن وجود داشته باشد.

صفحه نمایش شروع نیز دچار تغییراتی شده و کاشی‌های زنده کوچک‌تر شده اند که امکان تغییرات دلخواه را به کاربر می‌دهد. مالتی تسکینگ نیز بهبود یافته و به عنوان مثال اگر شما از برنامه ناوبری به طور موقت خارج شوید برنامه در پس زمینه به کار خود ادامه خواهد داد.

توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا برنامه‌هایی هایی مبتنی بر فرامین صوتی را که به نوعی رقیب سیری نیز است را پوشش دهند.

دستگاه‌های دارای ویندزو فون 8 حداقل به مدت 18 ماه پشتیبانی خواهند شد و شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، هووایی و اچ تی سی با چیپست‌های QUALCOMM به عرضه این دستگاه‌ها از پاییز خواهند پرداخت. ویندوز فون 8 به بیش از 50 زبان از جمله زبان‌های راست به چپ مانند فارسی به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

ویندوزفون 8 مایکروسافت

خبر بد برای دارندگان دستگاه‌های ویندزو فون 7.5 این است که ویندوزفون 8 مایکروسافت برای آنان عرضه نخواهد شد و یک ویرایش از ویندوز فون با عنوان 7.8 برای آنان با داشتن یک سری از ویژگی‌های ویندزو فون 8 عرضه خواهد شد که شاید مهم‌ترین دلیلش عدم داشتن پردازنده‌های  چند هسته ای است. پس برای داشتن ویندوز فون 8 باید دستگاه جدید که از پاییز عرضه می‌شود را خریداری کنید.

Source:Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. ar30 می‌گوید

    من خوب متوچه نشدم برنامه های ویندوز 8 روی ویندوز فون هم نصب میشه؟
    اگه برنامه های ویندوز 7 روی ویندوز 8 نصب بشه پس با این حساب برنامه های ویندوز 7 باید روی ویندوز فون 8 هم نصب بشه .

  2. سام می‌گوید

    من 20 دقیقه اول کی نوت رو نگاه کردم و الان که این مطلب رو خوندم فقط به این فکر کردم که چقدر یه مقاله یا خبری که بد نوشته شده باشه میتونه ذهن آدم رو منحرف کنه. کی و کجا مایکروسافت اعلام کرده که NFC “ترکیب جالب امکانات مشابه” در آیفون یا اندرویده؟ و نگفتن بخشهای بسیار مهم دیگه. به نظر من اگه میخواهد یه خبر رو بخونه بهتر از همون اول بره و مطلب رو تو سایتهای خبری خارجی بخونه که تعهد دارند نسبت به چیزی که مینویسند و با سر هم بندی خبر ناقص منتشر نمیکنند.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز..
      از این جمله:

      پشتیبانی از NFC نیز در ویندوز فون ۸ گنجانده شده است که یک کیف پول الکترونیکی است که یک ترکیب جالب از امکانات مشابه iOS و اندروید است.

      تنها میشه این موضوع رو برداشت کرد که:
      پشتیبانی از NFC در ویندوز فون ۸ ترکیبی جالب از امکانات مشابه NFC در iOS و اندروید است.

      در ضمن ما هم اتفاقا توصیه می‌کنیم خوانندگان سایت برای بالا بردن سطح اطلاعات خودشون در کنار سایت‌های ایرانی از سایت‌های خارجی هم استفاده کنند البته اگر مثل شما دچار سوءبرداشت نشوند.
      اگر ما می‌توانستیم جور دیگه‌ای این مطلب را سهل‌تر بنویسیم عذرخواهی ما را پذیرا باشید.
      ممنون از دقت نظر شما
      موفق باشید

  3. اشكان می‌گوید

    امیدوارم به طور رسمی وارد ایران بشه از طریق نوکیا.
    حالا که فارسی هم داره چه خوب میشه از الان برنامه نوسیای فارسی زبان شروع کنن به تولید برنامه های بومی. چه خوب میشه فارنت از خودت شروع کنی. 

  4. ایران می‌گوید

    با قدرت همه سیستم عاملهارو میزنه کنار دیگه اندروید و آی او اس باید برن بوق بزنن .
    یکی شدن هسته وینفون با ویندوز یعنی همه چی .
    در آینده نزدیک سیل عظیم نرم افزارهای وینفون میاد .

    1. حسین می‌گوید

      کاملا موافقم.