اندروید برای پردازنده‌های چند هسته‌ای آماده نیست!

مدیرعامل نوکیا استفان الوپ قبلا اعلام کرده بود که پردازنده‌های دو و چهارهسته‌ای بر روی تلفن همراه بیش از هر چیزی مشکل باتری داشته و موجب هدر رفت باتری می‌شوند

1

فارنت:مدیرعامل نوکیا استفان الوپ قبلا اعلام کرده بود که پردازنده‌های دو و چهارهسته‌ای بر روی تلفن همراه بیش از هر چیزی مشکل باتری داشته و موجب هدر رفت باتری می‌شوند و در حال حاضر نیز مایک بل رئیس گروه جنرال اینتل که دارای مجموعه اینتل موبایل و ارتباطات اینتل است در این مورد می‌گوید که هوز پلتفرم اندروید برای پردازنده‌های چند هسته‌ای آماده نیست.

در حالی که بیانیه الوپ بیشتر جبنه تبلیغاتی برای گوشی‌های تک هسته‌ای ویندوز فون لومیا را داشت اینتل در این مورد می‌گوید که پس از انجام آزمایشات فراوان به این نتیجه رسیده و پلتفرم اندروید برای رسیدن به این استاندارد جای کار فراوانی دارد.

به عبارت ساده‌تر زمان بندی بخشی از سیستم عامل است که تصمیم می‌گیرد که کدام هسته اجرایی نرم افزار را بر عهده بگیرد و البته این یک تصمیم ساده نیست زیرا ارقام زمان بندی باید هسته‌های دارای بار بیشتر را شناسایی و از انجام امور بیشتر به آن خودداری کنند تا به قول معروف کراش یا هنگ نکند.

بل در این مورد می‌گوید:من فکر می‌کنم رک و پوست کنده که یکی از دلایل عدم این هماهنگی فروشندگان و توسعه دهندگان نرم افزار هستند آنها باید فقط زحمت هماهنگ سازی نرم افزار با سخت افزار تلفن همراه را انجام دهند که در بیشتر مواقع از این امرغافلند و در نتیجه به درستی از تمامی ظرفیت پردازنده‌های تلفن همراه استنفاده نمی‌شود”

البته مایک بل امیدواری به کاربران اندرویدی داد و تاکید کرد که اینتل در حال کار بر روی موضوع زمان بندی پلتفرم اندروید است.

Source:Gsmarena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mm می‌گوید

    به نظر من حق با ایشونه.شما اگه دقت کنید وینفونها با اینکه تک هسته ای هستند از اندرویدهای چندهسته ای محیط روانتری دارن.