جستجو با iOS را به گوگل بسپارید!

در پایین صفحه شما آیکون برنامه‌ها، جستجوی صوتی و قابلیت موسوم به عینک گوگل را مشاهده می‌کنید و در بخش برنامه‌ها نیز به شما این امکان داده شده که به تمامی نرم‌افزارهای گوگل در وب نظیر جیمیل، تقویم، اسناد، ٰگوگل پلاس، اخبار خوراک‌خوان،‌ عکس، یوتیوب و… دسترسی داشته باشید.

0

فارنت:نرم افزار جستجوی گوگل به تازگی به نسخه 2 در iOS  ارتقاء یافته که دارای یک طراحی مجدد و به‌روز شده است که تجربه جستجو در گوگل را بسیار دلپذیرتر می‌کند و ویژگی‌های جدید به همراه رابط کاربری بسیار شیک می‌تواند هر کسی که از این برنامه بهره می‌برد را تحت تاثیر قرار دهد.

صفحه اصلی نرم‌افزار بسیار تمیز و شسته و رفته است و در آن با استفاده از پس‌زمینه سفید، کادر جستجوی گوگل به طور مستقیم در مرکز قرار گرفته و در بالای صفحه نمایش نیز شما امکاناتی همچون وارد شدن به حساب کاربری و دسترسی به تنظیمات را شاهد هستید.

در پایین صفحه شما آیکون برنامه‌ها، جستجوی صوتی و قابلیت موسوم به عینک گوگل را مشاهده می‌کنید و در بخش برنامه‌ها نیز به شما این امکان داده شده که به تمامی نرم‌افزارهای گوگل در وب نظیر جیمیل، تقویم، اسناد، ٰگوگل پلاس، اخبار خوراک‌خوان،‌ عکس، یوتیوب و… دسترسی داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید لیستی از سایر برنامه‌های گوگل که در فروشگاه اپ‌استور اپل موجود است را به همراه لینک آنها مشاهده کنید. در این برنامه آیکون صدا به شما این امکان را می‌دهد تا به جستجوی صوتی بپردازید و در کادر جستجو دستور صوتی شما تایپ می‌شود و در تجربه و آزمون شخصی این قابلیت جستجو بسیار دقیق به نظر آمد.

عینک گوگلی هم که یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه است که جستجو را بر اساس عکس گرفته شده توسط دوربین تلفن همراه شما انجام می‌دهد و به عنوان مثال اگر شما قصد جستجوی یک کتاب را دارید کافی است تنها تصویری از جلد کتاب را برای عینک گوگل پیدا کنید.

همانطور که شما در قسمت جستجو تایپ می‌کنید گوگل به صورت خودکار محبوب‌ترین واژه‌های شبیه به مورد جستجوی شما را در زیر کادر نشان می‌دهد و اگر شما واژه مورد نظر را مشاهده کردید دیگر یک صرفه‌جویی بزرگ در زمان خود انجام داده و با لمس عبارت به لینک مورد نظر وارد می‌شوید.

در پایین صفحه نمایش نیز شما می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع جستجویی اعم از وب، تصاویر، مکان‌ها، اخبار و… را انجام خواهید داد و با این کار کنترل‌ها در پایین صفحه ناپدید می‌شوند که البته گوگل به این امر اشاره می‌کند که نتایج بیشتری به نمایش درخواهند آمد که البته اتفاق جالبی نیست.

هنگامی که شما بر روی لینک مورد نظر کلیک می‌کنید یک صفحه وب به صورت تب در بالای نتایج جستجو بازمی‌شود که مراحل لود شدن صفحه را به رنگ آبی نشان می‌دهد و در هنگامی که کنترل‌های بالای صفحه، نمایش داده می‌شوند، شما می‌توانید با حرکت در میان صفحات، آنها را رفرش کرده و یا در مرورگر سافاری باز کنید و در ضمن امکان این را نیز خواهید داشت که از طریق ایمیل نتایج جستجوی خود را به اشتراک بگذارید.

 جستجو برای تصاویر درگوگل کاملا زرق‌و‌برق‌دار است و تصاویر به صورت کولاژ نمایش داده می‌شوند و کولاژها در ردیف‌های متمایز از یکدیگر قرار می‌گیرند و شما با کلیک بروی تصویر می‌توانید تصویر را ذخیره کرده و یا اینکه وارد لینک تصویر شوید. هرچند این قابلیت در ایران با محدودیت‌های فراوانی روبرو است و بسیاری از تصاویر نمایش داده نمی‌شوند.

+ خوب

طراحی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی
جستجوی بسیار سریع
جستجوی صوتی بسیار دقیق
جستجوی تصویری خیره‌کننده

دسترسی مستقیم به تمامی نرم‌افزارهای گوگل با لینک دانلود آنها

نسخه یونیورسال هم برای آیفون و هم برای آی‌پد

بد
خوشبختانه… نکته بدی ندیدم..

نتیجه‌گیری:

من پیش از این هر گز از برنامه جستجوی گوگل برای آیفون استفاده نمی‌کردم اما در حال حاضر نظر من عوض شده و نسخه جدید این برنامه دارای تجربه کاربری بسیار بهتری نسبت به مرورگر سافاری بوده و البته فوق‌العاده سریع‌تر شده است.

لینک دانلود رایگان از اپ‌استور

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.