iPen قلم جادویی اپل!

این پتنت نشان می‌دهد که اپل ممکن است به دنبال راه‌اندازی یک قلم iPen برای اپل و دستگاه‌های آیفون باشد که البته بسیار ما را به یاد قلم جادویی گلکسی نوت سامسونگ می‌اندازد.

5

فارنت: اداره ثبت اختراعات آمریکا جدیدترین حق امتیاز اختراع (پتنت) ثبت شده توسط شرکت اپل را ثبت و جزئیات آن را منتشر کرد.

این پتنت نشان می‌دهد که اپل ممکن است به دنبال راه‌اندازی یک قلم iPen  برای اپل و دستگاه‌های آیفون باشد که البته بسیار ما را به یاد قلم جادویی گلکسی نوت سامسونگ می‌اندازد.

جزئیات قلم آی پن طبق جزئیات پتنت عبارت از “بازخورد لمسی برای کمک به حرکات کاربر در برنامه‌های کاربری سیستم عامل IOS اپل برای آیفون و تبلت این شرکت” است.

با کمک این فناوری ،قلم آی‌پن می‌تواند به وسیله حسگرهای تشخیص جهت در زمانی که ای پن می‌چرخد کاربران را قادر به ترسیم خطوط نازک‌تر و نازم و نازک‌تر ،ضخیم‌تر، تیره‌تر یا سبک‌تر کند .

بازخورد لمسی نیز دارای این امکان خواهد بود که  در انتخاب یک آیکون مجازی توسط کاربر یا یک دکمه تائید مورد استفاده قرار گیرد.

در حقیقت می‌توان اذعان کرد که قلم آی پن اپل مانند یک قلم موی نقاشی است که بر روی بوم کشیده میشود و شما با توجه به شدت فشاری که بر روی قلم مو می‌آورید می‌توانید ضخامت، نازکی، پررنگی و یا کم رنگی خطوط را ترسیم کنید.

استفاده از این قلم میتوان گسترده تر از جزئیات این پتنت باشد که میتوان به عنوان یک چیپ NFC  و یا مانند قلم کنسول 3DS  نینتندو در بازی‌های این شرکت تحول بزرگی ایجاد کند.

به نظر می‌رسد اپل این بار از سامسونگ تقلید کرده است هر چند ایده پتنت اپل بسیار اریجینال است.

Source: gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    سلام
    آیا all in one هم که قلم به همراه دارند همان کاربرد wacom را دارند + این محصول جدید چطور؟
    به شدت منتظر جوابم خواهش می کنم

  2. mahdi می‌گوید

    یعنی میشه از ipad به جای تبلت های wacom برای طراحی استفاده کرد

  3. محمد علی می‌گوید

    حرف شما درسته اما یعنی دقیقاً این قلم با ویژگی هایی که گفتید قلم S pen گلکسی نوت است که کار با این قلم بسیار سرگرم کننده و لذت بخش است شاید این بار اپل تقلید کرده بعید نیست .

  4. شروين می‌گوید

    آقای صحافی،
    چطور میشه یک شرکتی پتنت یک ایده رو ثبت کنه، بعد اون ایده تقلیدی باشه؟!
    شما یا با مفهوم پتنت آشنایی ندارید یا در جریان پروسه پتنت کردن یک ایده نیستید.
    از نویسنده یک وبسایت علمی، هرچند معمولی، انتظار میره که فردی مطلع باشد و قلمی بیطرفانه داشته باشد.
    سپاس

    1. محسن صحافی می‌گوید

      منظور ما از تقلیدی استفاده سامسونگ در گلکسی‌نوت از این ایده بود وگرنه فرمایش شما در خصوص پتنت کاملا صحیح است و ما هم عرض کردیم که ایده پتنت جدید اپل کاملا اریجینال است. بهر حال از دقت نظر شما کمال تشکر رو دارم.