برنامه «کانال آب و هوا» جایگزینی مناسب برای برنامه پیش‌فرض iOS

کانال آب و هوا یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای رایگان هواشناسی است که جایگزین بسیار خوبی برای نرم افزار پیش فرض آیفون به حساب می‌آید. این برنامه که به تازگی دچار تغییر و تحولات اساسی در نسخه جدید خود شده است.

1

فارنت: کانال آب و هوا یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای رایگان هواشناسی است که جایگزین بسیار خوبی برای نرم‌افزار پیش‌فرض آیفون به حساب می‌آید. این نرم‌افزار به تازگی نیز دچار تغییر و تحولات اساسی در طراحی در نسخه 5.0 خود شده است که البته هنوز هم تمام ویژگی‌های طراحی قبلی خود را داراست اما رابط کاربری مدرن‌تر و کاربر پسندتری به آن اضافه شده است.

صفحه اصلی برنامه کانال آب و هوا دارای نمایش محل با استفاده از کدپستی و یا ره‌یاب ماهواره است و درجه حرارت با فونت بزرگ به خوبی نمایش داده می‌شود و البته در زیر صفحه نیز فاکتور جالبی چون “شما چه دمایی احساس می‌کنید” مشاهده می‌شود که اگر بر روی علامت مثبت کلیک کنید اطلاعات مفیدی مانند رطوبت، شاخص uv  یا همان تابش نور خورشید، نقطه شبنم، دید، فشار و طلوع و غروب خورشید به وقت محلی را نیز مشاهده می‌کنید.

در ضمن شما می‌توانید با لمس آیکون دوربین یک تصویر از آب و هوا ذخیره کرده و با دوستان و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. پس‌زمینه صفحه نمایش نیز بسته به شرایط آب و هوایی در روز و جریان هوا تغییر می‌کند و شما همچنین می‌توانید آنرا با عکس خود نیز سفارشی کنید.

علاوه بر آب و هوای شرایط فعلی، می‌توانید اطلاعات پیش‌بینی ساعتی، پیش‌بینی 36 ساعته و پیش‌بینی 10 روز آتی را نیز مشاهده کنید.

بخش‌های دیگر نیز در برنامه کانال آب و هوا، نقشه، ویدیو و گزینه اجتماعی و تغییرات فصولی است. گزینه نقشه به شما اجازه می‌دهد تا به لایه رادارها دما را مشاهده کرده و در ضمن دارای اطلاعاتی مانند بارش در 24 ساعت و بارش برف و شاخص شدت تابش نور خورشید بر روی نقشه نیز است و در ضمن یک پنجره در بالای صفحه وجود دارد که به شما درباره رنگ‌های روی نقشه اطلاعاتی می‌دهد.

در این برنامه گزینه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا با توئیت با دوستان خود که در نزدیکی شما هستند در مورد آب و هوا به تبادل نظر بپردازید و در ضمن می‌توانید عکس‌های گرفته شده توسط سایر کاربران کانال آب و هوا را در بخش iWitness نیز مشاهده کنید.

در زبانه فصول نیز شما می‌توانید به اطلاعات گرده افشانی گیاهان، بررسی طوفان‌ها‌، پیش‌بینی جزر و مد و پیش‌بینی طوفان که به همراه نقشه‌ها و نمودارها بوده و بسیار آموزنده و جالب است دسترسی پیدا کنید. تمامی این پیش‌بینی‌ها در طی دو روز جداگانه، بعد از ظهر و حتی شب نیز است.

خوب:

-طراحی بسیار بهتر نسبت به قبل

-پیش بینی آب و هوا به صورت کنونی،ساعتی ،10 ساعته و 36 ساعته

-مشاهده نقشه‌ها ، ابرها و رادار

-فیلم و ویدیو

-خواندن توئیت‌ها و به اشتراک‌گذاری در مورد آب و هوا

-نمایش عکس‌های گرفته شده از آب و هوای سایر نقاط جهان

-بررسی گرده‌افشانی گیاهان، طوفان و پیش بینی جزر و مد

بد:

-نداشتن زبان شیرین پارسی

-تبلیغات آزاردهنده که البته من با خوشحالی قبول کردم که با ارتقاء نرم‌افزار این تبلیغات نیز حذف شوند

نتیجه‌گیری: برنامه کانال آب و هوا همیشه یک برنامه خوب برای آیفون بوده است و در حال حاضر جایگزین بسیار خوبی برای نرم‌افزار پیش‌فرض آب و هوای آیفون به حساب می‌آید که با طراحی رابط کاربری بسیار زیبا بسیار چشم‌نوازتر و بهتر شده است.

– دانلود رایگان The Weather Channel از آی‌تونز

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خشایار می‌گوید

    “تبلیغات آزاردهنده که البته من با خوشحالی قبول کردم که با ارتقاء نرم‌افزار این تبلیغات نیز حذف شوند”

    میشه توضیح بدین چجوری تبلیغشو حذف کنیم؟
    من آپدیت کردم اما تبلیغای بالای صفحه هست هنور