هفت راه دیگر استفاده مسالمت‌آمیز از یواس‌بی درایو!

بر خلاف آنچه که تصور می‌کنید راه‌های استفاده از یو اس بی درایوها فراتر از ذخیره‌سازی و انتقال داده‌هاست و بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید.

3

فارنت: شاید شما هم مانند من این روزها دور و برتان پر شده باشد از یو.اس.بی درایوهایی که به مناسبت‌های مختلف هدیه گرفته‌اید و به دنبال راه چاره‌ای برای استفاده از آنها هستید. بر خلاف آنچه که تصور می‌کنید راه‌های استفاده از یو.اس.بی درایوها فراتر از ذخیره‌سازی و انتقال داده‌هاست و بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید.

در ادامه هفت راه متنوع استفاده از یو.اس.بی درایوها را که شاید برخی از آنها حتی به گوشتان نخورده باشد را برای شما شرح خواهیم داد.

 استفاده از یو.اس.بی درایو برای قفل کردن رایانه مانند سرویس‌های مخفی!

برای استفاده از این قابلیت به یک برنامه رایگان به‌نام پرداتور (Predator) نیاز دارید که می‌توانید آن را از اینجا دریافت کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید یو.اس.بی درایو بلااستفاده خود را به کلیدی برای ورود به رایانه خود استفاده کنید. با استفاده از این برنامه هنگامی که یو.اس.بی درایو شما به رایانه شما متصل است رایانه شما به طور عادی فعالیت خواهد کرد و با پایان اتصال یو.اس.بی درایو، رایانه شما به طور خودکار قفل خواهد شد.

هنگامی که با استفاده از این روش رایانه خود را قفل کنید افراد دیگر برای دسترسی به رایانه شما چاره‌ای جز وارد کردن گذرواژه فوق محرمانه شما ندارند و در غیر این صورت با پیام دسترسی ممنوع روبرو خواهند شد.

استفاده از یو.اس.بی درایو به عنوان آخرین امید یک رایانه ویروس‌زده!

برخی اوقات به رایانه‌ای بر می‌خورید که تا چند لحظه پیش به خوبی در حال کار کردن بوده است اما نفوذ یک ویروس بد ذات بلایی به سر آن رایانه اورده که حتی نای بالا آمدن را ندارد و حتی نرم‌افزار امنیتی شما را از کار انداخته است. تنها بلایی که بر سر این ویروس می‌توان آورد این است که پیش از بالا امدن ویندوز به سراغ آن بروید. یک یو.اس.بی درایو در این میان می‌تواند نقش مفیدی را ایفا کند.

برای کمک به این ایفای نقش به وب‌سایت سازنده‌های مطرح نرم‌افزارهای امنیتی سر بزنید. برخی از انها پیشنهادهای سخاوتمندانه‌ای دارند و محصول خود در این بخش را که معمولا با نام Rescue-Disk از ان یاد می‌شود حتی به طور رایگان عرضه می‌کنند. البته برای ما ایرانی‌ها این پایان کار نیست و می‌توانید با کمی جستجو محصولات غیررایگان برخی شرکت‌ها را نیز به صورت رایگان از وب‌سایت‌های دوست و همکار پیدا کنید! بهر حال آسانترین راه استفاده از محصول رایگان شرکت AVG است که می‌توانید اینجا به سراغ آن بروید اما خب تحریم بی‌معنی و احمقانه این شرکت‌ها راه دیگری جز استفاده از خدمات دوستان هموطن برای ما باقی نمی‌گذارد.

توصیه می‌کنم که اگر یو.اس.بی درایو بلااستفاده‌ای دارید در زمان فراغت آن را به این برنامه مجهز کنید تا در زمان ویژه به خوبی از پس ویروس‌ها بربیائید.

استفاده از یو.اس.بی درایو برای حمل بازی‌ها و نرم‌افزارهای پرتابل

برخی اوقات به رایانه‌ای بر می‌خورید که از لحاظ برخورداری از نرم‌افزارهای به‌روز از سوءهاضمه رنج می‌برد و این برای ما اینترنت‌بازها که به فایرفاکس و کروم عادت داریم بسیار پیش می‌اید. این تنها دلیل ما نیست که از نرم‌افزارهای پرتابل استفاده کنید. امنیت موضوع دیگریست که ما را به سمت استفاده از مرورگرهای پرتابل در رایانه‌های ناشناس می‌برد. این جدا از بازی کردن با بازی‌های پرتابلیست که در ادارات و در اوقات کسل‌کننده به سراغ ما می‌آید. شاید شما بشناسید اما برای یادآوری عرض می‌کنم که در این آدرس می‌توانید آخرین نسخه پرتابل نرم‌افزارهای معروف را پیدا کنید.

استفاده از یو.اس.بی درایو برای تجربه ویندوز 8 بدون درد و خونریزی!

نسخه پیش‌نمایش مشتری ویندوز 8 چند وقتیست که عرضه شده و شاید برخی از شما آن را تجربه کرده باشید اما هستند کسانی که از ترس نبود جای خالی بر روی هارد درایو خود به سراغ آن نرفته‌اند. خب حق هم دارند پیدا کردن و اختصاص دادن یک پارتیشن خالی به اندازه کافی دردسرساز است که ما را وادار کند همچنان از ویندوز 7 خود لذت ببریم.

برای استفاده از یو.اس.بی درایو در این حالت چندان کار سختی در پیش‌رو ندارید البته باز هم همچنان باید از پشتیبانی سخت‌افزاری رایانه خود از ویندوز 8 مطمئن باشید. دانلود ویندوز 8 و همچنین شرایط سخت‌افزاری استفاده از آن در صفحه ویندوز 8 در وب‌سایت مایکروسافت موجود است. لطفا پیش از نصب ویندوز 8 این شرایط را در نظر بگیرید! راهنمای کامل نصب ویندوز 8 با استفاده از یو.اس.بی درایو را اینجا می‌توانید بخوانید.

لینوکس را حتی برای یک‌بار تجربه کنید!

شاید بارها از دوستان خود مخصوصا آن دسته از دوستان که آنها را گیک می‌دانید در خصوص مزایای لینوکس و لذت استفاده از آن شنیده باشید. فکر کنم فرصت فراهم شده تا حتی برای یک‌بار هم که شده لینوکس را تجربه کنید.

اگر همچنان مصمم هستید که این تجربه را کسب کنید کافیست راهنمای نصب لینوکس بر روی یو.اس.بی درایو را اینجا بخوانید. فقط اینکه اگر به لینوکس گرفتار شدید از آن دسته از دوستان ما نباشید که لینوکس را برای تظاهر به گیک‌بودن استفاده می‌کنند! خودتان باشید لطفا!

نصب و استفاده از ویندوز 7 بر روی رایانه مک شما!

اگر شما هم مک دارید و وسوسه استفاده از یک ویندوز 7 به سراغتان آمده و یا نه اصلا برای اجرای برنامه‌ای به ویندوز احتیاج پیدا کرده‌اید. پیشنهاد می‌دهم استفاده از ویندوز 7 که بر روی یک یو.اس.بی درایو نصب شده را تجربه کنید.

برای استفاده از این قابلیت کافیست راهنمای قدم به قدم را در این آدرس دنبال کنید که شرح بلند ان در این یادداشت نمی‌گنجید.

فایل‌ها و اسناد متنی خود را رمزگذاری کنید

اینکه با هیچکدام از روش‌های بالا سازگاری نداشته‌ و یا استفاده از آنها را به بعد موکول کرده‌اید و یا نه اصلا فقط همین یک یو.اس.بی درایو را دارید، چیز چندان عجیبی نیست. اما خب حالا که می‌خواهیم دست خالی از این مطلب نروید، می‌توانیم به شما پیشنهاد استفاده از برنامه تروکریپت (TrueCrypt) را بدهیم.

این برنامه را می‌توانید از اینجا به صورت رایگان دریافت کنید. استفاده از آن چندان سخت نیست اما توصیه می‌کنم در مرتبه استفاده اول از این برنامه یک فرد ماهرتر را در کنار خود داشته باشید تا مبادا فایل‌هایی را که رمزگذاری کرده‌اید خودتان هم نتوانید باز کنید.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. اونم می‌گوید

    لینک شماره ی 3 را اصلاح کن

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون از تذکرتون. اصلاح شد

  2. علی رضا می‌گوید

    خیلی ممنونم خیلی عالی بود من که خیلی استفاده کردم…………….