آیا سامسونگ تا یک‌سال دیگر قید «بادا» را می‌زند!؟

بادا حتی در کشور کره‌جنوبی که بالطبع باید حس وطن‌پرستی موجب ارجحیت آن به اندروید شود نیز موفقیتی بدست نیاورده است و حتی از ویندوزفون نیز پایین‌تر قرار گرفته تا سامسونگ به درستی در پی توسعه هر چه بیشتر اندروید و به امواج دریا سپردن سیستم عامل ناکام بادا خود باشد.

2

فارنت: الدار مورتازین (Eldar Murtazin) یکی از معروف‌ترین نویسندگان دنیای موبایل که تحلیل‌های  کارشناسانه بسیار خوبی دارد و آن را پیش از این نیز ثابت کرده است، اعلام کرده که اعتقاد دارد که سامسونگ در حال پایان دادن به توسعه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل بادا است و به گفته او عمر این پلتفرم حداکثر یک سال دیگر است.

البته خود سامسونگ هنوز هیچ گونه نشانه‌ای از انقراض بادا بروز نداده و به توسعه‌دهندگان این بستر نیز اعلام کرده است که به پشتیبانی از آنان ادامه خواهد داد اما آنطور که مشخص شده، توسعه‌دهندگان و کاربران این بستر در حال جابجا شدن به سوی بستر اندروید و سایر سیستم عامل‌های هوشمند هستند.

این موضوع را می‌توان به خوبی از کاهش تولید خطوط تولید تلفن‌های همراه بادا و همچنین عدم رشد سامسونگ اپز مخصوص بادا که به نوعی در حال سکون کامل است نیز متوجه شد.

در سال 2010 سامسونگ با یک اندیشه بلندپروازانه و با ارائه سیستم عامل بادا در اندیشه قدم گذاشتن به قله‌های تلفن های همراه هوشمند بود که البته آرزویی بود که به آن نرسید.

در فاصله زمانی بین سال‌های 2009 تا 2010، سامسونگ از توسعه تلفن‌های همراه ویندوز موبایل و سیمبین خسته شده بود زیرا دیگر این بستر کاربران خود را از دست داده بود و برای همین بادا را ابداع کرد تا در کنار اندروید به توسعه آن به عنوان بستر جانشین ادامه دهد.

موفقیت گلکسی اریجینال و در ادامه آن گلکسی اس دو، باعث شد تا عدم فروش بادا پیش از پیش به چشم بیاید و حتی با معرفی بادا 2.0 به همراه دو تلفن همراه جدید نیز نتواند سر و سامانی به این بازار آشفته دهد.

در سال جاری میلادی فقط تعداد انگشت شماری تلفن همراه با سیستم عامل بادا معرفی شده‌اند که البته فرق چندانی با تلفن‌های همراه مبتنی بر بادا اریجینال از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نداشتند.

جالب است بدانید که بادا حتی در کشور کره‌جنوبی که بالطبع باید حس وطن‌پرستی موجب ارجحیت آن به اندروید شود نیز موفقیتی بدست نیاورده است و حتی از ویندوزفون نیز پایین‌تر قرار گرفته تا سامسونگ به درستی در پی توسعه هر چه بیشتر اندروید و به امواج دریا سپردن سیستم عامل ناکام بادا خود باشد.

Source: unwiredview

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حامد می‌گوید

    با سلام خبر جدید از تایزن نشده

  2. محمد می‌گوید

    سلام به همگی
    1-سیستم عامل بادا و اندروید هر دو اوپن سرس هستند.مانند سیستم عامل لینوکس در رایانه.پس اینها چیزای نیستند که از بین بروند.
    من نمیدونم این اقا کی بوده ولی حتما از اطلاعات اولیه و ساده نرم افزار هم چیزی نمیدونسته. همینطور که الان داریم میبینیم داره نرم افزارهای داره میاد که این سیستم عاملها رو تبدیل به هم میکنه.
    2-به نظر شما یه کمپانی با اون عظمت با این رکورد فروش تو دنیا میاد ابداع و ابتکار خودش رو میگذاره کنار و اعطراف به شکست میکنه ؟
    الان با کیفیت ترین گوشیهای سامسونگ تحت بادا داره میاد بیرون.