پرواز با تاکسی فضائی بوئینگ در سال 2015

کپسول‌های فضایی بوئینگ Boeing CST-100 مانند یک تاکسی فضایی عمل خواهد کرد و به عنوان وسیله ایاب و ذهاب سرنشینان ایستگاه بین‌المللی فضایی فعالیت خواهد کرد.

0

فارنت: چند روز پیش خبر بازنشستگی شاتل فضایی ناسا را که آخرین پرواز خود را بر دوش بوئینگ 747 انجام می‌داد به شما خبر دادیم (گزارش تصویری آن را اینجا ببینید)، اما اقدامات ناسا و همکاری آنها با بوئینگ تنها به همین کارها محدود نمی‌شود و پای فعالیت‌های تجاری نیز در میان است که در آنها دیگر از به‌دوش کشیدن این شاتل‌های بازنشسته خبری نیست.

تلاش‌های تجاری میان طرفین به اینجا رسیده است که کپسول‌های فضایی شرکت بوئینگ تقریبا به مرحله نهایی رسیده است. کپسول‌های فضایی بوئینگ Boeing CST-100 مانند یک تاکسی فضایی عمل خواهد کرد و به عنوان وسیله ایاب و ذهاب سرنشینان ایستگاه بین‌المللی فضایی فعالیت خواهد کرد. هر کپسول قادر به حمل 7 نفر است و می‌تواند تا ده مرتبه به فضا رفت و آمد کند.

این تاکسی فضایی بوئینگ اکنون آزمایش سقوط پاراشوت را به خوبی پشت سر گذرانده و بوئینگ امیدوار است تا سال 2015 به مرحله بهره‌برداری تجاری و نهایی از آن برسد.

Source: Dvice

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.