انتشار اولین شماره دانستنیهای دیجیتال در سال 91

روبات‌ها علیه ما، نگاهی به نسل بعدی کنسول‌های بازی و نگاهی گذرا به سبک زندگی یک مهندس معمار دیجیتال (مهندس.exe) از بخش ‌های جالب شماره جدید دانستنیهای دیجیتال هستند که شما هم اگر مانند من این مطالب را بخوانید، ترغیب خواهید شد که در مورد آن با دوستانتان سخن بگوئید.

7

فارنت: اولین شماره دانستنیهای دیجیتال از گروه مجلات موسسه همشهری در سال جدید منتشر شد. در این شماره همشهری دیجیتال که در سبک و سیاقی جدید منتشر شده است شاهد موضوعات و مطالب متنوعی هستیم.

آنچه در این شماره می‌خوانید:

 *ویندوز یا مکینتاش؟ مساله این است: از بین ویندوز یا مکینتاش کدام مناسب‌تر است؟ این سوالی است که احتمالا شما هم تا امروز با آن مواجه شده‌اید یا شاید همچنان هستید. در صفحه 28 شماره جدید دانستنیهای دیجیتال می‌توانید ماجرای بازگشت دوباره یک متخصص رایانه را از مکینتاش به ویندوز بخوانید. او توضیح می‌دهد که چرا بعد از مدت‌ها دوباره رو به ویندوز آورده است. همچنین مکینتاش و ویندوز را از جنبه‌های مختلف بررسی و مقایسه می‌کند و توضیح می‌دهد هر کدام برای چه کارهایی بیشتر به‌درد می‌خورد. شاید شما هم جواب سوال‌هایتان را در این گزارش از بخش ابزار پیدا کنید.

* سریع‌تر دانلود کنید: اگر اینترنت‌باز باشید حتما سرعت پایین دانلود یکی از مشکلات بزرگ زندگی شماست! آیا راهی وجود دارد که با آن بتوانید فایل‌های مختلف را سریع‌تر دانلود کنید؟ بله حتی بیشتر از یکی. شتید شما هم مشتاق یافتن ترفند‌هایی باشید که با آن دانلود را سریع‌تر کنید. همه آنها را می‌توانید در صفحه 114 بخش چه؟ که این شماره مطالب خواندنی زیادی دارد پیدا کنید.

* مرگ کداک: کداک یکی از تاریخ‌سازترین کارخانه‌ها در عرصه فناوری بود. آنقدر نوآوری کرد و دستاوردهای تازه به دنیای صدا و تصویر بخشید که حتی شمردنش هم ممکن است خسته‌کننده باشد. نگاتیوهای حلقه‌ای، دوربین‌های عکاسی یک دلاری، فیلم‌های صوتی که صدا را به سینما هدیه کردند، اولین دوربین دیجیتال و فلاپی‌های کامپیوتر تنها چند دستاورد مهم در تاریخ 113 ساله کارخانه آنها بود. ولی سرانجام مشکلات گریبانگیر این کارخانه شد و بالاخره پس از چند سال درگیری کمر این کارخانه را شکست. کداک تعطیل شد. در صفحه 126 از بخش آرشیو این شماره نگاهی به سرگذشت کداک و فعالیت‌هایش انداختیم.

* نامرئی شدن: نامرئی شدن آرزویی است که بشر در تمام طول تاریخ داشته استو فقط در افسانه‌ها و قصه‌ها توانسته است این آرزو را محقق کند ولی واقعا چگونه ممکن استانسان نامرئی شود. بخش جهش در صفحه 141 با پرونده‌ای شروع می‌شود که به همین فناوری‌های عجیب می‌پردازد؛ تکنولوژی‌هایی که ما را نامرئی می‌کنند. شما هم حتما دوست دارید درباره پدیده شگفت‌انگیزی مانند شنل نامرئی‌کننده و دیگر فناوری‌هایی از این دست بخوانید.

روبات‌ها علیه ما، نگاهی به نسل بعدی کنسول‌های بازی و نگاهی گذرا به سبک زندگی یک مهندس معمار دیجیتال (مهندس.exe) از دیگر بخش ‌های جالب شماره جدید دانستنیهای دیجیتال هستند.

اطمینان دارم که شما هم اگر مانند من شماره جدید دانستنیهای دیجیتال را بخوانید ترغیب خواهید شد که در مورد آن با دیگران سخن بگوئید. 160 صفحه محتوای دیجیتال انتظار شما را می‌کشد!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. esitanha می‌گوید

    من تقریبا هر ماه می‌خرمش اما این شماره هنوز به شهر ما نرسیده اگه دستتون بهشون می‌رسه بگید به درد ما شهرستانی‌ها هم رسیدگی کنن.

  2. مهدی صحافي می‌گوید

    ای کاش نسخه PDF هم تولید می‌کرد تا روی تبلت هم بخونیم فوقش اشتراک می‌گرفت مثل سخت‌افزار هر شماره‌ای 500

  3. میثاق می‌گوید

    هنوز بین نشریات آی تی عصر ارتباط و سخت افزار حرف اول رو می زنند

    1. S@ra می‌گوید

      فکر کنم شبکه رو یادتون رفته!

  4. مهرداد علیزاد می‌گوید

    یکی دو تا شماره است که کلا طراحی صفحه هاش عوض شده و به نظر خوندنی تر شده

    1. سمیرا می‌گوید

      تقریبا از شماره اول من این نشریه را خوانده‌ام ساختار قبلی بهتر بود.

      1. مهرداد علیزاده می‌گوید

        ساختار قبلی بیشتر بر سخت‌افزارها تمرکز داشت و به نظر من بیشتر محتوای تبلیغاتی دستگاه‌های مختلف حکمفرما بود. الان بیشتر سوژه محور شده و پرونده های جالبی در می‌اورند. البته کادر هنوز همون کادره تقریباً