بررسی گوشی سونی اریکسون Live with Walkman در فارنت

این گوشی ممکن است انتظاراتی را که از نام واکمن وجود دارد، برآورد نکند اما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه ارزان، محکم و نسبتا قدرتمند است و یکی از گوشی‌های برگزیده در رنج قیمتی خود در بازار به شمار می‌رود و با توجه به اندازه جمع و جور آن و خاصیت واکمن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

138

فارنت: در این مطلب قصد بررسی تلفن همراه هوشمند سونی اریکسون اکسپریا لایو ویت واکمن را داریم که از انتهای سال گذشته رسما به بازار عرضه شده است.

با چه چیزی طرف هستیم!؟

گوشی سونی‌اریکسون Live with Walkman (لایو ویت واکمن) یک تلفن هوشمند موسیقی‌محور است که با نسخه 2.3 اندروید کار می‌کند و یک پردازنده یک گیگاهرتزی و امکان ضبط ویدیو باکیفیت 720 پیکسل را دارد.

 طراحی

طراحی کوتاه‌قامت Live with Walkman ما را به یاد گوشی‌های اکسپریا مینی و اکسپریا اکتیو انداخت. اندازه این گوشی 106 در 56 میلیمتر است و اندازه آن در ضخیم‌ترین نقطه به 14 میلیمتر می‌رسد. نمای براق و لبه‌های خمیده آن یادآور اکسپریا پلی است و در شکل پوشش باتری مستقیما از اکسپریا الهام گرفته است و در نتیجه شاید بتوان براحتی این ادعا را پذیرفت که Live with Walkman یک گوشی متمایزی در طراحی نیست.

اگرچه این گوشی ممکن است فاقد اصالت و نوآوری در طراحی باشد اما در عوض از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. بر روی قاب جلویی گوشی و در زیر صفحه نمایش آن به جای استفاده از کنترل چهار جهته اندروید، تنها سه کنترل در جلوی دستگاه وجود و در آنها دکمه هوم تنها کلید فیزیکی خارج از این سه دکمه کنترلی است و دکمه‌های فرمان «بازگشت» و همچنین «فهرست» لمسی هستند و البته مطمئنا متوجه شده‌اید که کلید جستجو برای افزایش فضا حذف شده است در نتیجه برای این ویژگی باید از صفحه لمسی گوشی استفاده کنید.

در سمت چپ گوشی دکمه تنظیم بلندی صدای گوشی و دکمه دوربین وجود دارد که دسترسی فوری به برنامه دوربین را امکان‌پذیر می‌کند.

در بالای گوشی نیز درگاه خروجی 3.5 میلیمتری صدا به چشم می‌خورد و دور این درگاه خروجی صوتی نیز یک قطعه پلاستیکی شفاف وجود دارد که در هنگام پخش موسیقی با تنظیم شما به صورت رقص نور عمل می‌کند که البته اگر صدا بلندتر باشد دیگر عملکرد چندانی ندارد. دو دکمه نیز در دو طرف این درگاه خروجی صوتی در بالای گوشی بچشم می‌خورد که دکمه سمت چپ برنامه پخش موسیقی واکمن را باز می‌کند و دکمه سمت راست نیز دکمه پاور و البته قفل گوشی است.

در کل با یک گوشی جمع و جور طرف هستیم که با توجه به خاصیت واکمن آن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

بررسی نرم‌افزاری:

– اندروید 2.3.4

سونی به تازگی بسیاری از گوشی‌هایش را به اندروید 2.3.4 ارتقا داده و این نسخه از سیستم عامل گوگل در Live with Walkman نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این نسخه تماس ویدیویی در برنامه‌هایی مانند گوگل‌تاک و اسکایپ نصب شده که به شما امکان می‌دهد تماس تصویری با دوستانتان داشته باشید. البته تماس‌های ویدیویی ممکن است در تمامی شبکه‌های تلفن همراه پشتیبانی نشود که خب در ایران طبیعتا نمی‌شود و اگر هم بشود گران تمامی می‌شود.

با اینکه اندروید 4.0 بزودی عرضه می‌شود اما نسخه 2.3 یک سیستم عامل قوی است که امکان اجرای همزمان چند برنامه را می‌دهد و برنامه مارکت پلیس را نیز همراه با خود دارد.

– تایم اسکیپ 4.0 (Timescape 4.0)

مرحوم سونی اریکسون در این گوشی انتقاداتی را که از رابط کاربری تایم اسکیپ شده، مورد توجه قرار داده است. از این رو نسخه 4.0 این رابط کاربری که در این گوشی نصب شده، جذاب و دارای امکانات بوده و به طور شگفت‌‌آوری فراتز از انچه که از این گشوی انتظار داریم، سریع است.

Live with Walkman مانند اکسپریا اکتیو از فناوری و یا بهتر بگوئیم قابلیت گوشه‌های هوشمند (اسمارت کورنرز) استفاده می‌کند تا از صفحه نمایش 3.2 اینچی خود کمال بهره را ببرد. اسمارت کرنرزها  نقاطی در گوشه‌های صفحه نمایش هستند که می‌توانید میانبر برنامه‌ها را در آن‌ها قرار دهید.

شما می‌توانید چهار برنامه را در هر گوشه قرار دهید و این برنامه‌ها بدون توجه به پنج صفحه خانگی که از آن بهره‌مندید، در آن مکان باقی می‌مانند. این قابلیت یک عامل صرفه‌جویی واقعی در زمان شمااست و باید به خاطر داشت که این میانبرها علاوه بر میانبرهایی هستند که می‌توانید در صفحه‌های خانگی خود قرار دهید.

ویجتی که تایم اسکیپ نام خود را از آن به استعاره گرفته، همچنان وجود دارد اما به نظر می‌رسد دلیل چندانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تایم اسکیپ اطلاعات را از پیام‌های شما، به روزرسانی‌های شبکه اجتماعی و فید توییتر تطبیق می‌دهد و این اطلاعات به شکل یک دسته کارت پیمایش‌گر نشان داده می‌شود که جالب به نظر می‌رسند اما در نهایت به نظر من هدف خاصی ندارند.

تایم اسکیپ 4.0 همچنین تقویت صدای ایکس‌لود را در این گوشی معرفی می‌کند که حجم صدای موسیقی و نوتیفیکیشن‌ها را بالا می‌برد. البته همان‌طور که در گوشی‌های متعدد اکسپریا مشاهده کرده‌ایم، این ویژگی چندان هم قابل تحمل نیست و گاهی این صداها مخصووصا در محیط‌های کم سر و صدا آزاردهنده می‌شوند تا حدی که ترجیح می‌دهیم آن را غیرفعال کنیم.

یک ویژگی جذاب دیگر، امکان گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش است که با استفاده از دکمه پاور تلفن میسر می‌شود که البته به بودن آنها در سری اکسپریا عادت کرده‌ایم. در این قابلیت با نگه‌داشتن دکمه پاور، فهرست و منوی شات‌داون استاندارد گوشی باز می‌شود که یک فرمان اضافه نسبت به منوی شات‌داون دیگر گوشی‌ها در ان دیده می‌شود و با لمس آن قادر به گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش فعلی خود هستیم. (خیلی به کار ما می‌آید)

سونی اریکسون همانند کاری که HTC برای رابط کاربری Sense 3. 0 انجام داده، قدرت اشتراک رسانه بالایی به تایم اسکیپ 4.0 بخشیده است. با استفاده از برنامه Connected Devices می‌توانید آهنگ، عکس و ویدیو را برای هر دستگاه سازگار با DLNA که در اطرافتان وجود دارد، پخش کنید. بعضی از تلویزیون‌ها و استریوها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند اما شما می‌توانید از پلی استیشن3 سونی یا ایکس باکس 360 خود نیز در این قابلیت استفاده کنید.

– برنامه‌ها

علاوه بر تایم اسکیپ 4.0 شماری برنامه‌های نصب نشده وجود دارد که البته بسیاری از آنها هرگز استفاده نمی‌شوند و این تعدا برای ما ایرانیان بیشتر است. این برنامه‌ها در رم گوشی قرار دارند.

برخی از برنامه‌هایی که در تایم اسکیپ 4.0 وجود دارند مانند مک‌آفی سکوریتی، موزیک‌آن‌لیمیتد، UEFA.com و اکسپریا هات‌شاتس، قابل حذف شدن هستند که این امر فضای ذخیره‌سازی برنامه با ارزشی را آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را نصب کنید که بیشتر مورد توجه شما هستند.

در این گوشی نسخه‌های آزمایشی و از پیش نصب شده بازی‌های متعددی شاملPlants vs Zombies و Peggle قرار دارد که این بازی‌ها نیز قابل حذف شدن هستند تا در صورت کمبود جا، فضای بیشتری آزاد شود.

جنگ اول بهتر از صلح آخر!

واکمن

اگر شما دوران پیش از MP3 پلیرها و مدیاپلیرهای قابل حمل را به خاطر داشته باشید، بدون شک علاقه خاصی به برند واکمن معروف سونی خواهید داشت. در آن زمان دالبی پیشرفته بود و فهرست‌های پخش آهنگ به 90 دقیقه در هر نوار محدود بود که سونی این دوران را تغییر داد. آن فناوری بعدها به گوشی‌های همراه سونی اریکسون سری واکمن و حالا به گوشی‌های هوشمند انتقال پیدا کرده است تا باز هم طعم یک موسیقی لذت‌بخش را به همراه داشته باشیم.

اما اگرچه «سونی اریکسون Live with Walkman» برند دوست‌داشتنی واکمن را با خود به یدک می‌کشد اما هنگامی‌که این گوشی و در کنار ان نام واکمن را در نظر می‌گیرید بهتر است این احساسات نوستالژیک را کنار بگذارید زیرا اگرچه این لوگوی مشخص را دارد اما در واقع دستگاه پخش موسیقی قدرتمندی در مقایسه با رقیبان قدرتمند دیگر خود در این بخش نیست.

متاسفانه بجز یک دکمه میانبر واکمن ویژه، ویژگی خاصی ندارد که پیش از این در گوشی‌های اکسپریای سونی اریکسون مشاهده نشده باشد. این گوشی حتی از همان برنامه پخش آهنگ استفاده می‌کند و با وجود موسیقی محور بودن آن، فاقد سرگرمی شنیداری مورد انتظار است.

واضح‌ترین کمبود این گوشی در این بخش عرضه شدن آن با یک کارت حافظه میکرواس‌دی دو گیگابایتی است که برای یک کاربر معمولی علاقمند به موسیقی نیز کافی نیست. در ضمن هدفون همراه گوشی نیز کیفیت لازم و قابل قبول برای یک دوستدار گوشی را ندارد و حتی در برخی اوقات هنگامی که با آن به آهنگ گوش می‌دهید باید انتظار شنیدن صدای خش در زمینه صدای پخش شده را نیز داشته باشید.

وقتی می‌گوئیم لایو ویت‌ واکمن انتظار مورد نظر ما را از یک واکمن به درستی برآورده نمی‌کند چندان هم بیراه نمی‌گوئیم در این گوشی از کنترل از راه دور این‌لاین گوشی، دکمه‌های مناسب موسیقی مانند کنترل صدا خبری نیست و تنها یک دکمه وجود دارد که باید برای متوقف کردن آهنگ یک بار، برای بلند کردن صدای آهنگ دو بار و برای رفتن به آهنگ قبلی سه بار فشار دهید و البته برای تغییر بلندی صدا باید تلفن را از جیبتان خارج کنید و از دکمه مخصوص آن استفاده کنید.

نرم‌افزار واکمن مجموعه گزینه‌های زیاد و حتی قابلیت متصل کردن به ورودی‌های مرتبط یوتیوب و ویکی‌پدیا را دارد و یک دکمه دسترسی سریع در بالای تلفن وجود دارد که برنامه را به طور خودکار راه اندازی می‌کند و به شما امکان می دهد به راحتی به آهنگ‌هایتان دسترسی پیدا کنید اما مشکل اینجاست که این قابلیت و یا نرم‌افزار قبلا در تلفن‌های هوشمند سری غیرواکمن سونی اریکسون نیز وجود داشته و بد نبود با توجه به برند واکمن، امکانات تنظیم صدای جداگانه و یا حداقل چند امکان بیشتر به مجموعه واکمن آن افزوده می‌شد.

دور از انصاف است که از کیفیت صدای بلندگوهای استریو ان حرفی نزنیم که در مجموع خوب به نظر می‌رسد و صدا از بلندگوهای استریوی قدرتمندی که در پشت گوشی وجود دارند با کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شود.

بررسی سخت‌افزاری:

– قدرت پردازش و ذخیره داخلی

Live with Walkman به عنوان یک دستگاه متوسط، یک پردازشگر یک گیگاهرتزی با رم 512 مگابایتی دارد. این پردازشگر در مقایسه با پردازشگرهای چهار هسته‌ای تلفن‌هایی مانند HTC Edge ممکن است ضعیف به نظر برسد اما با توجه به وضوح تصویری پایین نمایشگر گوشی مناسبی است.

این گوشی ظرفیت ذخیره داخلی 320 مگابایت و امکان توسعه حافظه دارد. یک کارت میکرو اس‌دی دو گیگابایتی به همراه گوشی عرضه می‌شود اما مطمئنا ترجیج می‌دهید به جای آن از یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر استفاده کنید بویژه اگر قصد دارید از گوشی‌اتان به عنوان دستگاه پخش آهنگ استفاده کنید.

در خصوص باطری نیز باید بگویم با برخورداری از یک باطری 1200mAh و نمایشگر کوچک گوشی خیال شما از بابت یک روز استفاده مداوم از گوشی بدون نیاز به شارژر راحت خواهد بود اما مطمئنا هیچ تضمینی نمی‌‌توان در خصوص استفاده بیش از حد از گوشی و شارژ باقیمانده آن در اواسط روز داد.

– صفحه نمایش

شاید در ابتدا و از روی کاغذ تنها قسمتی که Live with Walkman در آن ضعیف به حساب بیاید صفحه نمایش این گوشی است که یک صفحه نمایش TFT LCD است و 320 در 480 پیکسل وضوح دارد که حتی در مقایسه با استانداردهای پایین اندروید نیز پایین به حساب می‌آید اما با توجه به اندازه واقعی صفحه نمایش که 3.2 اینچی است وضوح تصویری اندک آن چندان قابل توجه به شمار نمی‌رود اما خب مرور وب‌سایت‌های متنی یا مشاهده تصاویر دقیق، محدودیت‌های صفحه نمایش گوشی را به روی شما خواهد آورد.

استفاده از گوشی در نور مستقیم آفتاب راحت نیست و مشاهده صفحه TFT آن در محیط‌های داخلی بهتر است.

نکته قابل توجه در صفحه نمایش این گوشی این است که با وجود اینکه فاقد فن‌آوری موبایل براویای مشاهده شده در برخی از مدلهای اکسپریا است اما صفحه نمایش آن روشن و در اصطلاح بولد است. صفحه نمایش این گوشی خوشبختانه از فن‌آوری لمسی خازنی برای پاسخ و دقت بالاتر استفاده می‌کند و از اشاره‌های مولتی‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد در برنامه‌هایی مانند گوگل‌مپس و مرورگر وب بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید.

دوربین و ضبط ویدیو

دوربین Live with Walkman با حداکثر وضوح پنج مگاپیکسل می‌تواند به عنوان یک دوربین حرفه‌ای در نظر گرفته شود. برنامه دوربین اندروید در این گوشی سونی اریکسون و البته در تایم اسکیپ 4.0 تحت یک بهسازی کامل قرار گرفته است و دارای مجموعه تنظیمات و حالت‌های عکسبرداری مختلفی شامل تشخیص لبخند، پانوراما سوئیپ، برچسب مکان و تاچ‌توشات است.

یکی از غیرمعمول‌ترین ویژگی افزوده شده به دوربین، تنظیمات پانورامای سه بعدی است که همانند حالت استاندارد عمل می‌کند اما تفاوت واضح آن این است که می‌توانید تصاویر را در یک دستگاه آماده سه‌بعدی مشاهده کنید.

این دوربین فاقد حسگر Exmor R مشاهده شده در اکسپریا نئو است و کیفیت عکس‌هایی که می‌گیرد بسته به وضعیت عکسبرداری شما، متفاوت است.

این دوربین فلش LED دارد که به روشن‌تر شدن تصاویر عکسبرداری شده کمک می‌کند و امکان ضبط ویدیوی اچ دی 720 پیکسلی دارد.

 اینترنت

پیش از این هم گفتیم که با توجه به وضوح تصویری 320 در 480 پیکسل صفحه نمایش گوشی، وب‌گردی در آن تجربه جالبی نخواهد بود اما جنبه مثبت آن، پشتیبانی از فلش‌ادوب است که به شما امکان می دهد در مقایسه با کسانی که از آیفون یا آی‌پد استفاده می‌کنند، از یک وب تعاملی‌تر بهره ببرید.

مرورگر اندروید در طی چند سال گذشته اصلاح شده و بهبود یافته است. این مرورگر از پنجره‌های متعدد پشتیبانی می‌کند، امکان بوک‌مارک کردن و بلاک‌کردن پنجره هایی که به طور خودکار باز می‌شوند را دارد. مرورگرهای دیگری نیز در اندروید مارکت وجود دارند که گزینه‌ها و تنظیمات بیشتری دارند اما به نظر مرورگر پیش‌فرض موجود در گوشی برای یک کاربر معمولی مناسب‌تر است.

حرف آخر:

این حقیقت که Live with Walkman یک کارت حافظه میکرو اس‌دی دو گیگابایتی دارد، به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی نمی‌تواند به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی جای آیفون را بگیرد زیرا دو گیگابایت، فضای کافی برای علاقمندان آهنگ نیست. اما خب مقایسه آن با آیفون چندان هم منصفانه نیست و بهتر است آن را با همطرازان سخت‌افزاری و یا حداقل قیمت مقایسه کنیم تا برند واکمن روسفید بیرون بیاید.

این گوشی ممکن است انتظاراتی را که از نام واکمن وجود دارد، برآورد نکند اما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه ارزان، محکم و نسبتا قدرتمند است و یکی از گوشی‌های برگزیده در رنج قیمتی خود در بازار به شمار می‌رود.

این گوشی همانطور که گفتیم با توجه به اندازه جمع و جور آن و خاصیت واکمن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

ویژگی‌های قابل توجه دیگری مانند ضبط ویدیو با کیفیت 720 پیکسل و بلندگوهای استریو بر روی بدنه نیز آن را نماینده خوبی برای سیستم عامل اندروید و البته خاندان واکمن می‌سازد اگر چه هنوز هیچ کس بخوبی W810 نتوانسته حداقل برای من از عهده آن بربیاید!

شما هم اگر تجربه استفاده از این گوشی را دارید با ما در میان بگذارید تا برای سایر کاربران نیز قابل استفاده باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

138 نظر برای این مطلب
  1. نام شما می‌گوید

    [جالب بود.اطلاعاتی خیلی زیادی درمورد گوشی مده نظرم تونستم بگیرم .ممنون.

  2. sara می‌گوید

    اقای صحافی با کمال تشکر از جوابهای خوبتون
    خواستم بپرسم من بدون اینکه به گوشیم ویا رم اون دست بزنم رو گوشیم اخطار میاد که کارت خارج شده ویا اینکه 5 دقیقه که باهاش بازی میکنم هنگ میکنه و صفحش سیاه میشه چکار کنم ببرمش برای تعمیر.الان دیگه کمتر باهاش بازی میکنم امابیشتر مشکلم برای خارج شدن کارت حافظه و غیر فعال شدن اونه ممنون میشم کمکم کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      رم گوشی شما مشکل دار شده.. با یک رم دیگه این موضوع رو امتحان کنید.

  3. علی می‌گوید

    اصلا خوب نبود

  4. مجتبی می‌گوید

    سلام به همه: علیرضا راست میگه من 390 خریدم کسی میدونه این گوشی با وجود دوربین جلو و پشتیبانی شبکه 3g امکان تماس تصویری را داره یا خیر و چه جوری اخه خط رایتل خریدم

  5. علیرضا می‌گوید

    سلام به همه من دوماهه این گوشی را خریدم نسبتا ازش راضیم
    کیفیت صداش خیلی خوبه ونسبت به قیمتش گوشی خیلی خوبیه
    فقط عیبش اینه که زود باتری خالی میکنه .
    اگر من باشم و بخوام الان گوشی بگیریم توصیم به همه اینه گوشی سونی اریکسون آرک اس میگرفتم

    1. علیرصا می‌گوید

      سلام بچه ها نسبت به قیمتش خیلی خوبه زود بخرید تا بیشترگرون نشده
      من 320گرفتم الان فکر کنم 350 باشه

  6. sara می‌گوید

    salam. goshim gahi oghat hang mikone ya inke kart sdish kharej mishe.onvaght ta khamoshesh nakonam dorost nemishe.bayad che kar konam?????????????

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مشکل گوشی شما به احتال زیاد از همون رم شماست که درست سر جای خودش قرار نمی‌گیره. مطمئن بشید که رم ایرادی نداره. تکان خوردن رم می‌تونه دلیل اصل مشکل گوشی شما باشه.

  7. ساناز می‌گوید

    سلام دوست عزیز من یه هفتست که خریدمش اما از کیفیت پخش هندزفریش راضی نیستم صداش بلند نیست یکمیم تیزه اگه دنبال یه گوشی با پخش هندزفری خوب هستی اینو پیشنهاد نمیکنم من از انتخابش پشیمونم………………………………

  8. شهاب می‌گوید

    سلام من صرفا بخاطر واکمن بودن این گوشی میخوام بگیرمش.کیفیت هندزفری برام فوق العاده مهمه.کیفتش خوبه؟؟از این بهتر چی هستش؟؟ اگه بهتر از این هست لطفا معرفی کنین خواهش میکنم.

  9. دکتر می‌گوید

    سلام. من بین این گوشی و اکسپریا مینی مرددم. درسته این جدید اومده ولی همین منو ترسونده. معایبش هنوز رو نشده. خواهش میکنم هرکی اطلاعات کاملو داره برام بفرسته. منتظرما. یاعلی

  10. ا می‌گوید

    این گوشی فارسی نداره تو را خدا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام اکثر گوشی‌های لایو در ایران از فارسی برخوردارند.

  11. شیوا می‌گوید

    سلام .من این گومشی رو تازه خریدم گوشی باز نیستم ولی خوشم اومده ازش.تو تنظیماتش مشکل دارم.چرا منوی پیامکش فقط شامل صندوق دریافته؟چرا مثل گوشی های دیگه دریافت ارسال ذخیره و …….. جدا نیست؟راهنماییم کنید تا سوالات بعدیم رو یکی یکی بپرسم.ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز
      کلا سیستم عامل اندروید به این صورت هست و گفتگوهای پیامکی کاربر رو در یک پنجره نشون میده و شما تمام پیامک‌های ارسالی و دریافتی خودتون رو تو همین پنجره می‌بینید.

  12. محمد می‌گوید

    سلام ببخشید من این گوشی رو از بهمن پارسال دارم . شارژ زیاد نگه نمیداره.خواستم ماله همه اینجوریه یا مال من فقط شارژ نمیتونه نگه داره

    1. امين می‌گوید

      سلام
      بیله یکی از مشکلات این گوشی باتری ضعیفیه که نسبت به کیفیت صدا و تصوریش داره به همین دلیل زود باتری تموم میکنه
      البته نه به اندازه ای که اذیت کنه ولی همیشه باید حواستون به مدیریت باتری باشه که تو مواقع خاص بدون شارژ نمونید

      در ضمن کسی پیدا شند مشکل منو در مورد دوربین این گوشی بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. farnoosh می‌گوید

    سلام به همگی.من یه مشکلی دارم ممنون میشم کمکم کنید…
    چند روز پیش دستم خورد و تنظیماتو گزینه های apn(access point names( که واسه تنظیمات جی پی ار اس بود reset to default شد….الان دیگه اینترنت گوشیم وصل نمیشه..
    از کسایی که این گوشیو دارن خواهش میکنم برید ببینید این گزینه هارو و مشخصاتشو اینجا بنویسید تا من دوباره اون تنظیمات رو درست کنم…منمووووووووووووووووووووووووووووووووووووون…

  14. امين می‌گوید

    سلام
    من نسبت به پولی که داشتم دنباله گوشی زیاد بودم تو اینترنت زیاد جستجو کردم و از دوستانی که گوشی خریده بودند زیاد در مورد گوشیهای آندروید و قیمتهاشون سوال کردم
    در نهایت با اطمینان کامل منوجه شدم که این گوشی تو رنج قیمت خودش بهترینه حتی نسبت به گوشی های دیگه تو این قیمت بیشتر از این رنج قیمت ارزش داره
    الان هم چند وقتیه که گوشی رو خریدم و کاملا ازش راضیم
    صدای خوب، کیفیت تصویر مناسب، صفحه لمسی بسیار سریع و خوب و …
    در ضمن جند بازی hd هم روش نصب کردم بدون مشکل کار کرد مثل pes2012 و …
    فقط ی جای سوال برام مونده که اگه دوستان کمک کنند بسیار ممنون و سپاسگذارم
    دوربین این گوشی 5 هستش ولی در مقابل دوربین گوشیه دوستم که مدل گوشیش nokia c5_03 که دوربین اونم 5 هستش خیلی کیفیتش پایینتره
    اگه میشه دوستان کمک کنند که دوربین این گوشی ذاتا اینطوریه یا تنظیمات ویژه ای داره که من خبر ندارم چون تو تنظیمات هم رزولیشن گوشیمو رو بالاترین گذاشتم تاثیری نداشت حتی روی تک تک رزولیشن ها هم امتحان کردم ولی باز هم حجم عکسش پایینه و کیفیتش مناسب نیست
    با تشکر

  15. mohammad a,min می‌گوید

    baba in goshii alie faghat barname bazii nadare man har goshie sony er…… didam ye gozine game dashte in chera nadare??????mamnoon misham gavab bediin

    1. علی می‌گوید

      بازی نداره اما شما میتونید به راحتی دانلود کنید .. اگه گوشی گارانتی داشته باشه مارکت بازی روی گوشی نصب شده که میتونید به صورت کاملا مجانی دانلود کنید .

  16. hamid می‌گوید

    من این گوشی رو فلش کردم ولی وقتی برنامه ای نصب میکنم روی حافظه گوشی سیو میشه هر کاری میکنم نمیتونم برنامه ها رو روی sdcard سیو کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این برنامه رو امتحان کنید شاید راهگشا بود.

    2. علی می‌گوید

      سلام آقا حمید .. من هم این گوشی رو دارم و این مشکل رو داشتم .. دوست عزیز شما باید زبان فارسی گوشی رو انگلیسی کنید تا برنامه رو بتونید انتقال بدید .. چون فارسی انتقال رو ساپورت نمیکنه

  17. bahar می‌گوید

    من تازه چند روزه خریدمش.همه چیش عالیه فقط نمیدونم چرا”ضبط صدا” نداره؟!چی باید دانلود کنم واسsound recorder?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با وجود برنامه‌های زیادی که به صورت رایگان برای ضبط صدا تو اندروید هست فکر نکنم نیازی داشته باشید.
      یه سری اینجا بزنید و دنبال اون برنامه بگردید.
      http://www.cafebazaar.ir

  18. ناشناس می‌گوید

    سلام من این گوشی رو تازه خریدم ولی داخل جعبه اش کارت حافظه دو گیگ نداره کسی میدونه علت چیه ؟؟؟نکنه اصل نباشه؟؟؟

    1. کیان می‌گوید

      سلام بهار روش نسبه توی کارتن نیست

  19. alireza می‌گوید

    با سلام خدمت تمامی دوستان
    من این گوشی رو تازه خریدم تو ویدئو هایی که من دیدم موقع پخش موزیک ال ای دی هاش چشمک می زد پس چرا این اینکارو نمی کنه.؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تو تنظیمات قسمت پخش موسیقی گزینه‌ای وجود داره که باید فعال باشه.

  20. حمید می‌گوید

    من این گوشی رو دارم دوربینش زیاد خوب نیست….حافظه داخلی کمی داره…واسه مناطق مرطوب هم استفاده نشه بهتره

  21. رسول می‌گوید

    فوقوالعادست . هرکلاری که بخواین میکنه واستوووووووون :ِِدی

  22. محمد می‌گوید

    سلام من تازه خیردمش . اگه میتونید منو راهنمایی کنید . 1- دفتر یادداشتش کجاست ؟ رویدادهای مخطبین

  23. زانیار می‌گوید

    من واقعا از دست این گوشی راضی ام عالیه

  24. gh می‌گوید

    سلام:
    روی وای فای من مثلث زرد میاد چی کار کنم مثل قبل وارد اینترنت بشم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این نشون میده که منبع وای فای که بهش متصل میشید از لحاظ دسترسی به اینترنت مشکل داره

  25. دیمهه می‌گوید

    برا وب گردی وشبکه نیز مناسب است آیا ؟؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگه با صفحه نمایش کوچک گوشی می تونید کنار بیائید و به این صفحه نمایش ها عادت دارید. مطمئنا مشکلی نخواهید داشت.

  26. مرتضي می‌گوید

    منم مثل سارا… یه جواب درست درمون ندادید به ما
    اگه بلدید چیکار باید کرد واسم میل کنید ممنون میشم…
    خسته شدم

  27. محمد می‌گوید

    اگه دنبال یه گوشی نرمال با قیمت مناسب هستید گوشی خوبیه ولی اگه از یه گوشی انتظار دارید دوربین عکاسی خوب یا موزیک پلیر بسیار عالی باشه توصیه میکنم یه خورده بیشتر مایه بگذارید
    در ضمن بصورت پیش فرض برنامه های این گوشی روی رم داخلی نصب میشه رم داخلی اون هم 512 هست
    اگه دوست دارید برنامه ها و بازیهای زیاد و پر حجم و گرافیک بالا روش نصب کنید زیاد مناسب نیستدر کل برای یه آدمی که انتضارات معقولی از یه گوشی داره بسیار مناسبه

  28. ابراهیم می‌گوید

    سلام گوشی خوبیه…. یه سوال عکس هایی که با دوربین گوشی می گیریم وارد کارت حافظه میشه؟
    چه طور باید انتقال بدیم به کارت حافظه؟ راستی بعضی مواقع هنگ میکنه علتش چیه

  29. احسان اعرابیان می‌گوید

    سلام
    خوب من تازه ساعت 10صبح فردا قراره این گوشی به دستم برسه بیخیال بریم سر اصل متلب سارا جان خواهر من این دوست ما حال جواب دادن نداشت خلاصه و مفید گفتش من کمی کاملش میکنم با اجازه دوستان اشتباه من را تصیح کنید خوشحال میشم(((((((((( بسم خداوند گوشی بازان 57 تی خسته سارا جان شما فایل منیجر نصب کن بهتره بلوتوث کنیش بعد دریافت مستقیم نصبش کنی از کجا از گزینه تنظیمات 2.برنامه ها.3.انتخاب فایل مورد نظر هم میتوانی نصب و پاک کنی راه بعدی برای زمانی که فایل منیجر را نصب انجام شدش برنامه ای که بلوتوث میکنی یک پوشه داخل مم اس دی هستش به نام بلوتوث البته EN میزنه معمولا حتی اگر با منوی فارسی کارکنید.برنامه ها را از این پوشه میتوانی استفاده کنی و زمانی که گوشی به کامپیوتر وصل هستش برنامه های مورد نیازت را بریز توی پوشه بلوتوث بعد با فایل منیجر از پوشه بلوتوث باز کن نصبش کن و لذت ببر.

  30. sara می‌گوید

    سلام با تشکر از راهنمایی هاتون اما من نمیتونم با گوشی دانلودش کنم.باید از سیستم بریزم تو گوشیم اینجوریم که پیدا نمیشه حالا چه راهکاری دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  31. sara می‌گوید

    من دانلودش کردم مشکلم اینه که وقتی از سیستم این برنامه رو میریزم تو گوشیم.نمیتونم پیداش کنم برا نصب کردن از کجا باید پیداش کنم که بتونم نصبش کنم .لطفا واضحتر بگید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بهتره با گوشی این برنامه رو دانلود کنید تا بتونید راحت‌تر پیداش کنید. اگر با گوشی دانلود کردید به قسمت فایل های دانلود شده مرورگر گوشی برید و اونجا با کلیک بر روی فایل دریافتی برنامه رو نصب کنید.

    2. خیامی می‌گوید

      اگر منظورت اینه که برنامه ریختی باید تو قسمت APP INSTALER دنبالش بگردی!
      آیکونش مثله یه جعبه هست!!!

  32. sara می‌گوید

    سلام من AndExplorer رو دانلود کردم .املا بازم نمیتونم به محتویات کارت حافظم دسترسی داشته باشم .خواهش میکنم کمکم کنید.فروشنده تلفنی گفت باید از فایل منیجر برای باز کردن کارت حافظه کمک بگیرید.اما من این برنامه رو ندارم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      منظور از فایل منیجر برنامه‌هایی شبیه به همین برنامه AndExplorer است. شما اگر برنامه رو دانلود کردید در قسمت دانلودهای گوشی با اشاره به روی فایل دانلود شده برنامه رو نصب کنید. بعد می تونید از برنامه برای دسترسی به فایل هاتون استفاده کنید. اصلا کار سختی نیست.

  33. sara می‌گوید

    من چند روزه خریدم گوشیه خوبیه ازش راضیم اما من موندم چطوری وارد کارت حافظه بشم و از اطلاعاتی که داخل کارت حافظه ریختم استفاده کنم البته از برنامه officesuite وارد میشم اما میزنه فایلها پشتیبانی نمیشه و هیچ فایلی رو نشون نمیده درصورتی که میبینی فایلهام تو قسمت مدیا هست . خواهشا کمکم کنین تا بتونم وارد کارت حافظه شم و بتونم نرم افزارهام نصب کنم . اگه ممکنه واسم ایمیل کنین ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما می‌تونید از برنامه AndExplorer استفاده کنید.
      لینک دانلود برنامه:
      http://cafebazaar.ir/app/lysesoft.andexplorer/?l=fa

  34. farnoosh می‌گوید

    salam…man in gooshio daram ama 1 moshkely daram bahaash/man mikham ba gooshim tooye facebook bera/barnamashoham download kardam/vali neshe nemire toosh..
    shenide bodam UC browser khodesh filtershekan dare facebooko baz mikone..ama nemiad onam..uc browser ro download kardam vali baz to fb k mikhad bere safe sefid mimone..
    torokhoda begid chikar konam???
    harki mi2oone lotfan be manam bege…

    1. Esmaeel می‌گوید

      سلام دوست عزیز من از UC استفاده می کنم و هیچ مشکلی نداره اگر صفحه ای جز فیسبوک باچیلترینگ بیاد امکان داره تنظیمات gprs شما مشکل داشته باشه امکانش نیست که حتی صفحه فیلت-ر بیاد.تنظیمات gprs رو کنترل کنید.
      میتونی از opera mini هم استفاده کنی.

  35. رضا می‌گوید

    سلام . من بعضی وقتها که نظرات دوستان رو میخونم میبینم انتظارات بیشتری دارن از پولی که پرداخت کردند . فکر میکنن باید یه دس چلوکباب بختیاری هم باید روی دستگاه بهشون اشانتیون داده میشد . خوب دوستان با این پول و با این تحریمها همین دستگاه هم واقعا نعمتی است . اگه دو برابر این میپرداختی میتونستی arc بگیری که خوبه . پس نا شکری نکنید و حالشو ببرید . البته اینم عرض کنم که بچه های ایرانی فقط زوم میکنن توی ظاهر و قرطی بازیهای گوشی در حالیکه بچه های خارجی از امکانات گوشی استفاده میکنن . مثلا بچه های ما میگن این گوشی دوربین دوم نداره . آخه جیگر من تو اس ام اس رو هم به زور میفرستی چطور میخوای پول مکالمه تصویری رو پرداخت کنی . و خیلی چیزهای دیگه از این قبیل .
    بچه های اونور آبی از گوشیشون به جای پول کیف – لپ تاپ و خیلی استفاده های دیگه میکنن . بچه های وطنی هم دنبال فیلم و عکس و بازی هستند . خوب یه دونه psp بگیرین حالشو ببرین و انقدر نق نزنید .
    زت زیاد

  36. هادی می‌گوید

    سلام
    دوستان من تقریبا 10 روز تو بازار گشتم تا یه گوشی تو رنج 300 تا 350 گیر بیارم
    و این گوشی رو انتخاب کردم و هیچ مشکلی ندارم چون میشه گفت یکی از بهترین گزینه هاست- پس بنابراین تو خرید این گوشی شک نکنید و بهترین گزینه هست. حالا این که بعضی از دوستان از گوشی بد میگن برای من سواله 1- تاچش ضعیفه 2- صداش بی کیفیته؟ – دوربینش داغونه؟- سایزو قیافه اش بدرد نمی خوره؟
    خدائیش یکی بیاد توضیح بده………

    1. رسول می‌گوید

      سرعت تاچش فوق العاده بالاست. صداش هم که حرف نداره. بهینه شده واسه موسیقی. دوربینش هم اچ دی هست، ولی در حد اچ دی معمولی نیست، عکسش مثل دوربینای 3 مگاپیکس معمولیه، فیلمش تو مایه های 5 واقعی میزنه. ایتیلش هم خیلی خوبه، خوش دست و خوشگل.

  37. علی می‌گوید

    من این گوشیو یه هفته هست خریدم صفحه نمایشش که آشقاله افکتاش بدرد بچه ها میخوره کلا نگیرید پشیمون میشید

    1. شکیبا می‌گوید

      سلام من چند روزخرید م راضی هستم ولی کاور کیفیش نیست اگر کسی سراغ داره اطلاع بده اصلا تو بازار هست که دنبالش برم

  38. farnoosh می‌گوید

    سلام من چندروزه که این گوشی رو خریدم میخواستم از اونایی که دارن ب‍‍پرسم که این گوشی نمیگه که پیام ارسال شد؟من اس ام اس هایی که میدم رو بعضیاشونو کنارش یک تیک میزنه ولی بعضیاشونم نمیزنه با این که ارسال شدن..موضوع چیه؟تروخدا زود جواب بدین..به جوایتون نیاز دارم..

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز.. اگر در تنظیمات قسمت تایید ارسال فعال باشد پس از ارسال در کنار پیام ارسالی شما تیک زده می‌شود. البته با توجه به وضعیت شبکه‌های نخابراتی کشور در برخی اوقات پیام دریافت شده از سوی مخاطب نرسیده تلقی می‌شود.

  39. mamad می‌گوید

    6 ماهه خریدمش . من راضی ام ازش . فقط مشکل باطری دارم . زود تموم می شه . اصلا به باطریش نمیشه اعتماد کرد . کیفیت دوربینش در حد خودش فوق العاده اس . مخصوصا فیلم برداریش .

    صدای خوبی داره ، مشکل هنگ من ندیدم . خلاصه گوشی خوبیه

  40. live می‌گوید

    این گوشی رو دست همه گوشی ها بلند شده(خدایه واسه خودش).من که راضیم

  41. احسان می‌گوید

    بالاخره بخریم یا نخریم

  42. regard می‌گوید

    من چند روزه خریدم گوشیه خوبیه ازش راضیم اما من موندم چطوری وارد کارت حافظه بشم و از اطلاعاتی که داخل کارت حافظه ریختم استفاده کنم البته از برنامه officesuite وارد میشم اما میزنه فایلها پشتیبانی نمیشه و هیچ فایلی رو نشون نمیده درصورتی که میبینی فایلهام تو قسمت مدیا هست . خواهشا کمکم کنین تا بتونم وارد کارت حافظه شم و بتونم نرم افزارهام نصب کنم . اگه ممکنه واسم ایمیل کنین ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز
      برنامه‌های زیادی برای استفاده و جستجو در میان کارتهای حافظه وجود داره که میشه از AndExplorer نام برد. برای دانلود این برنامه‌ها می تونید از اندروید مارکت ایرانی بازار استفاده کنید که در ادرس getbazaar.com قابل دانلود و استفاده است.

    2. معين می‌گوید

      باید برنامه explorer رو نصب کنی تا بتونی راحت کار کنی

  43. بپور مجان می‌گوید

    خوبه پس می خرم

  44. صادق می‌گوید

    آقا من این گوشی رو دارم و بعضی موقع ها انقدر خوش دست و جمع و جوره که من یادم میره که تو جیبمه. صدای بلند زنگش هم اتفاقا بد نیست خوراک منه که تو ماشین صداش رو بشنوم

  45. سمیرا می‌گوید

    اولین گوشی که من هم دست خانم ها دیدم و هم دست اقایان. این یعنی زنانه مردانه ندارد

  46. محمدرضا می‌گوید

    تنها ایرادش اینه که صدای زنگش خیلی بلنده با وجود اون بلندگوهای استریو و همیشه من رو سایلنت می ذارم. در کل گوشی خیلی خوب و راحتیه.. صفحه نمایشش هم کوچیک نیست و کاملا با اندازه گوشی همخوانی داره

  47. فرید می‌گوید

    خدا رحمتش کنه سونی اریکسون رو من از این گوشی کلی خاطره قشنگ دارم. کیفیت پخش موسیقیش خوبه البته به قول شما می تونست بهتر باشه

  48. همساده می‌گوید

    آقا این صداش خیلی بلنده خوراکه باهاش عروسی راه بندازی
    به هیکل ریزه میزش نگاه نکن بشکن ببین چه تیزه

  49. همیشه منتقد می‌گوید

    پلاستیک پشتش خیلی داغونه و زود کثیف میشه:یکم بیشتر مایع میذاشت سونی اریکسون مرحوم

    1. مهدی صحافي می‌گوید

      دوست عزیز پلاستیک پشتش انچنان هم داغون نیست و برای یه گوشی کامپکت مناسبه

    2. مهرداد مولایی می‌گوید

      نه مگه گوشی رو کجا استفاده می کنه که آشغال بچسبه! هر گوشی رو تو اون شرایط شما نگهداری باید هم کثیف بشه

  50. دیگو می‌گوید

    منو یاد W801 نوستالوژیک میندازه:دی

    1. رضا می‌گوید

      آخ گفتی زمان خودش عجب گوشی بود