بررسی گوشی سونی اریکسون Live with Walkman در فارنت

این گوشی ممکن است انتظاراتی را که از نام واکمن وجود دارد، برآورد نکند اما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه ارزان، محکم و نسبتا قدرتمند است و یکی از گوشی‌های برگزیده در رنج قیمتی خود در بازار به شمار می‌رود و با توجه به اندازه جمع و جور آن و خاصیت واکمن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

138

فارنت: در این مطلب قصد بررسی تلفن همراه هوشمند سونی اریکسون اکسپریا لایو ویت واکمن را داریم که از انتهای سال گذشته رسما به بازار عرضه شده است.

با چه چیزی طرف هستیم!؟

گوشی سونی‌اریکسون Live with Walkman (لایو ویت واکمن) یک تلفن هوشمند موسیقی‌محور است که با نسخه 2.3 اندروید کار می‌کند و یک پردازنده یک گیگاهرتزی و امکان ضبط ویدیو باکیفیت 720 پیکسل را دارد.

 طراحی

طراحی کوتاه‌قامت Live with Walkman ما را به یاد گوشی‌های اکسپریا مینی و اکسپریا اکتیو انداخت. اندازه این گوشی 106 در 56 میلیمتر است و اندازه آن در ضخیم‌ترین نقطه به 14 میلیمتر می‌رسد. نمای براق و لبه‌های خمیده آن یادآور اکسپریا پلی است و در شکل پوشش باتری مستقیما از اکسپریا الهام گرفته است و در نتیجه شاید بتوان براحتی این ادعا را پذیرفت که Live with Walkman یک گوشی متمایزی در طراحی نیست.

اگرچه این گوشی ممکن است فاقد اصالت و نوآوری در طراحی باشد اما در عوض از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. بر روی قاب جلویی گوشی و در زیر صفحه نمایش آن به جای استفاده از کنترل چهار جهته اندروید، تنها سه کنترل در جلوی دستگاه وجود و در آنها دکمه هوم تنها کلید فیزیکی خارج از این سه دکمه کنترلی است و دکمه‌های فرمان «بازگشت» و همچنین «فهرست» لمسی هستند و البته مطمئنا متوجه شده‌اید که کلید جستجو برای افزایش فضا حذف شده است در نتیجه برای این ویژگی باید از صفحه لمسی گوشی استفاده کنید.

در سمت چپ گوشی دکمه تنظیم بلندی صدای گوشی و دکمه دوربین وجود دارد که دسترسی فوری به برنامه دوربین را امکان‌پذیر می‌کند.

در بالای گوشی نیز درگاه خروجی 3.5 میلیمتری صدا به چشم می‌خورد و دور این درگاه خروجی صوتی نیز یک قطعه پلاستیکی شفاف وجود دارد که در هنگام پخش موسیقی با تنظیم شما به صورت رقص نور عمل می‌کند که البته اگر صدا بلندتر باشد دیگر عملکرد چندانی ندارد. دو دکمه نیز در دو طرف این درگاه خروجی صوتی در بالای گوشی بچشم می‌خورد که دکمه سمت چپ برنامه پخش موسیقی واکمن را باز می‌کند و دکمه سمت راست نیز دکمه پاور و البته قفل گوشی است.

در کل با یک گوشی جمع و جور طرف هستیم که با توجه به خاصیت واکمن آن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

بررسی نرم‌افزاری:

– اندروید 2.3.4

سونی به تازگی بسیاری از گوشی‌هایش را به اندروید 2.3.4 ارتقا داده و این نسخه از سیستم عامل گوگل در Live with Walkman نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در این نسخه تماس ویدیویی در برنامه‌هایی مانند گوگل‌تاک و اسکایپ نصب شده که به شما امکان می‌دهد تماس تصویری با دوستانتان داشته باشید. البته تماس‌های ویدیویی ممکن است در تمامی شبکه‌های تلفن همراه پشتیبانی نشود که خب در ایران طبیعتا نمی‌شود و اگر هم بشود گران تمامی می‌شود.

با اینکه اندروید 4.0 بزودی عرضه می‌شود اما نسخه 2.3 یک سیستم عامل قوی است که امکان اجرای همزمان چند برنامه را می‌دهد و برنامه مارکت پلیس را نیز همراه با خود دارد.

– تایم اسکیپ 4.0 (Timescape 4.0)

مرحوم سونی اریکسون در این گوشی انتقاداتی را که از رابط کاربری تایم اسکیپ شده، مورد توجه قرار داده است. از این رو نسخه 4.0 این رابط کاربری که در این گوشی نصب شده، جذاب و دارای امکانات بوده و به طور شگفت‌‌آوری فراتز از انچه که از این گشوی انتظار داریم، سریع است.

Live with Walkman مانند اکسپریا اکتیو از فناوری و یا بهتر بگوئیم قابلیت گوشه‌های هوشمند (اسمارت کورنرز) استفاده می‌کند تا از صفحه نمایش 3.2 اینچی خود کمال بهره را ببرد. اسمارت کرنرزها  نقاطی در گوشه‌های صفحه نمایش هستند که می‌توانید میانبر برنامه‌ها را در آن‌ها قرار دهید.

شما می‌توانید چهار برنامه را در هر گوشه قرار دهید و این برنامه‌ها بدون توجه به پنج صفحه خانگی که از آن بهره‌مندید، در آن مکان باقی می‌مانند. این قابلیت یک عامل صرفه‌جویی واقعی در زمان شمااست و باید به خاطر داشت که این میانبرها علاوه بر میانبرهایی هستند که می‌توانید در صفحه‌های خانگی خود قرار دهید.

ویجتی که تایم اسکیپ نام خود را از آن به استعاره گرفته، همچنان وجود دارد اما به نظر می‌رسد دلیل چندانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تایم اسکیپ اطلاعات را از پیام‌های شما، به روزرسانی‌های شبکه اجتماعی و فید توییتر تطبیق می‌دهد و این اطلاعات به شکل یک دسته کارت پیمایش‌گر نشان داده می‌شود که جالب به نظر می‌رسند اما در نهایت به نظر من هدف خاصی ندارند.

تایم اسکیپ 4.0 همچنین تقویت صدای ایکس‌لود را در این گوشی معرفی می‌کند که حجم صدای موسیقی و نوتیفیکیشن‌ها را بالا می‌برد. البته همان‌طور که در گوشی‌های متعدد اکسپریا مشاهده کرده‌ایم، این ویژگی چندان هم قابل تحمل نیست و گاهی این صداها مخصووصا در محیط‌های کم سر و صدا آزاردهنده می‌شوند تا حدی که ترجیح می‌دهیم آن را غیرفعال کنیم.

یک ویژگی جذاب دیگر، امکان گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش است که با استفاده از دکمه پاور تلفن میسر می‌شود که البته به بودن آنها در سری اکسپریا عادت کرده‌ایم. در این قابلیت با نگه‌داشتن دکمه پاور، فهرست و منوی شات‌داون استاندارد گوشی باز می‌شود که یک فرمان اضافه نسبت به منوی شات‌داون دیگر گوشی‌ها در ان دیده می‌شود و با لمس آن قادر به گرفتن اسکرین‌شات و یا عکس از صفحه نمایش فعلی خود هستیم. (خیلی به کار ما می‌آید)

سونی اریکسون همانند کاری که HTC برای رابط کاربری Sense 3. 0 انجام داده، قدرت اشتراک رسانه بالایی به تایم اسکیپ 4.0 بخشیده است. با استفاده از برنامه Connected Devices می‌توانید آهنگ، عکس و ویدیو را برای هر دستگاه سازگار با DLNA که در اطرافتان وجود دارد، پخش کنید. بعضی از تلویزیون‌ها و استریوها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند اما شما می‌توانید از پلی استیشن3 سونی یا ایکس باکس 360 خود نیز در این قابلیت استفاده کنید.

– برنامه‌ها

علاوه بر تایم اسکیپ 4.0 شماری برنامه‌های نصب نشده وجود دارد که البته بسیاری از آنها هرگز استفاده نمی‌شوند و این تعدا برای ما ایرانیان بیشتر است. این برنامه‌ها در رم گوشی قرار دارند.

برخی از برنامه‌هایی که در تایم اسکیپ 4.0 وجود دارند مانند مک‌آفی سکوریتی، موزیک‌آن‌لیمیتد، UEFA.com و اکسپریا هات‌شاتس، قابل حذف شدن هستند که این امر فضای ذخیره‌سازی برنامه با ارزشی را آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را نصب کنید که بیشتر مورد توجه شما هستند.

در این گوشی نسخه‌های آزمایشی و از پیش نصب شده بازی‌های متعددی شاملPlants vs Zombies و Peggle قرار دارد که این بازی‌ها نیز قابل حذف شدن هستند تا در صورت کمبود جا، فضای بیشتری آزاد شود.

جنگ اول بهتر از صلح آخر!

واکمن

اگر شما دوران پیش از MP3 پلیرها و مدیاپلیرهای قابل حمل را به خاطر داشته باشید، بدون شک علاقه خاصی به برند واکمن معروف سونی خواهید داشت. در آن زمان دالبی پیشرفته بود و فهرست‌های پخش آهنگ به 90 دقیقه در هر نوار محدود بود که سونی این دوران را تغییر داد. آن فناوری بعدها به گوشی‌های همراه سونی اریکسون سری واکمن و حالا به گوشی‌های هوشمند انتقال پیدا کرده است تا باز هم طعم یک موسیقی لذت‌بخش را به همراه داشته باشیم.

اما اگرچه «سونی اریکسون Live with Walkman» برند دوست‌داشتنی واکمن را با خود به یدک می‌کشد اما هنگامی‌که این گوشی و در کنار ان نام واکمن را در نظر می‌گیرید بهتر است این احساسات نوستالژیک را کنار بگذارید زیرا اگرچه این لوگوی مشخص را دارد اما در واقع دستگاه پخش موسیقی قدرتمندی در مقایسه با رقیبان قدرتمند دیگر خود در این بخش نیست.

متاسفانه بجز یک دکمه میانبر واکمن ویژه، ویژگی خاصی ندارد که پیش از این در گوشی‌های اکسپریای سونی اریکسون مشاهده نشده باشد. این گوشی حتی از همان برنامه پخش آهنگ استفاده می‌کند و با وجود موسیقی محور بودن آن، فاقد سرگرمی شنیداری مورد انتظار است.

واضح‌ترین کمبود این گوشی در این بخش عرضه شدن آن با یک کارت حافظه میکرواس‌دی دو گیگابایتی است که برای یک کاربر معمولی علاقمند به موسیقی نیز کافی نیست. در ضمن هدفون همراه گوشی نیز کیفیت لازم و قابل قبول برای یک دوستدار گوشی را ندارد و حتی در برخی اوقات هنگامی که با آن به آهنگ گوش می‌دهید باید انتظار شنیدن صدای خش در زمینه صدای پخش شده را نیز داشته باشید.

وقتی می‌گوئیم لایو ویت‌ واکمن انتظار مورد نظر ما را از یک واکمن به درستی برآورده نمی‌کند چندان هم بیراه نمی‌گوئیم در این گوشی از کنترل از راه دور این‌لاین گوشی، دکمه‌های مناسب موسیقی مانند کنترل صدا خبری نیست و تنها یک دکمه وجود دارد که باید برای متوقف کردن آهنگ یک بار، برای بلند کردن صدای آهنگ دو بار و برای رفتن به آهنگ قبلی سه بار فشار دهید و البته برای تغییر بلندی صدا باید تلفن را از جیبتان خارج کنید و از دکمه مخصوص آن استفاده کنید.

نرم‌افزار واکمن مجموعه گزینه‌های زیاد و حتی قابلیت متصل کردن به ورودی‌های مرتبط یوتیوب و ویکی‌پدیا را دارد و یک دکمه دسترسی سریع در بالای تلفن وجود دارد که برنامه را به طور خودکار راه اندازی می‌کند و به شما امکان می دهد به راحتی به آهنگ‌هایتان دسترسی پیدا کنید اما مشکل اینجاست که این قابلیت و یا نرم‌افزار قبلا در تلفن‌های هوشمند سری غیرواکمن سونی اریکسون نیز وجود داشته و بد نبود با توجه به برند واکمن، امکانات تنظیم صدای جداگانه و یا حداقل چند امکان بیشتر به مجموعه واکمن آن افزوده می‌شد.

دور از انصاف است که از کیفیت صدای بلندگوهای استریو ان حرفی نزنیم که در مجموع خوب به نظر می‌رسد و صدا از بلندگوهای استریوی قدرتمندی که در پشت گوشی وجود دارند با کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌شود.

بررسی سخت‌افزاری:

– قدرت پردازش و ذخیره داخلی

Live with Walkman به عنوان یک دستگاه متوسط، یک پردازشگر یک گیگاهرتزی با رم 512 مگابایتی دارد. این پردازشگر در مقایسه با پردازشگرهای چهار هسته‌ای تلفن‌هایی مانند HTC Edge ممکن است ضعیف به نظر برسد اما با توجه به وضوح تصویری پایین نمایشگر گوشی مناسبی است.

این گوشی ظرفیت ذخیره داخلی 320 مگابایت و امکان توسعه حافظه دارد. یک کارت میکرو اس‌دی دو گیگابایتی به همراه گوشی عرضه می‌شود اما مطمئنا ترجیج می‌دهید به جای آن از یک کارت حافظه با ظرفیت بالاتر استفاده کنید بویژه اگر قصد دارید از گوشی‌اتان به عنوان دستگاه پخش آهنگ استفاده کنید.

در خصوص باطری نیز باید بگویم با برخورداری از یک باطری 1200mAh و نمایشگر کوچک گوشی خیال شما از بابت یک روز استفاده مداوم از گوشی بدون نیاز به شارژر راحت خواهد بود اما مطمئنا هیچ تضمینی نمی‌‌توان در خصوص استفاده بیش از حد از گوشی و شارژ باقیمانده آن در اواسط روز داد.

– صفحه نمایش

شاید در ابتدا و از روی کاغذ تنها قسمتی که Live with Walkman در آن ضعیف به حساب بیاید صفحه نمایش این گوشی است که یک صفحه نمایش TFT LCD است و 320 در 480 پیکسل وضوح دارد که حتی در مقایسه با استانداردهای پایین اندروید نیز پایین به حساب می‌آید اما با توجه به اندازه واقعی صفحه نمایش که 3.2 اینچی است وضوح تصویری اندک آن چندان قابل توجه به شمار نمی‌رود اما خب مرور وب‌سایت‌های متنی یا مشاهده تصاویر دقیق، محدودیت‌های صفحه نمایش گوشی را به روی شما خواهد آورد.

استفاده از گوشی در نور مستقیم آفتاب راحت نیست و مشاهده صفحه TFT آن در محیط‌های داخلی بهتر است.

نکته قابل توجه در صفحه نمایش این گوشی این است که با وجود اینکه فاقد فن‌آوری موبایل براویای مشاهده شده در برخی از مدلهای اکسپریا است اما صفحه نمایش آن روشن و در اصطلاح بولد است. صفحه نمایش این گوشی خوشبختانه از فن‌آوری لمسی خازنی برای پاسخ و دقت بالاتر استفاده می‌کند و از اشاره‌های مولتی‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد در برنامه‌هایی مانند گوگل‌مپس و مرورگر وب بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید.

دوربین و ضبط ویدیو

دوربین Live with Walkman با حداکثر وضوح پنج مگاپیکسل می‌تواند به عنوان یک دوربین حرفه‌ای در نظر گرفته شود. برنامه دوربین اندروید در این گوشی سونی اریکسون و البته در تایم اسکیپ 4.0 تحت یک بهسازی کامل قرار گرفته است و دارای مجموعه تنظیمات و حالت‌های عکسبرداری مختلفی شامل تشخیص لبخند، پانوراما سوئیپ، برچسب مکان و تاچ‌توشات است.

یکی از غیرمعمول‌ترین ویژگی افزوده شده به دوربین، تنظیمات پانورامای سه بعدی است که همانند حالت استاندارد عمل می‌کند اما تفاوت واضح آن این است که می‌توانید تصاویر را در یک دستگاه آماده سه‌بعدی مشاهده کنید.

این دوربین فاقد حسگر Exmor R مشاهده شده در اکسپریا نئو است و کیفیت عکس‌هایی که می‌گیرد بسته به وضعیت عکسبرداری شما، متفاوت است.

این دوربین فلش LED دارد که به روشن‌تر شدن تصاویر عکسبرداری شده کمک می‌کند و امکان ضبط ویدیوی اچ دی 720 پیکسلی دارد.

 اینترنت

پیش از این هم گفتیم که با توجه به وضوح تصویری 320 در 480 پیکسل صفحه نمایش گوشی، وب‌گردی در آن تجربه جالبی نخواهد بود اما جنبه مثبت آن، پشتیبانی از فلش‌ادوب است که به شما امکان می دهد در مقایسه با کسانی که از آیفون یا آی‌پد استفاده می‌کنند، از یک وب تعاملی‌تر بهره ببرید.

مرورگر اندروید در طی چند سال گذشته اصلاح شده و بهبود یافته است. این مرورگر از پنجره‌های متعدد پشتیبانی می‌کند، امکان بوک‌مارک کردن و بلاک‌کردن پنجره هایی که به طور خودکار باز می‌شوند را دارد. مرورگرهای دیگری نیز در اندروید مارکت وجود دارند که گزینه‌ها و تنظیمات بیشتری دارند اما به نظر مرورگر پیش‌فرض موجود در گوشی برای یک کاربر معمولی مناسب‌تر است.

حرف آخر:

این حقیقت که Live with Walkman یک کارت حافظه میکرو اس‌دی دو گیگابایتی دارد، به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی نمی‌تواند به عنوان یک دستگاه پخش موسیقی جای آیفون را بگیرد زیرا دو گیگابایت، فضای کافی برای علاقمندان آهنگ نیست. اما خب مقایسه آن با آیفون چندان هم منصفانه نیست و بهتر است آن را با همطرازان سخت‌افزاری و یا حداقل قیمت مقایسه کنیم تا برند واکمن روسفید بیرون بیاید.

این گوشی ممکن است انتظاراتی را که از نام واکمن وجود دارد، برآورد نکند اما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه ارزان، محکم و نسبتا قدرتمند است و یکی از گوشی‌های برگزیده در رنج قیمتی خود در بازار به شمار می‌رود.

این گوشی همانطور که گفتیم با توجه به اندازه جمع و جور آن و خاصیت واکمن برای دوستداران موسیقی در هنگام حمل و نقل و در دست گرفتن دلبری خواهد کرد.

ویژگی‌های قابل توجه دیگری مانند ضبط ویدیو با کیفیت 720 پیکسل و بلندگوهای استریو بر روی بدنه نیز آن را نماینده خوبی برای سیستم عامل اندروید و البته خاندان واکمن می‌سازد اگر چه هنوز هیچ کس بخوبی W810 نتوانسته حداقل برای من از عهده آن بربیاید!

شما هم اگر تجربه استفاده از این گوشی را دارید با ما در میان بگذارید تا برای سایر کاربران نیز قابل استفاده باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

138 نظر برای این مطلب
  1. sara می‌گوید

    Slm.mn android in gooshiya az 3b 4 parsal erteqa dadam.bad az oon ruz screen shut nadare.chikaresh konam?

  2. شهریار می‌گوید

    قاب کامل این گوشی رو کسی داره با تاچ برام بفرسته خریدارم

  3. رضــا می‌گوید

    خیلــی گوشـی بـدرد نخــوری هست نخــرید

  4. سوگند می‌گوید

    خسته نباشی بچه ها یه سوال داشتم منم گوشم لایوه اما ضبط صدانداره میشه راهنماییم کننین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      باید یه برنامه ضبط صدا نصب کنید

    2. حسین غلامی می‌گوید

      باید برنامشو روش نصب کنی

  5. وحید می‌گوید

    می خوام گوشی بگیرم از این گوشی ها کدامش رابگیرم 1- همین این گوشی 2- دیزایر سی کدوم؟

  6. منتقد انتقاد می‌گوید

    خیلی خیلی بد انتقاد کردی………………….

  7. کنترل می‌گوید

    سلام. من در مورد این گوشی 1 سوال دارم:

    چطور میشه صدای الارم این گوشی وقتی شارژش داره تموم میشرو تغییر داد و یا خیلی کم کرد؟

    می دونم اگه صدای گوشیو کلا کم کنم صدای الارم تموم شدن شارژشم کم میشه اما با این حال صداش آدمو میترسونه و من دوس دارم صدای الارمشو تغییر بدم.

    ممنون.

    1. امین می‌گوید

      دوست خوبم آهنگ هشدار شارژ این گوشی به صورت پیش فرض تعیین شده و قابل تغییر نیست مگر اینکه گوشی رو روت کنی و توی فایلهای سیستمیت این صدا رو تغییر بدی که به نظر من ارزش نداره
      ولی باز اگه دوستان کسی هست که می تونه برنامه ای معرفی کنه واسه تغییر آهنگ هشدار شارژ این گوشی ممنون میشم

  8. mohammad می‌گوید

    اصلا نمیشه این گوشی قخ با ایفون یا حتی دیگر گوشی ها در رنج قیمت 600 به بالا مقایسه کرد ولی تو رنج قیمت 500 این گوشی نه تنها روی واکمن سفید کرده بلکه روی مشتریان رو هم سفید کرده و همه اونایی که دارن ازش خوب تعریف می کنن دربارهی هندزفیری هم ببخشید اینو میگم ولی چرت گفتی چون هندزفیری من عالی هستیش در کل خیلی بد بینانه راجع به این گوشی انتقاد کردی

  9. شادی جون می‌گوید

    سلام
    ممنون که هیچ کس جواب سوالمو نداد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سفیدشو خریدم خیلی ام خوشگله

    1. regard می‌گوید

      سلام شادی جون مبارکت باشه انشاا… به سلامتی ازش استفاده کنی و هیچ وقت خراب نشه

      1. شادی جون می‌گوید

        Me30 regard jan. omidvaram az kharidesh pashimun nasham……………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. ندا می‌گوید

    سلام به همگی…
    من اولین سری که این گوشی وارد بازار شد خریدمش ، یعنی آذز پارسال . تا الانم مثل کامپیوتر ازش کار کشیدم و آخ نگفته !
    به نظرم تو این قیمت گوشی خیلی خوبییه .

    1. regard می‌گوید

      سلام ندا خانوم
      ببخشید کی گفته این گوشی سری اولش آذر پارسال وارد بازار شده؟؟؟؟
      من قبل تابستون این گوشی رو خریدم

  11. مهدی می‌گوید

    برای یادداشت میتونید از any.do استفاده کنید.عالیه.فونتش هم قشنگه.

  12. مهدی می‌گوید

    من 1 سال و نیم دارمش.از نظر من عالیه.کیفیت عکس و صفحه اش هم منو راضی نگه داشته.بهترین گوشی تو رنج قیمت هاشه.اگه با مشکل انتقال برنامه ها به اس دی کارت مشکل دارین باید بگم حتما باید گوشی انگلیسی باشه.تو فارسی یه سری قابلیت هاش کم میشه.برا کیفیت عکس هم باید بگم نور خورشید خیلی موثره امتحان کنید.قبل از عکس حتما چند ثانیه برای فوکوس خوب دست رو روی صفحه نمایش نگه دارید.

  13. شادی جون می‌گوید

    سلام دوستان عزیز
    من تصمیم گرفتم این گوشی رو خریداری کنم ولی اینترنتی به همین دلیل بین رنگ مشکی و سفید مردد هستم به نظر شما کدوم رنگش شکیلتره؟ رنگ سفدش رو از نزدیک دیدم ولی مشکیش رو ندیدم!!!!!!!!!!!!! لطفاً کمکم کنید.

    1. محمد می‌گوید

      هر دو تاش خوبه من مشکیشو دارم ولی بازم میگم هردوتاش خوبه و خوشرنگ و شیک

  14. حسن می‌گوید

    هی میگه صفحه لًًمسی حرارتی. میگم بابااون صفحه ش لمسی خازنی !قبول نمیکنه من زیاد اسرار نمیکنم!!!!!!!!!!!

  15. حسن می‌گوید

    باسلام پسرخاله من از این گوشی استفاده میکنه وانمود میکنه که ازش راضیه ولی ته دلشو نمیدونم من که ایپاد دارم خیلی هم ازش راضیم

  16. regard می‌گوید

    راضیم

  17. عشقولک می‌گوید

    من که راضیم کیفیت عکس عالیه برنامه هم خوب روش نصب میشه

  18. فریاد می‌گوید

    سلام میشه برای قسمت پیامهاش جداگانه رمز گذاشت ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برای این کار برنامه‌های اندروید به اندازه کافی وجود دارند

  19. امین می‌گوید

    سلام
    دوست خوبم، من آندرویمو به 4 ارتقاء دادم و در تنظیمات چند گزینه بیشتر به تنظیماتم اضافه شده در قسمت Developer option تنظیمات پیدا هستن
    ولی اگه مشکل از تاچ عوض شده باشه نمیشه با تنظیمات درستش کرد، پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر گوشی رو به تعمیراتی که بردید ببرید و مشکلو از همونجا جویا بشید که مشکلتون رو حل کنه
    بالاخره پول دادین برای تاچ جدید و باید انتظار خدماتش رو هم داشته باشید

  20. مري می‌گوید

    سلام من 4 ماهی میشه این مدل رو گرفتم ازشم راضی بودم تا متاسفانه جند روز پیش افتاد و تاچش شکست حالا که عوضش کردم با اینکه گفته اصل هست خیلی حساسیتش کم شده چند بار باید یک ایتم رو فشار بدم تا جواب بده!
    کسی میدونه تنضیمات تاچش کجاست؟ که در واقع کالیبرش کنم.
    ممنونم

  21. سولماز می‌گوید

    دوستان به سرعت شارژ خالی میکند ، 24 ساعت بعداز شارژ شدن امکان استفاده از برنامه ها رو از دست میدهم .و پشیمان هستم .

    1. امین می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      در پستهای قبلی برای نگه داری شارژ بهینه پست گذاشته شده، مطالعه کنید جوابتونو میگیرید
      در ضمن زمانی که گوشی میخرید به اطلاعات باطری توجه کنید مخصوصا که آندروید خیلی باتری مصرف میکنه
      در کل از خریدتون پشیمون نباشید چون گوشیه خوبی خریدید، نهایتا گوش های دیگه چند ساعت بیشتر شارژ نگه می دارن (البته به شرطه اینکه باطری توان بیشتری داشته باشه)

  22. مونا می‌گوید

    من 3ماهه این گوشیو دارم راضیم ازش فقط بعضی وقتا تاچ صفحه ش کار نمیکنه و اینکه جنس قاب گوشی خوب نیس به نظرم رنگش میره زود,قابش هست تو بازار؟؟
    مشکل اصلی که برام پیش اومده و خیلی ناراحتم اینه که دیروز نمیدونم تو چه حالتی دستم به دکمه وولوم خورد و اون صدای “تق” که واسه باز شدن قفل صفحه ست خیلی خیلی کم شد!! :( نمیدونم چه جوری زیادش کنم؛وولومش نه با وولوم زنگه نه الارم نه مدیا!! تورو خدا کمکم کنین؛خیلی صداشو دوس داشتم :(((((((

  23. سوما می‌گوید

    سلام
    من یه بار اتفاقی دستم با یه دکمه ای برخورد کرد که منجر به عکس گرفتن از صفحه دسکتاپ گوشیم شد
    و با توجه به اینکه هیچ برنامه ای نصب نکردم که اینجوری بشه
    میشه راهنمایی بفرمایید که چه جوری اینجوری شد
    در کل ازینکه این گوشی رو دارم خیلی خوشحالم و ازش راضیم

    1. تخته سیاه می‌گوید

      دکمه پاورکه بالای گوشیه نگه داریکی از گزینه هاش عکس گرفتن فوریه که میتونه از صفحات دسکتاپ عکس بگیره

  24. بیتا می‌گوید

    من مدت نه ماهه این گوشیو دارم مدت یه ماهه گوشیم نمیتونه باتریو شارژ کنه مجبورم باتریو داخل گوشی اکسپریای همسرم شارژ کنم .چند روزم هست که شارژ باتریش چند ساعته تموم میشه میتونین راهنماییم کنین باید چیکار کنم در ضمن شارژرم رو هم عوض کردم فرقی نکرده

  25. محمد می‌گوید

    سلام
    منم چند ماهه دارم و خیلی ازش راضیم
    ولی چند روزه به یه مشکل برخوردم
    هرچی برنامه نصب میکنم نمیتونم میگه حافظه داخلیت کمه
    برنامه هام نمیره رو رمم در حالیکه رمم 8 گیگه
    لطفا کمک کنید
    چیکار کنم که برنامه هام روی رمم نصب بشه.

    1. امین می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز برنامه App to sd رو نصب کنید و برنامه را اجرا کنید
      در تبی که مربوط به برنامه های داخل گوشی است (نوشته شده movable) برنامه ها را انتخاب کنید، بعد از انتخاب برنامه گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار میگیریه که یکی از اونها move to sd هست، این گزینه را انتخاب کنید تا برنامه به sd منتقل شود و گزینه مورد نظر نوشته move to phone ظاهر شود
      بعد از اتمام کار گوشی شما حافظه داخلیش آزاد میشه و مشکل شم هم حل میشه
      در پناه حق

  26. تخته سیاه می‌گوید

    هرچی برنامه یا بازی روش میریزم اجرا نمی کنه .کارت حافظشم نمیتونه بخونه

  27. control می‌گوید

    سلام به دوستان خوب
    من چند ماهه این گوشیو دارم.تنها مشکلی که باهاش دارم اینه که موقع زوم کردن حین فیلم برداری هنگ می کنه!طوری که من مجبور میشم فیلمبرداری رو کنسل کنم!
    کسی این مشکلو نداشته؟به نظرتون راه حلی داره؟
    ممنون.

    1. امین می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز به احتمال زیاد برنامه های زیادی روی گوشیتون نصب کردید که سنگین هستند
      پیشنهادات:
      1- برنامه های غیر ضروری رو پاک کرده یا اگر براتون امکان داره کلا گوشی رو ریست کنید
      2- برنامه های تمیزکننده استفاده کنید که من 3 برنامه رو بهتون پیشنهاد میکنم که به صورت همزمان استفاده کنید اثر فوق العاده‌ای روی سرعت داره (advanced task killer, history eraser pro, app to sd)
      البته برنامه app to sd فقط از قسمت clear cache اون برای سرعت استفاده کنید هرجند که کلا برنامه خوب و کاربردی برای گوشی هستش
      نکته: قبل از اجرای این 3 برنامه ابتدا داخل setting قسمت app در تب run برنامه هایی غیر ضروری را stop کنید
      3- اگر از لانچر دیگری استفاده می‌کنید حتما لانچر را پاک کرده و از لانچر خود گوشی استفاده کنید
      نکته مهم : در ضمن اگر دوست دارید که ارور force close رو هم توی این گوشی نبینید حتما از را قانونی یعنی برنامه Update servise آندروید گوشی را به آندروید 4 ارتقا بدید
      همه این راه ها رو خودم امتحان کردم و در بهترین شرایط از این گوشی فوق العاده دارم استفاده میکنم
      در پناه حق

  28. منا می‌گوید

    سلام من گوشی ace -gt-s5830l سامسونگ دارم به نظرتون این خوبه یا live سونی؟میخوام اگه اون بهتره عوضش کنم.

  29. sara می‌گوید

    راستی محسن این گوشی دفتر یادداشت هم داره؟برای کیفیت بهتر دوربین اگه از نرم افزارها استفاده کنم مشکلم برا حجم وکیفیت عکس حل میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برای دفتر یادداشت نرم افزار زیاد هست که می تونید استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهای عکاسی هم فکر بدی نیست اما همه چیز رو به عهده دوربین گوشی نگذارید کمی هم از هنر عکاسی خودتون استفاده کنید. نور و …

      1. sara می‌گوید

        نمیدونم من گوشی فقط برا دوربینش میخام یعنی عکس زیاد میگیرم.حالا که فهمیدم دوربینش خیلی هم خوب نیست حالم گرفته شد.

  30. sara می‌گوید

    آقای صحافی لطف میکنید اگه سریعتر به من در تنظیم دوربین گوشیم کمک کنید.البته شما به من در استفاده از گوشیم تا به حال کمکهای زیادی کرده اید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      معمولا در گوشی‌ها بهترین تنظیمات همون تنظیمات اولیه کارخونه هست. به غیر از مواردی که می تونید مثلا حالاتی مثل شب و یا روز افتابی و .. رو برای نوردهی دوربین تنظیم کنید.

  31. sara می‌گوید

    سلام من تقریبا6 ماهه این گوشی دارم ازش راضی بودم تا اینکه چند هفته پیش رفتم چند تا عکس از رو گوشیم چاپ کنم وقتی عکسا رو دیدم خیلی تعجب کردم کیفیتش از گوشی قبلیم که دوربینش 3.2 بود هم بدتر بود خلاصه که خیلی حالم گرفته شد.حالا 1 نفر بهم گفت شاید تنظیماتش بهم ریخته این بود که اومدو از شما کمک بگیرم.کمکم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  32. regard می‌گوید

    آره گوشی خیلی خوبیه

  33. یاس می‌گوید

    واقعاعالیه من که ازش راضی ام

  34. behi می‌گوید

    اقا دیگه از گوشی بدم میاد از بس عوض کردمو هنگ کرد

    1. regard می‌گوید

      مطمئن باش اگه این گوشی رو بگیری ازش راضی

  35. regard می‌گوید

    سلام محمد تقی ، احتمالا فروشنده منظورش اکسپریا مینی بوده اشتباه بهتون گفته
    در کل اگه کمکی خواستی در خدمتم
    کوچیکت جواد

    1. atash می‌گوید

      سلام من دوماهه این گوشی روخریدم اما نمیتونم بازی کنم ویا برنامه بریزم روش,میشه منوراهنمایی کنید ممنون میشم.

      1. regard می‌گوید

        سلام atash حالت خوبه؟
        فایل منیجر رو گوشیت نصب کردی؟
        از چه لحاظ مشکل داری؟
        بازم اگه مشکلی دارین یا نمیتونین نرم افزاری گیر بیارین یا نمیتونین مشکل نصب نرم افزار بر روی رم برطرف کنین من یک روش یاد دارم که احتیاجی به رووت کردن نداره و به گوشی آسیب نمیرسه

  36. محمد تقی می‌گوید

    سلام regard ،در مورد گوشی منم ازش راضیم ولی این مشکلو از دید گاه یکی از فروشندگیهای موبایل گفتم من بچه بجنوردم

  37. regard می‌گوید

    سلام من چندین ماهه که این گوشی رو دارم گوشیه خوبیه ازش راضیم
    محمدتقی بچه کدوم شهری؟
    من بچه بجنوردم . این مشکلی که تو میگی من ندارم که بخواد داغ کنه و بلافاصله شارژ تموم کنه و بخواد دیر شارژ بگیره
    یکی از علت هایی که زود باتری خالی میکنه اینه که بعضی برنامه ها فعال میمونن که من با نصب کردن نرم افزار و با زدن یک دکمه همه نرم افزارهای فعال رو میبندم و مصرف باتریم میاد پایین
    یه توصیه به همه من بدون روت کردن و با یک کار ساده تونستم کاری کنم که از این به بعد هر نرم افزاری که نصب میکنم مستقیم رو رم نصب کنه و دیگر مشکل کمبود فضا برای نصب نرم افزار نداشته باشم

  38. علی می‌گوید

    بهترین موبایل جهان

  39. محمد تقی می‌گوید

    من مدت دو ،سه ماهه از این گوشی استفاده میکنم الان یه خورده جریان کشی داره یعنی در حین کار یه خورده داغ میکنه و شارژش بلا فاصله تموم میشه نسبت به قبل خیلی دیر شارژ میگیره(به گفته فروشندگی موبایل)میگه احتمالاً بانرم افزار رفع بشه،ولی مشکل اینه که در منطقه ما نمایندگی مجاز خدمات این گوشی وجود نداره وگرنه واقعاًگوشی خوبیه،راستی کسی رو میشناسین در خراسان شمالی این مشکل منو حل کنه البته نمایندگی مجاز

  40. click4u می‌گوید

    با سلام
    من حدود 6 ماه از این گوشی استفاده کردم خیلی خیلی گوشی خوبی هست در بین گوشی های مینی !
    اگر در بین دیگر گوشی های مینی چنین امکاناتی رو سراغ دارین بگین . مطمئناً بهترین گوشی هست در این سطح … چه از نظر کیفیت صدا ، قدرت صدا ، کیفیت دوربین ، اندروید 2.3.4 که تو 2011 آخرین ورژنش اندروید همین بودش و….

  41. شمه می‌گوید

    تشکر

  42. رضا می‌گوید

    من شنیدم باتری زود خالی میکنه ولی گوشی به این خوبی همچین باتری باهاش نمییاد.

    1. مهرآفرین می‌گوید

      دقیقا همینطوره. باتریش سریع خالی میشه اما در کل میشه گفت گوشی خوب و راحتیه!من که راضیم