انتخاب پورشه 911 به عنوان شاهکار خودروهای جهان در سال 2012

این موضوع با تصمیم هیات داوران متشکل از 64 خودرونویس از 25 کشور مختلف جهان مشخص شده است و نسل جدید پورشه 911 برای کسب این عنوان با 18 محصول خودرو دیگر به رقابت پرداخته است.

0

فارنت: روز گذشته در نمایشگاه خودرو 2012 نیویورک جدیدترین نسل پورشه 911 به عنوان خودرو دارای بهترین عملکرد در میان خودروهای سال 2012 و یا بهتر بگوئیم شاهکار خودروهای سال 2012 جهان انتخاب شد.


این موضوع با تصمیم هیات داوران متشکل از 64 خودرونویس از 25 کشور مختلف جهان مشخص شده است و نسل جدید پورشه 911 برای کسب این عنوان با 18 محصول خودرو دیگر به رقابت پرداخته است.

ماتیاس مولر مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره پورشه در این خصوص اعلام کرد: این اولین جایزه 911 جدید است که تنها پس از مدت کوتاهی از رونمایی آن در دسامبر سال 2011 (تقریبا ابتدای دی ماه) بدست آورده است. از آن زمان عناوین زیادی وجود داشته‌اند اما این جایزه مهم بین‌المللی مطمئنا در تاریخ بسیار حائز اهمیت است.

پورشه 911 جدید هفتمین نسل از این خودروی اسپرت کلاسیک است و همراه با فناوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی عرضه شده است.
جایزه بهترین خودروهای جهان از سال 2005 به بهترین خودروهای هر سال منتخب هیات داوران که در بالا ترکیب آنها را ذکر کردیم، اهدا می‌شود. در سال 2005 تنها یک عنوان خودرو سال جهان وجود داشت اما در سال 2006 به چهار عنوان: خودرو سال جهان، خودرو با بهترین عملکرد جهان، خودرو سبز جهان و خودرو با بهترین طراحی در جهان افزایش یافت.

در سال 2012 خودرو فولکس‌واگن آپ توانست عنوان خودرو سال 2012 را بدست آورد وMercedes-Benz S250 عنوان خودرو سبز سال 2012 جهان و Range Rover Evoque نیز عنوان خودرو با بهترین طراحی در سال 2012 را بدست آورد.

این دومین بار است که پورشه موفق به کسب چنین عنوانی می‌شود و یک بار دیگر در سال 2006 چنین عنوانی را بدست آورده بود اما تاکنون در سه بخش دیگر عنوانی را بدست نیاورده است. شرکت آئودی با کسب 6 عنوان در تمامی بخش‌ها رکورددار شرکت‌های خودروسازی است و پس از آن فولکس‌واگن با 4 عنوان در جای دوم قرار گرفته است.

Source: Autonews and Wikipedia

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.