عرضه نسخه رایگان و آزمایشی Photoshop CS6/ تغییرات بزرگی در راهند!

در میان قابلیت‌های جدید، قابلیت ویرایش تصاویر ویدیوئی از جمله قابلیت‌های اضافه شده به برنامه است که کاملا برای یک فرد غیرحرفه‌ای مناسب و کامل به نظر می‌رسد و البته باید آن را مرهون ارتقاء موتور گرافیکی برنامه موسوم به Adobe Mercury Graphics Engine دانست.

2

فارنت: شرکت ادوبی نسخه آزمایشی نسخه جدید برنامه فتوشاپ با عنوان Photoshop CS6 را به صورت رایگان برای دریافت فیدبک و رفع نقاط ضعف احتمالی ورژن نهایی از آخرین نسخه قویترین برنامه ویرایش عکس عرضه کرد.

در نسخه CS5 برنامه فتوشاپ بیشتر بر روی تغییرات طراحی برنامه تمرکز شده بود و حالا در نسخه CS6‌شاهد 62 درصد افزایش قابلیت‌های برنامه هستیم که 65 عدد از این قابلیت‌ها ظاهرا توسط کاربران و با توجه به فیدبک ارسالی از سوی آنها قرار داده شده است که از راه‌های گوناگون از قبیل صفحه فیس‌بوک و صفحه توئیتر این برنامه و یا وب‌سایت اصلی فتوشاپ دریافت شده است.

در میان قابلیت‌های جدید، قابلیت ویرایش تصاویر ویدیوئی از جمله قابلیت‌های اضافه شده به برنامه است که کاملا برای یک فرد غیرحرفه‌ای مناسب و کامل به نظر می‌رسد و البته باید آن را مرهون ارتقاء موتور گرافیکی برنامه موسوم به Adobe Mercury Graphics Engine دانست.

در نسخه آزمایشی شاهد تغییراتی در رابط کاربری نیز هستیم. رنگ پنجره اصلی برنامه به خاکستری تیره گرایش پیدا کرده و آن را بیشتر به برنامه‌های ادوبی پریمیر پرو و ادوبی لایت‌روم کرده است. بارگذاری تصاویر مورد نظر شما نیز با توجه به موتور گرافیکی جدید برنامه بسیار پیشرفت کرده و خبری از بارگذاری کند و کسل‌کننده تصاویر حجم بالا نیست.

در نسخه جدید امکان تنظیم کنتراست و روشنایی خودکار تصاویر نیز پیشرفت کرده و شرکت ادوبی با بهره‌گیری از تنظیمات دستی صدها هزار عکاس حرفه‌ای کاربر این برنامه، الگوریتم‌های خاصی را برای تنظیم اتوماتیک مقادیر هر عکس به آن می‌دهد. در تنظیم خودکار رنگ نیز در نسخه جدید به هر رنگ کانال مخصوص به آن داده شده است تا مانع از تغییر رنگ و کاهش اطلاعات تصویر در این حالت شود.

قابلیت و امکان اصلی برنامه در اضافه شدن ویرایشگر تصاویر ویدیوئی است که در آن شاهد امکان ویرایش تصاویر چیزی مابین برنامه ساده iMovie و برنامه حرفه‌ای ادوبی پریمیر هستیم که در آن امکان کشیدن و رها کردن در کنار انبوهی از امکانات دیگر قرار گرفته شده است.

در یک مطلب مختصر و کوتاه این‌چنینی نمی‌توان تمامی امکانات جدید نسخه جدید این برنامه را مورد بررسی قرار داد. نسخه آزمایشی رسما به صورت رایگان برای دانلود در دو نسخه مک و ویندوز قرار داده شده است و فعلا خبری از قیمت نسخه نهایی نیست و البته نسخه آزمایشی را می‌توانید به صورت رایگان تا زمان عرضه نسخه نهای دریافت و استفاده کنید. این نسخه در کنار نسخه قبلی فتوشاپ شما نصب خواهد شد و آن را پاک نخواهد کرد.

دانلود نسخه آزمایشی Photoshop CS6 ویژه ویندوز (1.7 گیگابایت)

دانلود نسخه آزمایشی Photoshop CS6 ویژه مک (984 مگابایت)

Source: Forbes

پایان مطلب/

ــ

ـــ

ـــــــ

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    ببخشید می توان نسخه آزمایشی را استفاده کرد بدون آنکه نسخه ی اصلی را خریداری کرد؟

  2. مرتضی هاشمی می‌گوید

    دم شما گرم .خبر مسرت بخشی بود و سرتاسر ایران را غرق جشن و پایکوبی نمود :)