رونمایی اپل از نسل سوم آی‌پد؛ The new iPad

اندازه صفحه نمایش The new iPad در اندازه 9.7 اینچ خواهد بود و در خصوص کیفیت آن تنها می‌توان گفت که تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش آی‌پد نسل سوم (باز هم همانطور که حدس زده شده بود) نسبت به آی‌پد نسل قبلی چهار برابر شده است.

4

فارنت: شرکت اپل بالاخره امشب از نسل سوم تبلت آی‌پد با عنوان آی‌پد جدید ‌رونمایی کرد. بسیاری از مشخصات این تبلت  پیش از کنفرانس امشب از سوی وب‌سایت‌های خبری حدس زده شده بود. هنوز مراسم تمام نشده است اما موضوع اصلی مراسم که معرفی تبلت نسل سوم این شرکت بوده تقریبا به پایان رسیده است. اینجا برای شما مشخصات اصلی تبلت نسل  سوم اپل را آورده‌ایم.

The new iPad را باید یک تبلت رایانه دانست که به صفحه نمایش فوق‌شفاف رتینا با دقت  2048×1536 مجهز است. کیفیت صفحه نمایش این تبلت به اندازه‌ای است که می‌توان به آن صفت واقعیت داد و هنگامی که در آن به طور مثال یک مجله را ورق می‌زنید گویی واقعا در حال ورق زدن یک مجله کاغذی و دیدن عکس‌های آن با همان کیفیت هستید.

اندازه صفحه نمایش The new iPad  در اندازه 9.7 اینچ خواهد بود و در خصوص کیفیت آن تنها می‌توان گفت که تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش آی‌پد نسل سوم (باز هم همانطور که حدس زده شده بود) نسبت به آی‌پد نسل قبلی چهار برابر شده است.

پیشرفت در این اندازه نمانده و آی‌پد اج‌دی با پردازنده جدید و سریعتر و چیپست A5X عرضه شده و باید منتظر قدرت گرافیکی بالاتر، حافظه مصرفی بیشتر باشیم.

صفحه نمایش رتینا

صفحه نمیاش رتینا بسیار باشکوه است. این صفحه نمایش دارای 264 پیکسل در هر اینچ است که این به معنای جمعا 3.1 میلیون پیکسل در یک صفحه نمایش تمام رنگی IPS است. سیستم رنگی این صفحه نمایش بسیار بهتر به نظر می‌رسد. بنابر اعلام اپل در این صفحه نمایش 44 درصد اشباع بیشتری نسبت به فناوری IPS قبلی رخ می‌دهد که مورد استفاده قرار می‌گرفت.

البته اپل می‌گوید که هنوز این یک صفحه نمایش رتینا است چرا که وقتی آن را در یک فاصله عادی بگیرید قادر به دیدن پیکسل‌های صفحه نمایش نیستید. این فاصله عادی 15 اینچ است و در صفحه نمایش ایفون که کوچکتر است این فاصله 10 اینچ است.

پردازنده قوی‌تر نه ببخشید خیلی قوی‌تر!

پردازنده بکار رفته در آی‌پد جدید که از یک ماژول گرافیکی چهار هسته‌ای برخوردار است که البته وقتی قرار باشد 3.1 میلیون پیکسل صفحه نمایش خود را به‌کار ببرد باید حسابی آن را بکار بیندازد.  بنابر اعلام اپل این غول گرافیکی دوبرابر قوی‌تر از تگرا3 و 4 برابر نتیجه و قابلیت گرافیکی بهتری را در خروجی خود به نمایش می‌گذارد.

وقتی دوربین iPhone 4S را به آی‌پد بیاوریم!

ی‌پد جدید اپل یک دوبین جدید در پشت خود دارد. این دوربین 5 مگاپیکسلی با سنسور side-iluminated و لنز 5 لایه است که به یک فیلتر اینفرارد نیز مجهز است. اپل پیش از این این دوربین را در آیفون 4S بکار گرفته بود.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ممد می‌گوید

    قیمت آن در ایران چند است؟6

  2. mohammad0000 می‌گوید

    سلام و خسته نباشید…
    میخواستم بدونم واقعا با نام iPad hd عنوان شد؟

    ظاهرا تو هیچکدوم از نصاویر نام iPad HD‌ نوشته نشده

  3. BigBoy می‌گوید

    هیچ جا توی کنفرانس اسمی از آیپد HD برده نشد
    اسمش رو گذاشتن the New iPad اصلاح کنید

  4. jbcsdjfsdj می‌گوید

    میشه بگین کجای کنفرانس گفت ipad HD؟ همش می گفت the new ipad. حتی تو سایتش هم the new ipad اومده!