اندروید به برنامه‌ها اجازه دسترسی مستقیم به آلبوم تصاویر کاربران را می‌دهد!

برنامه معروف “تایم برای اندروید” بدون اینکه در لیست دسترسی‌های خود ذکر کرده باشد به راحتی به آلبوم تصاویر دسترسی پیدا می کند و نه تنها به تصاویر دسترسی پیدا می‌کند بلکه آنان را بدون اینکه کاربر متوجه شود به وب سایت تایم نیز ارسال می‌کند.

1

فارنت: به نظر می‌رسد مشکلات امنیتی اندروید تمامی ندارد و حالا نیویورک تایمز یک مشکل امنیتی دیگر را نیز به لیست بلند بالای این پلتفرم اضافه کرده است.

به عنوان مثال برنامه معروف “تایم برای اندروید” بدون اینکه در لیست دسترسی‌های خود ذکر کرده باشد به راحتی به آلبوم تصاویر دسترسی پیدا می کند و نه تنها به تصاویر دسترسی پیدا می‌کند بلکه آنان را بدون اینکه کاربر متوجه شود به وب سایت تایم نیز ارسال می‌کند.

پس از اینکه در مورد این مشکل با گوگل تماس گرفتیم و مشکل را توضیح دادیم توسعه دهنده گوگل ضمن قبول این مشکل آنرا یک باگ و یا مشکل امنیتی ندانست!.

گوگل در این مورد می‌گوید:

“اندروید در مسیر دسترسی تسهیل دسترسی به فایل‌ها توسط کاربران گام برمی‌دارد زیرا در دستگاه‌های قدیمی‌تر کارت حافظه به یاری کاربران می‌آمد ولی اکنون اکثر که دستگاه‌های اندروید دارای حافظه داخلی با ظرفیت بالا هستند ما هم بر روی امکاناتی همچون اجازه دسترسی برنامه‌ها به آلبوم تصاویر نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم”.

به نظر می‌رسد گوگل در حال تصمیم گرفتن به جای کاربران برای دسترسی به موارد شاید محرمانه آنان است.

Source:The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علی.ب می‌گوید

    درسته این یک مشکل امنیتی برای اندروید هست اما چند روز پیش هم مشابه همین مشکل برای ios نیز کشف شده که متاسفانه در مطلب ذکر نکردید.
    مسائل امنیتی خیلی مهم تر از برند بازی های متعصبانه است!
    منابع:
    http://www.gsmarena.com/android_allows_applications_direct_access_to_your_photos_too-news-3922.php
    bits.blogs.nytimes.com/2012/02/28/tk-ios-gives-developers-access-to-photos-videos-location/