اینتل دو پردازنده اتم جدید را برای موبایل و تبلت معرفی کرد

با کمی چاشنی خوش‌شانسی پردازنده سانتاکلارا می‌تواند در تلفن‌های همراه بیشتری بکار رود ولی با این حال بعید است که تا قبل از نیمه اول سال 2013 در تلفن‌های همراه دیده شود.

0

فارنت: شرکت اینتل در کنگره جهانی موبایل از دوپردازنده و چیپ‌ست که به عنوان نمونه درLenovo K800  و Orange Santa Clara بکار رفته‌اند، رونمایی کرد.

اولین پردازنده با نام Atom Z2580 دارای دو هسته به همراه سیستم هایپر تردینگ است که به پردازنده اجازه می‌دهد تا 4 عملکرد را به صورت همزمان انجام دهد و در ضمن کلاک این پردازنده نیز 1.3 گیگاهرتز است که با سیستم توربو بوست تا 1.8 گیگاهرتز نیز توانایی صعود دارد.

در ضمن چیپ ست گرافیکی این پردازنده PowerVR SGX544MP2 است که دارای بازدهی دوبرابر چیپ ست گرافیکی SGX543MP2 تلفن همراه آیفون 4S می‌باشد.

اینتل در ضمن مودم LTE  را با پردازنده جدید رونمایی کرد تا نشان دهد که تمامی اجزا قابلیت فعالیت در کنار هم بدون هیچ مشکلی را دارند.

با کمی چاشنی خوش شانسی پردازنده سانتاکلارا می‌تواند در تلفن‌های همراه بیشتری بکار رود ولی با این حال بعید است که تا قبل از نیمه اول سال 2013 در تلفن‌های همراه دیده شود.

پردازنده دوم اتم z2000  است که یک پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز و بدون هایپرتردینگ است و در ضمن دارای چیپ ست گرافیکی SGX540 است و طبق ادعای اینتل دارای بالاترین هماهنگی با مودم های HSPA+ است.

این پردازنده نیز انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی در تلفن های همراه بکار گرفته شود.

Source:The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.