ختم کلام: تمام چیزهایی که لازم است درباره پینترست بدانید!

پینترست آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در موردپینترست بدانید را می‌یابید.

223

ممکن است تا به حال مطلب زیادی در مورد پینترست به گوشتان نخورده باشد اما بدتر از آن این است که ندانید پینترست واقعا چیست؟ در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید. اما پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

پینترست خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت پینترست آمیزه‌ای است از  مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

پینترست چیست؟سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

پینترست

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید. چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

223 نظر برای این مطلب
  1. Emi می‌گوید

    سلام به من می گه شما بر خلاف قوانین ما رفتید و ما اکانتتون رو بستیم من که فقط عکس ها رو می دیدم و برد می زدم ای خدا من الان چی کار کنم ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اکانت بدون دلیل بسته نمیشه. اگر کار خاصی انجام ندادید اما از برنامه‌های افزایش لایک و فالو استفاده می‌کنید احتمالا به همون دلیل هست. انتهای همون پیام یه دگمه بیشتر یا More هست اون رو بزنید و بخونید کامل

      1. یاسین می‌گوید

        سلام اتفاقا مال من هم امشب ناگهانی مسدود شد نه از برنامه های خاص استفاده کردم نه حتی عکسی تابه حال به اشتراک گذاشتم پینترست کاملا برام محیط گشت و گذار و پین کردن عکسهای مورد علاقه ام بود اما متاسفانه بدون دلیل مسدود شد

  2. FaNaDo می‌گوید

    سلام
    ببخشید من اشتباهی دستم خورد و یکی از پوشه های خیلی خوب و سنگینم پاک شد.
    ایا راهی برای برکرداندن ان میشود کرد!!؟

  3. Hny می‌گوید

    سلام من توی گوشی قبلیم پینترست داشتم و میتونستم عکس ها رو دانلود کنم ولی توی گوشی جدیدم وقتی وارد حساب قبلیم شدم دیگه نمیتونم عکس دانلود کنم همش میگه the operation is not complete،چیکار باید بکنم؟

  4. شان می‌گوید

    پینترست من قطع شده و بازخورد نمیگیره، چکار کنم دوباره باز بشه

  5. سوگند می‌گوید

    سلام ،من مدت ها قبل یه اکانت تو پینترست داشتم ،بعد اون و حدف کردم و یه اکانت جدید ساختم و اصلا دیگه یادم هم نبود که همچین اکانتی رو روزی داشتم ،تا دوروز پیش هم با اکانت جدیدم تو پینترست بودم و اصلا اثری از اکانت قدیمی نبود،اما دیشب که رفتم تو پینترست دیدم که اکانت قبلی هست و همه چی تعییر کرده ،من اصلا اونو رو فعال و نکرده بودم ،و حتی اکانت جدیدم هم پاک شده بود ،یعنی کسی منو حک کرده؟؟؟اخه من که این کارو نکردم پس کی کرده

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      منظورتون از اینکه اکانت رو حذف کردید چیه؟ صرفا ازش خارج شدید؟ الان چه تغییری کرده؟ بعید میدونم هک اتفاق افتاده باشه. الان هم نگران نباشدی بازیبای پسورد رو انجام بدید و پسوردش رو تغییر بدید اتفاقی نیفتاده!

      1. سوگند می‌گوید

        یادم نمیاد که close گردم یا deactive ،ولی اون شب دیدم که حسابی که باهاش فعال بودم تو پینترست، بدون اینکه کاری کنم حدف شده بود و نام و ایمیل من تغییر کرده بود و همون قبلیه یعنی حسابی گه close یا deactive کزده بودم بود در صورتیکه من اون اکانت رو غیر فعال کرده بودم،اکانت غیر فعال من فعال شده بود و اکانت فعالم اصلا نبود،همون شب اون اکانت قدیمی رو دوباره close کردم،پسوردش یادم نیست
        سوال دیگه هم دارم اینکه اون فرد الان میتونه چیزایی که جست و جوهای میکنم رو ببینه ؟و به حساب پینترست من دسترسی داشته باشه
        و آیا لازمه این اکانت رو هم عیر فعال کنم ؟باید چی کار کنم؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          به اکانت قبلی وارد بشید و پسوردش رو تغییر بدید. ایمیلش رو هم چک کنید تغییر نداده باشن. با این حال بعید میدونم از هک شدن خبری باشه

  6. ادیب می‌گوید

    سلام .ایا برنامه ای هست که طرحهای پینترست رو به نقشه جوراب تبدیل کرد .؟من یه تولید کننده جورابم خیلی بهش احتیاج دارو

  7. افروز می‌گوید

    سلام لطفا به من کمک کنید . من عکسی که خودم میذارم و پین میکنم بعد ازینکه پین شد قسمت Description نمایش داده نمیشه (همون قسمتی که شرح حال اون عکس رو مینویسیم). و فقط Title رو نمایش میده، از دوستان کسی میدونه مشکل کار کجاست؟

  8. Agahi90.iR می‌گوید

    بسیار عالی مختصر و مفید موفق باشید و سربلند

  9. کریمی می‌گوید

    سلام چجوری میتونم از پینترست عکس landscape یا افقی دانلود کنم الان هرچی عکس میاره عمودی یا مربع هستند

  10. ترنم می‌گوید

    سلام ببخشید یه سوال من میخوام از پینترستم خارج بشم. دیگه احتیاجی بهش ندارم . . . .حالا چه جوری غیرفعالش کنم؟

  11. Ss می‌گوید

    سلام تروخدا بگید چطوری میتونم از دانلود خودکار کلیپ داخل پینترست جلوگیری کنم
    خودش باز میشه کلیپ حجم و خیلی زود تموم میکنه

  12. عليرضا می‌گوید

    با سلام و درود
    پینترست حساب های که مال ایرانی ها است رو داره بلاک میکنه بخاطر تحریم ها حتی اگر با VPN قوی هم وارد بشوید
    من دوتا حساب داشتم با ٢۵٠٠ تا فالوور هر دو را بلاک کرد
    اگر هم قوانین پینترست رو بخونید نوشته برای کاربران از کشور های (ایران،سوریه،کوبا،کره شمالی) هیچ گونه خدماتی ارائه نمیده و حساب هارو بلاک میکنه.

  13. نازی می‌گوید

    سلام خداقوت.من تازه باپینترست آشناشدم کارش عالیه پر از ایده های خوب فقط یه مشکل فکر کنم حجم مصرف اینترنتش بالاست مثل اینستاگرام .ممنون

  14. mohad می‌گوید

    سلام… اصلا هم اینطور نیست …. پینترست فیلتر نیست در حال حاضر من دو سال دارم با اکانت مختلف ….

  15. صفایی می‌گوید

    سلام نمیدونم چرا عکس ها رو دان نمیکنه . آیا راهی هست که درستش کنم . جالب اینجا که مثلاً از خرده تا دانلود مثلاً دوتاشو ذخیره میکنه. کسی می‌تونه کمکم کنه

    1. mohad می‌گوید

      اصلا کار سختی نیست شما میتونید اگه از طریق وب وارد میشید روی عکس کلیک کنید وقتی عکس کامل باز شد روش کلیک راست کرده و گزینه سیو ایمیج save image رو بزنید تا هرکجا تو هر فایلی در ویندوزتون خواستید سیو شه

  16. jeida می‌گوید

    میخام اکانت قبلیموبرگردونم چجوریه؟!

    1. mohad می‌گوید

      باید همون ایمیلیرو وارد کنید که اول باهاش وارد پینترست شدید

  17. ali می‌گوید

    سلام ، چت هم میشه کرد توش ؟

    1. miss می‌گوید

      yess

  18. محسن فتحی می‌گوید

    سلام من پینترست رو دقیق نمیدونم چیه اما واسه گوشیم هرروز پیغام میده ازجیمیلم سئوالم اینه پینترست هک میشه؟وتصاویر موجود داخل گوشیمو کسی میتونه ببینه .چند وقت قبل اینستاگرام هم داشتم پاک کردم ولی اکانتمو حذف نکردم ازاونم براجیمیلم پیغام میاد میشه راهنمایی کنید بدونم ازپینترست عکس های داخل گوشیم رو کسی میتونه چک کنه؟ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر چنین مشکلی وجود نداره

  19. T.f می‌گوید

    سلام ممنون از مطلب خوبتون ،چه طور میشه نام کاربری و مشخصات رو در این برنامه تغییر داد ؟ قسمت setting میرم نام رو هم تغییر میدم ولی وقتی خارج میشم نام کاربری تغییر نکرده!

    1. miss می‌گوید

      سلام …. ببین وقتی وارد setting شدی هرچی که خواستیو تغییر دادی از اطلاعاتت باید بیای پایین پایین همون قسمت یه مستطیل قرمز هست که نوشته Done اونو بزن اینحوری سیو میشه تغییر اطلاعاتت ک وارد کردی .

  20. مریم می‌گوید

    لطفا راهنمایی کنید که در پینترست فقط تصاویر قابل ذخیره کردن هستند یا راهی برای ذخیره کلیپ ها هم وجود داره؟
    این سوال رو چند نفر دیگه از کاربران هم پرسیدن…
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله ویدئوها هم قابل دانلود هستند. برای این کار می‌تونید از سایتهایی مثل catch.tube برای دانلود ویدئوهای پینترست استفاده کنید

      1. hamzah می‌گوید

        نرم افزار خواسی نداره برای دانلود فیلم هاش

  21. Najla می‌گوید

    سلام من پینترست پرفایل ح فعال و مرتبی دارم یعنی داشتم خیلی باهاش خوشحال بودم وهرروز برنامه مارو دنبال من کردم فقط دوروزه که از طرف پینترست بلاک شدم علتونمیدونم البته من در لندن زندگی می کنم واینجا این شبکه فیلتر نبوده ونیست کسی بی زحمت بمن بگه من چکارکنم پروفایلم بازبشه داجازه ورود بهم داده بشه خیلی زحمت کشیدم وحدود دو هزار نفر دنبال کننده دارم…

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر از طرف پینترست بلاک شدید باید با خودشون در تماس باشید برای علت مشکل.

  22. AMIR می‌گوید

    سلام خسته نباشید من یک اطلاعاتی توی پینترست ذخیره کرده بودم که خیلی محم بود ولی بطور ناگهانی حذف شد تورو خدا بگید چیکار کنم

  23. m می‌گوید

    سلام اگه یک عکسی گذاشته باشیم چطور ورش داریم

    1. miss می‌گوید

      سلام … رو همون عکستون سه تا گزینه هست . که به شکل دایره هستن یکی ازون دایره ها شکل مداد روشه اون برا ویرایش عکس هم هست ولی پاک هم میتونید بکنید اون رو بزنید وقتی باز شد یه مستطیل قرمز پایین سمت چپ هست که delete هست اونو بزنین عکس پاک میشه

  24. سروش می‌گوید

    سلام خدا قوت
    چطور میشه عکس های خودمون رو تو پینترست در اشتراک بزاریم؟

  25. یاسی می‌گوید

    من چه طوری میتونم فیلم رو از پینترست دانلود کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. پوریا می‌گوید

      چطور میتونم از پینترست ویدئو رو دانلود کنم؟

      1. دربندی می‌گوید

        سلام چطور میتونم فیلمهای پینترست رو دانلود کنم؟

  26. ثریا می‌گوید

    سلام چجور باید عکس با کیفیت دانلود کنم.عکسایی ک دان میکنم کیفیتشون پایینه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      معمولا عکاسان توی پینترست سایز اصلی عکس رو قرار نمیدن. (برای فروش قرار داده میشه)

  27. شادی می‌گوید

    سلام… ببخشید امنیت این اپ چقدره؟ میشه اطمینان کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلامچ
      امنیت هیچ برنامه‌ای صد درصد نیست. تا منظور شما از امنیت پینترست چی باشه!؟

  28. Mohammad می‌گوید

    سلام چه طوری از برنامه پینترس عکس ها رو دانلود کنم؟

    1. asra می‌گوید

      سلام از روی سه نقطه بالای صفحه سمت چپ گزینه دانلود ایمیج را انتخاب کنید

    2. شروین می‌گوید

      چه ساده،یک سال یا بیشتره درگیرش بودم و نمی دونستم!!!!!!!!!!!!!!!

  29. Ali می‌گوید

    سلام من گوشیم رو عوض کردم ولی برنامه پینت رس رو باز نمیکنه . مشکل کجاست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این سرویس در ایران فیـلتره

  30. فرنود می‌گوید

    سلام فایل ویدئو را چگونه میتونم ذخیره کنم..فقط لینک سایت ذخیره میشه..

  31. فائزه فلاح می‌گوید

    سلام خداقوت.من تازه باپینترست آشناشدم..میخواستم بدونم چطور واردش بشم وچون خیلی از همکارانم برای خلق ی عروسک از اینجا ایده گرفتن میخواستم بدونم از کدوم قسمت واسه ایده هنری میشه استفاده کرد و واردش شد.ممنون

  32. حسین مهدوی می‌گوید

    سلام
    من میخوام اصل اون عکسی که تو پینترست هست رو دانلود کنم .اما هر کاری کردم نشد.
    اصلا این کار شدنیه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله باید اکانت بسازید و از طریق نسخه تحت وب راحت میشه دانلود کرد البته پینترست فیلتره

  33. مهتاب می‌گوید

    آیا میشه تصویر با کیفیت از پینترست دانلود کرد ؟

  34. الهام می‌گوید

    سلام
    چطور باید اکانت خودم رو در پینترست تغییر بدم آخه یک نفر دیگه هم با اکانت من میره پینترست و استفاده میکنم و من نمیتونم بهش بگم که این کار درستی نیست
    لطفا در ای مورد راهنمایی بفرمایید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      باید بهش بگید در هر صورت..
      پسورد رو تغییر بدید والسلام!

  35. seyed می‌گوید

    سلام چرامن نمیتونم وارد برنامه بشم هرچی ایمیل مینویسم جواب نمیده .لطفا کمکم کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      پینترست فیلتر هست اینو در نظر داشته باشید

      1. روما می‌گوید

        سلام من یه سری عکسهای مهم از پینترست دانلود کردم کش گوشیم خودکار پاک شد الان عکسها توی گالری هست اما میزنم باز بشه ارور میده علامت تعجب و باز نمیشه
        خواهش میکمم اگر راهی هست بگید چجوری برگردونم
        اپ های ریکاوری هم نتونست اونارو برگردونه
        خیلی برام مهم هستن

  36. ماهور می‌گوید

    سلام
    عکس هایی که پروفایل می گذاریم و هر چند وقت یک بار عوضش می کنیم ، عکس های قبلی در کل پاک می شوند یا جایی در پینترست ذخیره می شود که اگر بله لطفا راهنمایی بفرمایید ؟!!!

  37. fatemeh می‌گوید

    سلام چطوری می تونم ویدیو های پینترست رو دانلود کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. روما می‌گوید

      اپلیکیشن دانلود ویدئو داره از اپ استور دانلود کنید

  38. ردیاب ایده آل می‌گوید

    ممنون از سایت خوب تان…

  39. نرگس می‌گوید

    شما که فقط تعریف کردی اصلا توضیح ندادی نحوه استفاده شو!!! بهتره تیتر متنتونو تغییر بدید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در تیتر شما کلمه راهنما یا آموزش می‌بینید!؟

      1. مهدی می‌گوید

        به نام خدا
        در تیتر چنین کلمه ای نمی بینیم ولی در متن این عبارت وجود دارد . عبارت زیر :

        در این مقاله آموزش پینترست و همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید. اما پینترست چیست؟

  40. آرمان می‌گوید

    به راحتی می توانم بگم که پینترست یکی از بهترین هاست.

  41. شاهین می‌گوید

    سلام پینترس بهترین برنامه مجازی من خیلی راضی هستم فقط یه مشکلی هست چطوری میشه عکس های گیف و متحرک رو ذخیره کرد لطفا در موردش توضیح بدید ممنون

  42. باران می‌گوید

    سلام من قبلا در پینترست عضو بودم . یکبار بطور اتفاقی کلمه Unsubscribe from this email کلیک کردم . از اون زمان فرستادن عکس به ایمیل من قطع شده برای دوباره دریافت ایمیل ( عکسهای پینترست ) چکاری باید انجام بدهم . مرسی.

  43. اسماعیل می‌گوید

    http://www.pinterest.com refused to connect.
    سرور خودشون تحریم کرده که :|

  44. امیرسالار می‌گوید

    سلااام این نرم افزارو اگه خوده سازنده برای ایران فیلتر کرده باشه

    آیا میشه با ایمیل یک شخص خارجی واردش شد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      هیچ سرویسی از روی یک ایمیل تشخیص نمیده شما فرضا ایرانی هستید یا خارجی!
      صرفا با آی پی که شما وارد برنامه میشید می‌تونه تشخیص بده. این برنامه تا جایی که من میدونم صرفا از داخل ایران فیلتره

  45. سارا می‌گوید

    سلام. پینترست خیلی خوبه اما اکانت که باز کردم هر کاری میکنم وارد نمیشه. توی صفحه اول ورود به سایت مونده هر کاری میکنم نمیشه. راهنماییم کنید لطفا.

    1. علی می‌گوید

      با ف ی ل ت ر شکن تست کن

  46. هستی می‌گوید

    سلام نحوه به اشتراک گذاشتن عکس یا فیلم توی این سایت چطوریه میشه راهنمایی کنین؟

  47. نسرین می‌گوید

    خیلی تعریف بجایی کردین از پینترست. بورد آرزوها! آموزش های مرحله ب مرحله هم خیلی برام کاربرد داشته.
    متاسفانه با این که بنظر من بهترین صفحه مجازیه،اما فیلتره!!! دلیلش رو هم واقعن نمیفهمم!!!!!! اینستا و تلگرام که پر از فحاشیه دسترسیش راحته!!!
    یک سوال، چطوری میتونم شخصی ک قبلن بلاک کردم ،انبلاک کنم؟ مطمئنم اسمشو درست تایپ میکنم اما در جستجو نمیاره

  48. امیر می‌گوید

    سلام مدتیه پینترست رو هم فیلتر کردن باید با فیلتر شکن وارد بشید.

    1. ريحانه می‌گوید

      سلام
      برنامه پینترست با اینکه هر چند روز یکبار برای ایمیلم مطلب میفرسته ولی حالا ک نرم افزارشو روی موبایلم نصب مردم نمیتونم واردش بشم لطفا راهنماییم کنین
      ممنون

      1. فرنود می‌گوید

        vpn نصب کنید

  49. ادیب می‌گوید

    سلام من هم که گوشیم رو عوض کردم توی نصب جدید پینترست دیگه نتونستم دوباره وارد بشم لطفا راهنمایی کنید

  50. روشنا می‌گوید

    سلام
    نمی دونم چرا پیتریستی که تو کامپوترم دارم یه مدته بالا نمییاد خیلی با هاش مشکل دارم کلی مطلب و عکس توش ذخیره کردم حالا باید چی کار کنم ؟؟؟
    خواهشا راهنمایم کنید