از گوگل بخواهیم در قبال ایرانیان بدجنس نباشد!

اگر موبایل یا تبلت اندرویدی خریداری کرده باشید نیز حتما محدودیت دسترسی به اندروید مارکت شما را آزار داده است. حالا ما سعی در رفع این محدودیت داریم و از شما طلب یاری می‌کنیم تا شاید به کمک همدیگر، گوگل را مجاب به رفع این محدودیت‌ها کنیم.

73

 فرقی نمی‌کند که کاربر کامپیوتر باشید یا موبایل و تبلت٬ به هر حال حتما متوجه محدودیت‌های نرم‌افزاری ایجاد شده برای کاربران ایرانی توسط گوگل شده‌اید. اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که بر اساس تحریم گوگل علیه ایران ، نمی‌توانید با IP ایرانی به افزونه‌های کروم دسترسی داشته باشید. اگر موبایل یا تبلت اندرویدی خریداری کرده باشید نیز حتما محدودیت دسترسی به اندروید مارکت شما را آزار داده است. حالا ما سعی در رفع این محدودیت داریم و از شما طلب یاری می‌کنیم تا شاید به کمک همدیگر، گوگل را مجاب به رفع این محدودیت‌ها کنیم.

تحریم گوگل علیه ایران

بدجنس نباشید! اجازه دهید ایرانی ها از نرم افزارهای شما استفاده کنند

گوگل ماموریت خود را “سازمان‌دهی اطلاعات جهان و مفید و در دسترس قرار دادن آنها بصورت عمومی می‌داند” اما ما هم بخشی از این جهان هستیم و بدون ما ماموریت گوگل انجام نشده خواهد بود. بسیاری از ایرانیان ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل اندروید خریداری می‌کنند اما بر اساس تحریم گوگل علیه ایران دسترسی آنها به فروشگاه برنامه‌های اندروید بسته شده است. ما ایرانی‌ها برای خرید ابزارهای اندرویدی هزینه کرده‌ایم و به همین دلیل مستحق استفاده از مارکت برنامه‌های اندروید هستیم. اما ایرانی‌ها برای دسترسی به نرم‌افزارهای مورد نیاز خود مجبور به استفاده از مارکت‌های غیر رسمی و بعضا غیرامن و خطرناک هستند.

بر اساس تحریم گوگل علیه ایران، ایرانی‌ها می‌توانند از مرورگر وب کروم گوگل استفاده کنند اما اجازه دسترسی به افزونه‌های این مرورگر ندارند. حتی اگر یک ایرانی بابت خرید یک کروم‌بوک (لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم گوگل) هزینه کند باز هم امکان دسترسی به افزونه‌های کروم را ندارد.

ما در مورد مسائل سیاسی دولت‌ها اطلاعی نداریم و اصلا کوچکترین تمایلی نسبت به دانستن آنها نیز نداریم، ما فقط می‌خواهیم مانند دیگر مردم جهان امکان استفاده از نرم‌افزارها را داشته باشیم. اگر شما هم با هم صدا هستید در این دادخواست شرکت کنید تا شاید با جمع کردن آراء زیاد گوگل را مجاب به آزاد کردن نرم افزارهایش برای ایرانیان کنیم.

برای شرکت و ثبت امضاء برای این دادخواست به iPetition مراجعه کنید.

 این اقدام با هماهنگی و ابتکار وب‌سایت دوستانمان در زومیت آغاز شده و مطمئنا حمایت و پشتیبانی ما و شما را در این موضوع می‌طلبد. از شما خواهشمندیم تا جای ممکن دیگران را نسبت به شرکت در این دادخواست در برابر تحریم گوگل علیه ایران دعوت کنید. مطمئنا پس از گردآوری حداکثر آراء، مستقیما با گوگل ارتباط برقرار کرده و تمام راه‌های ارتباطی را برای پیگیری این موضوع بکار خواهیم گرفت.

متن انگلیسی دادخواست:

Don’t be Evil! Let Iranians Use Your Software!

Your mission is “to organize the world’s information and make it universally accessible and useful”. We are part of this world and without us, your mission would be unfulfilled! Mass of Iranians purchase android-based products but they don’t have access to Android Market. We believe we have paid for android and therefore we are entitled to use the market. Iranian have to use unofficial, miscellaneous and unsafe markets to get the apps they require.

We can use Google Chrome but we do not have access to Chrome’s extensions. Even when an Iranian purchases Chromebook, they can’t access Chrome’s extensions. We do not know and do not have the slightest interest in the governments’ political stances, we just want be able to use the software like any other person in the world.

Sign it to support this petition. Follow us on Facebook

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

73 نظر برای این مطلب
  1. محمدابراهیم می‌گوید

    وقت‌بخیر گوگل به ملت ایران خیانت می‌کند چون گوگل جهانی است مگر ملت ایران مردم زحمت کش ایران چه گناهی کردن البته این مسئولین ماهارا گول زدند چون قبل انقلاب بعضیهاشون می‌گفتنداوقاف را به مابدهیدماکشوررابی نیاز میکنیم قراربودزمین به مابدهندخانه بدهندآب برق اتوبوس مجانی باشدهمه دروغ بودماملت کشوررا به اینها دادیم خیلی بدتر اززمان شاه شدیم من هفتادسالدارم خانه ندارم چون انسان درستکاری بودم بادرآمدحلال نمی‌توان زندگی کرد خانه خریدماشین خریدالبته خودشون میدونند چه برسر مردم فداکارایران آوردندملت ازاسلام بیزارشدندچون عدالت ندیدند دارابی

  2. لاله می‌گوید

    ما ایرانی هستیم ، ما زانو نمیزنیم ، ما از نسل کوروش کبیر هستیم – بسه دیگه تا کی منم منم میکنید به خدا که غرور از گناهان کبیرست فساد فحشا بی فرهنگی تجاوز و غیره اینا کار ایرانیه که داد سخن دادید اگه کوروش کبیر که بدون دانش ازش حرف میزنید زنده بود یکسره همگی رو آتیش میزد بسه دیگه

  3. محمد صادق حیدری می‌گوید

    با سلام
    خبر مربوط به اعتراض به گوگل در سایت ورد آی تی درج گردید . لطفا نام ما را نیز به جمع حامیان این کمپین اضافه نمایید .

  4. ali می‌گوید

    اقا از سایت altavista استفاده کنید همه چیز داره.حله

  5. Ho3ein می‌گوید

    مسئله اینجاست که این مورد ربطی به شرکت گوگل نداره، این تحریم فقط و فقط زیر نظر ساستهای دولت آمریکاست.

  6. جواد می‌گوید

    من این طومار را امضاء کردم ولی گفت کمک مالی کنید این جور کلاه برداری را ندیدیم

  7. مصطفی می‌گوید

    یه خورده غیرت بد نیست ادم داشته باشه.
    تا کی کشورای دیگه برامون تکلیف تعیین کنن تا کی دست گدائی براشون دراز کنیم
    شما که عرق عرق میکنی اصلا میدونی چجوری به بهانه دادن تکنولوژی دارن چپاولت می کنند.

    1. hasan می‌گوید

      شما اگه خیلی غیرت مندی برو حق ایرانیان رو در پارس جنوبی از قطر بگیر، راستی از دریای خزر و عالی جناب پوتین چه خبر؟ شنیدم گفتن سهم ایران 12.5 درصده، واسه تکولوژی چقدر پول گرفت؟

  8. ali می‌گوید

    این کاریکاتور ناسیونالسم متون منو کشته، اگه فردا تخت جمشید را لودر بندازند صاف کنند جیک از یکی در نمیاد حالا در ضدیت با آمریکا دلاور شدید؟ از چین و ژاپن و روسیه و فرانسه و…. شماها عرق ملیتون بیشتره؟ عرق ملی در دشمنی با این و اون نیست عرق ملی به آبادی و آزادی کشوره به اینه که دختر بچه کوچیک سر چهار راه آدامس نفروشه.
    نکته دوم اینه که دشمنی با غرب هیچ ربطی به ایران و کوروش و… نداره بلکه ریشش یه جای دیگس که همه میدونند. قابل توجه دوستان که شاه عباس چون سیاست داشت با کمک اروپاییان تونست عثمانی رو بیرون کنه ولی قاجاریه بیعرضه مملکت را به باد دادند.

  9. ممهد می‌گوید

    با نفت ما شدن google حالا افسار پاره کردند

  10. Hamid می‌گوید

    فکر کنم کارتون موفقیت آمیز بود! امروز که چک کردم دیدم افزونه‌های گوگل کروم بدون مشکل دانلود می‌شه!!!!!!!!! کلی شاخ در آوردم! آمدم دیدم شما اینجا این مطلب رو گذاشتید!

  11. علی می‌گوید

    به نظر میاد متن این درخواست توسط خود گوگل تنظیم شده است!
    من که امضا نمی کنم.

  12. علیرضا می‌گوید

    گوگل در وبلاگ فارسی خودشون یک مقاله نوشته که چرا این محدودیت ها رو اعمال کرده!
    از اون جایی که گوگل یک شرکت تجاری هست خودش هرگز نمیخواد کسی رو از دسترسی به سرویسهاش منع کنه و این طرز تفکر شما اشتباست!
    مسئله قوانین موجود در آمریکاست که باعث میشه گوگل و شرکتهای دیگه ایران رو تحریم کنند. این قوانین هم تغییر نخواهند کرد مگر ….
    به نظر من کار شما هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت

    1. 1 می‌گوید

      چرا یک نتیجه داره و اونم ضایع کردن غرور و غیرت ایرانیه….

  13. me می‌گوید

    خدا رو شکر هنوز اکثریت با فرزندان مغرور و باغیرت کوروش هست….

  14. ناشناس می‌گوید

    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ما خودمان گوگل میسازیم
    هههههههههههههه

    1. بهزاد می‌گوید

      داداش حرف بیشتر بچه ها اینه که ایجاد ارتباط با این شکل خفت بار درست نیست ، وگرنه من و شما حالا حالاها هم قادر نیستیم با این وضع مدیریتی حاکم بر جامعه به گرد پای تکنولوژی آمریکایی برسیم . راهش اینه که ازشون استفاده کنیم ولی غرورمون هم حفظ کنیم . شما هم شعارهای 100من یه غاز نده.

  15. logic می‌گوید

    به نظر من هر کاری برای محدود کردن ایرانیا بکنن حق مسلمشونه! چرا؟ یه نگا به خودتون بندازین. بابت کدوم یکی از نرم افزاراشون که ماه ها و بلکه سال ها بابت درست کردنش وقت و انرژی و هزینه صرف شده می پردازین؟ ما ایرونیا فقط و تاکید می کنم فقط تو حرف و ادعاهای پوچ تکیم و بس…

  16. امير می‌گوید

    نمونش همین کشورهای عربی . فقط کافیه با سیاست آمریکا همسو باشن.
    به نظر من وقتی کسی به شما توهین میکنه شما هم باید عمل متناسب با اون انجام بدید.
    شرکت گوگل هم پیرو سیاست دولت آمریکاست. همه میدونیم که داره از ما جاسوسی میکنه. و سرویس هایی که به نفعش تموم میشه رو قطع نمیکنه.وقتی دو رویی گوگلو تو قضیه خلیج فارس میبینم حالم ازش بهم میخوره.

  17. رمضان می‌گوید

    سلام اطلاع یافتن از آنچه پیرامون ما می گذرد جزو حقوق مسلم هر انسانی است اولین سطر این التماس نامه اشتباه است چرا نباید بدانیم دولتها چگونه بر ما حکمرانی میکنند لطفا متن را تغییر دهید

  18. محمدرضا می‌گوید

    سلام

    به این میگن “حقوق بشر آمریکایی”

    اگه یه دولتی داشتیم که خر زیر پای آمریکا بود، اینقدر نامردی در حقمون نمی کردن

    عیبی نداره. به یه جایی می رسیم که التماسمون کنن.

    یا علی مدد

    1. سهیل می‌گوید

      فعلا که خر زیرپای روسیه و چینیم و اون ها به جز سیستم های فی.لتر.ینگ استخونی برامون پرت نمی کنن!

  19. www می‌گوید

    واقعا توهم خودکفایی دارین، ایرانی همیشه مغرور به هیچ بوده. واقعا متاسفم برای ایرانی که داره نابود میشه، مقصر همه این بلاهام ملت ایرانه نه دولتش

    1. جون می‌گوید

      اشتباه فکر نکن دوست عزیز… ایران و ایرانی همیشه سربلنده… همیشه هم یه راه واسه فایق اومدن بر مشکلاتش داره…
      دوستان این درخواستو امضا نکنین… گول نخورین…
      فرزندان کوروش هیچ وقت التماس نمیکنن

  20. سامی می‌گوید

    رهگذر چی میگی هر چی میکشیم از این دکتر شریعتی میکشیم
    منم امضا نمیکنم فقط برا اینکه ایرانیم و همیشه ما یه راه برای دور زدن و رد کردن مشکلات داریم

  21. xanix می‌گوید

    very good…

  22. نرگس می‌گوید

    افزونه های گوگل که نصب میشه! من همین الان Google Dictionary رو اضافه کردم.

    1. مهدی ک.آ می‌گوید

      یک ساعته دارن درباره نصب نشدن افزونه های گوگل میگن، اونوقت با نصف جمله همه رو تار و مار کردی! ;)

  23. علی آتشین می‌گوید

    به قول شاعر:
    دست مزن، چشم ببستم دو دست / راه مرو، چشم دو پایم شکست
    حرف مزن، قطع نمودم سخن / نطق مکن، چشم ببستم دهن
    هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن / خواهش نافهمی انسان مکن
    لال شوم، کور شوم، کر شوم / لیک محال است که من خر شوم
    گوگل عزیز هرچقدر دوست داری به تحریمت ادامه بده من خوب مسائل سیاسی دنیا رو میفهم، خوب می فهمم تو و امثال تو برای اینکه کسی به صهیونیسم و نوکران جنایتکارش نگن بالای چشمت ابرو، حاضرید هر کاری بکنید. من خوب می فهمم حق داشتن چه چیزهایی رو دارم و نه تو نه گنده تر از تو نتونستن من ایرانی رو وادار به نفهمی کنن! من همراه اکثر ایرانی ها که از تحریم های اربابان تو دارن رنج می کشن، رنج می کشم، تحریم رو تحمل می کنم اما با سرم رو بالا میگیرم و با غرور میگم من ایرانیم و هیچوقت التماس نمیکنم.

    1. asgard می‌گوید

      دوست عزیز گوگل یک شرکت تجاریه، روی حرف شما باید به دولت آمریکا باشه. البته جای اینگونه سخنان نماز جمعست نه اینجا..

  24. Dave می‌گوید

    ye Kam Ayande Negar bashin Ham vantanhaye Azizam.. ta ye modate dg Iran Internete meli ro ke rah be hich site e khareji dastresi nadarim. pas chera alan berim az google khahesh konim?faydash chiye?

    harf ziade ammaage inja ro siah konam hatta 2 khate avale nazare mano ham nemikhunin .

  25. 123 می‌گوید

    نمیدونم چی میگین ولی من چند هفته ای هست که از افزونه های گوگل کروم استفاده میکنم و به نظرم خیلی پیشرفت جالبی کرده چون یه قسمت برای app تو تب ها اضافه کرده که خیلی جالبه و کلی app و theme مختلف داره …
    دوستانی هم که دم از تمدن و اینا میزنن بگم چرا یه ذره از خودتون مایه نمیذارین … فقط بلدیم حرف بزنیم … من آنم که رستم بود پهلوان … با تفکر 2000 سال قبل و یک هزارم تلاشی که اون موقع ایرنی ها می کردن خیال میکنین چه پخی هستین و به قول دوستمون دور خودتون حسار کشیدین … به جد میتونم بگم یکی از نژاد پرستانه ترین کشورای دنیاییم …
    میخوام ببینم وقتی اینترنت ملی اومد بازم میگین گور بابای گوگل … منم قبول دارم که باید کار کرد و تلاش کرد و به جایی رسید که با اون کشورا رقابت کنیم … ولی این با حرف زدن بدون تفکر و تلاش امکان پذیره ؟

  26. mohammad می‌گوید

    … لقش

  27. هر چی می‌گوید

    همه تون یه جور توهم زدید … زانو میزنید یا نمیزنید با گوگل و محصولاتش کار میکنید یا نه سعی کنید همچین رفتارهایی هم تو کل زندگیتون مصداق داشته باشه … اگه اندروید و گوگل رو تحریم میکنید گوشی جی ال ایکس محصول وطن دستتونم میبوسه ….

  28. احسان می‌گوید

    ما زبیگانه منت نمیکشیم!
    سختیِ زندگی زیبا بود چو ما،منت زبیگانه نمیکشیم!

    1. احمد محمدی می‌گوید

      تمام اونایی که مث تو حرف از تحمل سختی می زنن بهتره اول ماشین زیر پاشونو یه نگاه بکنن.. اگر تحمل سختی برای رسیدن به خودکفایی خوبه چرا همتون پراید سوار نمی شید؟ همتون ماشین خارجی رو ترجیح می‌دید؟

      1. احسان اصلاحی می‌گوید

        اقا ممنونیه سوالی طرح کردی که دوستان در حال تشکیل کمیسیون برای پاسخگوئی هستند! :)

        1. hi می‌گوید

          گوگل مجبوره تحریم کنه مگه دست گوگله؟ هر شرکتی ایران رو تحریم نکنه جریمه میشه خیال می کنید شرکت ها ایران رو تحریم کردن؟! گوگل اگه بخواد هم نمی تونه تحریم نکنه چون توسط
          دولت آمریکا جریمه میشه.

      2. پارسا رمضانی می‌گوید

        ساپورت

      3. امير می‌گوید

        ماکه سوار میشیم.وقتی یه شرکت 100 سال تجربه ماشین سازی داره میخوای سایپا باهاش رقابت کنه؟حتی مثل هیوندای تکنولو‍ژی رو نمیشه ازشون خرید.(نمیدن به ما)فعلن که باید سختی رو تحمل کرد یا به پاشون بوسه زد.تازه اگه بازهم قبول کنن.

      4. Ali می‌گوید

        احمدجان
        مثل اینکه شما خودتو با همه اشتباه گرفتی!

      5. نام شما می‌گوید

        داداش حرف بیشتر بچه ها اینه که ایجاد ارتباط با این شکل خفت بار درست نیست ، وگرنه من و شما حالا حالاها هم قادر نیستیم با این وضع مدیریتی حاکم بر جامعه به گرد پای تکنولوژی آمریکایی برسیم . راهش اینه که ازشون استفاده کنیم ولی غرورمون هم حفظ کنیم . شما هم شعارهای ۱۰۰من یه غاز نده.

  29. Mr.Silverlight می‌گوید

    می خوام که صد سال سرویس نده . مگه bing با سرویساش نیشتن ؟ فعلا هم که می شه باهاش کار کرد . شما یکم راجب موضوعات عکس تو هر دوتای اینا جست جو کنین ببینین کدوم قویترن ؟ موضوعاتی که bing پیدا می کنه خیلی دقیقتره . حتی در جست جوهای دیگه هم دقیقتره تاره Wolfrom Alpha رو نگفتم . سرویس bing map یا Live mesh یا سرویس های دیگه . تاره AOL رو هم نگفتم. می خوام که صد سال به ما توجه نکنه . کمپانی که هر روز داره بیشتر حقوق کاربراشو زیر پا می گذاره . وقتی بدون اینکه بدونی ID جیمیل شما همون ID در Google + هست و در واقع بدون اجازه از تو تو رو عضو می کنن . !!!!!!!!!!!!!!1 کمپانی که با استفاده از حفره امنیتی مرورگر سافاری در آیفون حقوق کاربرا رو به خطر می ندازه می خوام که صد سال توجه نکنه .

  30. رهگذر می‌گوید

    خوندن این مطلب خیلی آزارم داد…
    اما الان که نظرات کاربران رو می بینم خوشحالم…
    درود بر اون خون پاک آریایی که تو رگهاتون جریان داره…
    و درود بر کوروش کبیر که راست گفت:
    ایرانی زانو نمیزند، حتی اگرآسمانش کوتاهتر از قامتش باشد.

    1. محمدرضاپ می‌گوید

      می‌خوام بدونم رفیق الان از چه مرورگری یا آنتی‌ویروسی استفاده می‌کنی؟ اگر جوابت کروم یا فایرفاکس است چرا مرورگر ایرانی استفاده نمی‌کنی؟ یا انتی ویروس ایرانی؟ خوب وقتی محدودیت باشه اون موقع آریایی هستی؟

  31. hamed می‌گوید

    تشکر فراوان
    زحمت زیادی کشیده اید اما متن نامه باید تغییر کند ان هم یک تغییر کلی
    نباید خود را به جای تمام ایرانیان بگذارید به هر حال نظر ها فرق دارند
    گوگل یک پایگاه خصوصی بوده و خود تصمیم میگیرد
    بر همه مشخص و تایید شده میباشد که گوگل و سایر سرویس دهنده ها با بنده حقیر و ناچیز و بر حسب اتفاق ایرانی هیچ پدر کشتگی نداشته ندارد و بر عکس تمام سرویس گیرندها برای ایشان سود اور هستند.
    اینگونه تقاضا باید از سوی دولت محترم بیان شود و یا حداقل تفافقهایی انجام پذیرد زیرا گوگل را نمیتوان انکار کرد.
    درج چنین خواستاری باعث کاهش رتبه سایت شما شده و نیز شبه های مزید بر اینکه دولت محترم می خواهد به طور ناشناس این گونه مسئله ها را حل کند ایجاد میکند
    امیدوارم بنده سراپا تقصیر دچار اشتباه شده باشم و شما جزی از افراد ناشناس نباشید

  32. پرشیا می‌گوید

    این کار گدایی هستش این کار اشتباه هستش و من به عنوان یک آریایی و یک پارس هیچ وقت این ذلت رو قبول نمی کنم که شرفم رو بخاطر این گوگل زیر پا بذارم و از دوستان هم می خوام بخاطر ایران آریایی هم که شده این کار رو انجام ندهند
    پاینده باد ایران
    پاینده بار آریا و آریایی و تاریخ 8500 ساله فارس

    1. نام شما می‌گوید

      ایرانی زانو نمیزند، حتی اگرآسمانش کوتاهتر از قامتش باشد.

      1. رضا می‌گوید

        کدام کوروش؟
        جوری حرف می‌زنید انگار 1500 سال پیش زندگی می‌کنید؟ کدوم کشور دنیا از اندروید مارکت مستقل استفاده می‌کنه! توهم خودکفایی برتون داشته.. الان همه چیز جهانی شده.. اینکه بخوای دور خودت دیوار بکشی و از هر چیزی که خودت ساختی استفاده کنی به هیچ چیز نمی‌رسی.. فیس‌بوک خودنت گوگل خودت و هر چیز خودت! بدم میاد از کسایی که تا حرف جهانی شدن میشه کوروش رو از قبر می کشن بیرون!

        1. بهزاد می‌گوید

          ظاهراً شما ایرانی نیستید وگرنه اینقدر راحت به کوروش ، اسطوره ی ایرانیان بی احترامی نمیکردید . هرچند متاسفانه یا خوشبختانه در کشورهای بیگانه (خصوصاً اروپایی) خیلی بیشتر از خودمون به تاریخ کهن ایران بها داده میشه !
          ضمناً ملی گرایی ، غرور ، شرف و آبرو چیزهایی نیست که محدود به زمان خاصی باشه . حرف حق ، حقه . خواه در کتیبه های سنگی زمان هخامنشی نوشته شده باشه و خواه در سال 2012 روی صفحه ی مانیتور شما .
          جهانی شدن هم نفرمائید دوست عزیز ، بهتر است بفرمائید آمریکایی شدن ! چون ما با بقیه ی محصولات جهانی مشکلی نداریم و فقط محصولات آمریکائی هستند که متاسفانه علاوه بر دیواری که کشور ما دورمون کشیده ، اونها هم یک دیوار دورمون کشیدند .
          راهکارش هم اینه که طبق معمول از همین مارکتهای ایرانی استفاده کنیم و برای برنامه های واقعا ضروری که فقط از اونجا میخوایم دانلود کنیم ، از ابزارهای دور زدن ف ی ل ت ر استفاده کنیم . باور هم بفرمائید توی اون مارکت هم که به ظاهر 400 هزار برنامه داره ، 200 هزارتاش تکراری یا مشابه هستند و از اون 200 هزار تا هم ، 60-70 درصدش با این زیرساتهای مخابراتی ما عملا غیر قابل استفاده هستند .
          حالا شما بخاطر این موضوع که خیلی راحت حل میشه ، داری میگی همه لال بشن چون میخوایم جهانی (آمریکایی) بشیم ؟!

        2. بهزاد می‌گوید

          علاوه بر گوگل ، خیلی دیگه از شرکتها هم خدماتشون رو به ایران ارائه نمیدن . همین الان شما برید adobe flash player رو آپدیت کنید ، میبینید نمیتونید ! برید درایور کارت گرافیک nvidia رو آپدیت کنید ، باز هم میبینید نمیتونید ! حالا گوگل هم همینطور .
          ما هم یاد گرفتیم از این موانع عبور کنیم و فکر نمیکنم نیازی باشه برای چیزی که اولویت حیاتی برامون نداره ، این نامه ی التماس آمیز و خفت بار رو امضا کنیم . به اندازه ی کافی تحقیر شدیم ، فکر نمیکنم نیازی به تحقیر بیشتر باشه .
          این نامه جاش اینجا نیست . این نامه و مراسم جمع آوری امضا رو باید زمانی درست کرد که سر سال نو که اوباما میاد پیام تبریک نوروزی میفرسته واسه ملت ایران ، یا وقتی که وزیر امور خارجه ی آمریکا میاد سفارت مجازی راه میندازه و دائم از دوستی با ملت ایران حرف میزنه .
          یه نخود شرف و غرور و حس ناسیونالیستی هم بد نیست بخدا . بدون چهار تا برنامه ی آندروید نمیمیرید . خیلی هم ضروری بود ، برید با ف ی ل ت ر ش ک ن دانلود کنید .

          1. مجتبی می‌گوید

            اولا با شیلتر فکن نمیشه چیزی دانلود کرد باید از چیز پی ان استفاده کرد
            ثانیا هردو (ادوب فلش و کارت اینویدیا) رو سایت سافت گذر برای دانلود و به روز رسانی میذاره

    2. وحید می‌گوید

      جمع کن بابا
      داری به … ….. میافتی میگی آریایی هستم ؟
      میخوام صد سال سیاه اریایی نباشم که به این فلاکت زندگی کنم

  33. توریست می‌گوید

    عالی بود

  34. هوتن می‌گوید

    من با نظر معین موافقم. انسان نمیتونه نسبت به زجری که دارن بخاطر یک محدودیت بهش میدن بیتفاوت باشه و به خاطر همین بهتره که دولت ما به فکر یه راه درست برای از بین بردن محدودیتها باشه. مثلا پیدا کردن یه راه منطقی برای توجیح یک سری بدگمانی ها نسبت به دولت یا حداقل ملت بیگناه ایران.
    اگر این راه رو نمیخواد بهتره علم ما انقدر پیشرفت کنه و بتونیم حداقل تو یه چیزایی که “البته بعیده” دیگران را محدود کنیم که البته تا زمانی که تو مملکت ما دولت اهمیتی به وضع علمی نمیده این قضیه تحقق پیدا نخواهد کرد.
    در نهایت بهتره دولت مردان ما جوابگوی این چنین پستهایی در این سایتهای غیر دولتی و مردمی باشند.
    یا حق…

  35. رهگذر می‌گوید

    «ما در مورد مسائل سیاسی دولت‌ها اطلاعی نداریم و اصلا کوچکترین تمایلی نسبت به دانستن آنها نیز نداریم، ما فقط می‌خواهیم مانند دیگر مردم جهان امکان استفاده از نرم‌افزارها را داشته باشیم.»

    یعنی ما عین کبک سرمونو کردیم زیر برف و به قول استاد شریعتی به جز شکم و یک وجب زیر شکم به چیز دیگه ای فکر نمی کنیم…
    امضا کردن همچین چیزی دقیقا چیزی هست که اونا آرزوشون رو دارند!
    باز به قول دکتر شریعتی: فرقی نمی کند که به شراب نشسته باشی یا به نماز ایستاده باشی؛ مهم این است که در صحنه نباشی… (و حتما اگه اون خدابیامرز زنده بود اینم اضافه می کرد که پای اینترنت و ماهواره باشی!)
    امضا کردن این نامه خیانت محض هست به خون میلیونها شهیدی که از هزاران سال هست جونشونو، جوونیشونو، آرزوهاشونو، زندگی شونو فدای این مرز و بوم کردند…
    امضا کردن این نامه سیلی هست تو صورت معصوم و کودکانه فرزندان اون شهدا…

    واقعا نمی دونم چی بگم.
    به قول دوستمون معین کمی غیرت… کمی تعصب… کمی عرق ملی… کمی فقط کمی!
    و باز به قول معین امضا کردن این نامه یعنی امضای سند گوسفندیمون!
    امضا کردن این نامه یعنی دست گذاشتن تو دست یه مشت دلال و تروریست و وطن فروش که این چند وقته از بهم ریختن بازار سکه و ارز گرفته تا شهید کردن دانشمندانمون رو برنامه کارشون قرار دادن که یک «دست خوش» از ارباباشون بگیرند… اما ما با این کار اون یک دست خوش هم گیرمون نمیاد و حیثیتمون رو هم می دیم…

    این جمله هماز کوروش کبیره که میگه: ایرانی زانو نمیزند، حتی اگرآسمانش کوتاهتر از قامتش باشد.
    من ازتون خواهش می کنم این مطلب رو حذف کنید……………

  36. سيما سالخورده می‌گوید

    بنده هیچ وقت ازشون تقاضا نمیکنم
    ببین پسر خوب فکر نمیکنم آنچنان نیازمند گوگل باشیم ما خودمون رو معتاد گوگل کردیم و فکر میکنیم بهترین هستش و نمیگم که بهترین نیست، بلکه بهترین هستش ولی دلیلی نمیبینم که ازشون التماس کنم که ما رو از تحریم در بیارن چون یاهو هست و بینگ هم هست و خدمات هم اضافه خواهند شد سایتی که میاد زبان فارسی رو به اخبارش اضافه میکنم مطمئن باش که تحریم رو هم بر میداره چون آینده از آن کاربرا هستش نه از آن غول ها اینها خدمات رو به کاربرا میدن نه به خودشون در نتیجه اگر کاربراشون بیشتر باشند به نفع خودشون هستش

    1. نام شما می‌گوید

      زنده باد…
      ایرانی زانو نمیزند، حتی اگرآسمانش کوتاهتر از قامتش باشد.

    2. پارسا رمضانی می‌گوید

      سیما جان با احترام به نظرت ولی شک ندارم که درست استفاده کردن از گوگل رو بلد نیستید چون من هر جا به مشکل بر می خورم به جای التماس کردن فقط تو گوگل سرچ می کنم و هیچ وقت هم رو سیاه هم نکرده

      حالا به امید خدا به زودی سرچ انجین های داخلی جایگزین گوگل می شن اونوقت شاید متوجه تغییر بشید

      البته امیدوارم

  37. حسین می‌گوید

    دوستان عزیزمون در فارنت.میشه شما هم مثل همکارانتون در زومیت همچین بیانیه ای رو برای فرستادن به اپل حاضر کنید.میدونید که طرفداران اپل هم در ایران بسیارند و ما هم که از محصولات اپل استفاده میکنیم دوست داریم که اپل تحریمات خودش رو از ایران برداره و در اولین گام ارور معروف 1009 رو از آیتیونز برداره و در گام های بعدی استور ایران رو هم در کنار سایر کشورها در اپ استور قرار بده.دوستان عزیزمون در فارنت شما هم مثل زومیت با تنظیم بیانیه ای و امضای هواداران اپل در ایران مثل زومیت که این کار رو با گوگل انجام داده شما هم صدای ما رو به اپل برسونید شاید که خدا خواست اثری داده شد از سوی اپل.ممنون میشیم.ما هم مطمئن باشید این بیانیه رو در تمام جاها پخش خواهیم کرد تا امضاهای بیشتری به دست بیاد.

    با سپاس

  38. مرتضی می‌گوید

    به نام خاوند بخشنده ی مهربان
    لعنت بر اونا خودمون می سازیم
    یا علی(ع)

    1. پارسا رمضانی می‌گوید

      چی خودت می سازی 400 هزار نرم افزار

      ما کلا 10 تا عنوان نرم افزارم نداریم مومن

      تو هپلوت زندگی می کنی

  39. علی می‌گوید

    این ثبت امضا و این مسخره بازیا هیچ تاثیری نداره
    وقت خودتونو نگیرید

  40. Injured می‌گوید

    اولا این دادخواست های اینترنتی اکثر اوقات فایده ای نداشته مگر اینکه خود صاحب شرکت برای نظر خواهی اون رو ترتیب داده باشه. ثانیاً الان مشکل شما فقط استفاده از آندروید مارکت هست؟ خیلی از وبسایت های داخلی برنامه ها رو براتون آماده میکنه. ما در داخل بعضی وقت ها مثل الان حتی نمیتونیم ایمیلمون یا حتی خود سایت گوگل رو باز کنیم.پس لیاقتمون بیشتر از این نیست.

    1. پارسا رمضانی می‌گوید

      نه این همه مشکل ما نیست ولی بخشی هست

      می شه یکی از سایت هایی که نرم افزار ها رو در اختیارمون قرا رمی ده رو نام ببرید؟ الان بیش از 400 هزار نرم افزار در اندروید مارکت هست بزرگترین مارکت مجانی که می شناسم 10 هزار عنوان هم نداره

      من همین موقعی که شما نمی توانی ایمیل و چک کنی می توانم ولی اون یک موضوعی این یک موضوع دیگه اون مشکل بر می گرده به دولت بیچاره ما و این موضوع بر می گرده به خود ما و جنبش ما برای گرفتن حقمون از گوگل من نمی دانم این جریان جواب می ده یا ولی اینو می دانم شرکت کردن درش هیچ چیزی از من کم نمی کنه

  41. مازیار می‌گوید

    اتفاقا ما در مورد مسائل سیاسی دولت ها اطلاع داریم و خیلی هم تمایل به دانستن اونها داریم. دقیقا همین دولتمونه که باعث شده همه حق ها از ما گرفته بشه. خیلی از حقوق بزرگمون بخاطر همین دولت ازمون گرفته شده. حالا سرویس های گوگل که پیش اونا هیچیه. من با همه مخالفتی که با تحریمها برای ملت ایران دارم ولی باز گوشه امیدی دارم که اینن تحریمها بتونه این دولتِ …. رو سر عقل بیاره

  42. محمد می‌گوید

    دکتر چمران میگفت: “وقتی یه کشور اسلامی در یک منطقۀ اسلامی تأسیس کردیم، فکر میکردیم دیگه نیازی به ارتش نداریم.” البته بعداً معلوم شد که اگه شما واسه دیگران آزار نداشته باشی، دیگران واستون دارن!

    بابا جونم، شما که صد رقم تحریم کردید، اینم روش. اصلاً خر ما از کرگی دم نداشت :-)
    تازه من فکر میکنم اینطوری (با این تحریم ها) بهتر هم هست.روی پای خودمون وا میستیم.

    1. نام شما می‌گوید

      دقیقا…
      فکر کنم وقتشه دیگه…!
      وقتشه که به جای گدایی، دستی به زانو زده و تو این زمینه هم برخیزیم…
      چقدر خوبه که به جای لعنت فرستادن به تاریکی، چراغی روشن کنیم…

  43. محسن می‌گوید

    حرکت بسیار خوبی است شرکت کردم و دیگران رو هم تشویق می کنم در فیس بوک ممننم

  44. معین می‌گوید

    “ما در مورد مسائل سیاسی دولت‌ها اطلاعی نداریم و اصلا کوچکترین تمایلی نسبت به دانستن آنها نیز نداریم”
    یک دفعه بگین ما یه مشت …..یم که برامون مهم نیست چوپونمون چی کار داره می کنه.
    من خودم از این محدودیتها هیچ دل خوشی ندارم ولی وقتی فکر می‌کنم می بینم شاید یه روز همه این تحریمها بتونند غیرت نداشته مون رو یه قلقلکی بدند.

    1. جواد می‌گوید

      موافقم

    2. پارسا رمضانی می‌گوید

      شما داری همه چی و با هم دیگه قاطی می کنی کلا این حرکت به این معنی که سیاست دولت ها ربطی به حق ما نداره منی که اندروید خریدم پولش دادم باید از امکانات رایگان همگانی اش استفاده کنم

  45. موسی می‌گوید

    التماس نمی کنم اما از حقم دفاع می کنم

    1. رهگذر می‌گوید

      برادر من! با کلمات بازی نکن…
      خودتون گول نزن…
      امضا کردن این نامه مصداق کامل التماس هست نه دفاع از حق…