چشم‌بسته پیامک ارسال کنید!

هنوز معلوم نیست استقبال کاربران عمومی از این برنامه تا چه اندازه باشد اما بررسی‌ها نشان داده کسانی که به خط بریل آشنایی دارند می‌توانند تا 32 کلمه در دقیقه را با 92 درصد درستی تایپ کنند.

1

فارنت: یک برنامه کد متن باز ویژه کاربران دارای مشکل بینایی یا بینایی کم در «جورجیا تک» طراحی شده که ممکن است ابزار پیامک‌نویسی مفیدی برای تمامی کاربران باشد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جایی مثل پشت چراغ قرمز یا در یک جلسه کاری با عجله و بدون نگاه کردن به صفحه گوشی، به سرعت پیامکی نوشته‌اید. برنامه رایگان «بریل تاچ» این شکل از مولتی‌تسکینگ یا انجام همزمان چندین کار را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند.

این برنامه سیستم نوشتن خط بریل را به یک دستگاه صفحه لمسی می‌افزاید و به عنوان مثال صفحه لمسی آیفون را به یک کی‌بورد مجازی برای خط بریل تبدیل می‌کند که تنها به 6 کلید نیاز دارد و اشارات را به نقاط ورودی تبدیل می‌کند.

با استفاده از این امکان نوشتاری، شما می‌توانید دستگاهتان را در کف دست یا بین انگشتانتان بگیرید و در حالی‌که به صفحه آن نگاه نمی‌کنید به نوشتن بپردازید.

«بریل تاچ» در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کار خواهد کرد و به شما امکان می‌دهد الفبای خط بریل را در کمتر از چند دقیقه یاد بگیرید. همچنین این برنامه نیاز به دستگاه‌های دارای کیبورد بریل اختصاصی گران‌قیمت را کاهش می‌دهد.

هنوز معلوم نیست استقبال کاربران عمومی از این برنامه تا چه اندازه باشد اما بررسی‌ها نشان داده کسانی که به خط بریل آشنایی دارند می‌توانند تا 32 کلمه در دقیقه را با 92 درصد درستی تایپ کنند.

این برنامه که تاکنون نسخه آیفون و آی‌پد آن طراحی شده و قرار است نسخه‌های اندرویدی آن نیز به زودی عرضه شود، در رقابت موبایل اچ.سی.آی 2011 در استکهلم برنده جایزه بهترین طراحی شد و در حال حاضر در نمایشگاه Abilities Expo آتلانتا نیز به نمایش در آمده است.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امیر می‌گوید

    نمیشه ما پیامک رو بفرستیم؟ حتما باید ارسال کنیم؟
    من همیشه می فرستم میره!
    خسته شدم از این همه عربی مابی!
    یکی بیاد توضح بده به من که فرستادن چی کمتر از ارسال داره؟!