فناوری حذف اشیا و افراد مزاحم در پس‌زمینه عکس تنها با یک دکمه!

شاید این سناریویی تکراری برای شما باشد که هنگامی که با دوستان و یا نزدیکان خود در یک مکان عمومی هستید و قصد دارید با عکسبرداری خاطره آن زمان را برای همیشه به یادگار بگذارید تکان خوردن و تردد افراد در پس‌زمینه، عکس شما را خراب می‌کند و یا پس از عکسبرداری و هنگامی که آن را در اندازه بزرگتر می‌بینید افراد و یا اشیایی وجود دارند که به نظر شما کاملا عکس را خراب کرده‌اند.

4

اما گویا از مدتی دیگر این پایان کار نخواهد بود چرا که شرکت اسکالادو از عرضه فناوری جدیدی برای دوربین‌ تلفن‌های همراه خبر داده که در آن می‌توان براحتی اشیا و افراد دلخواه در پس‌زمینه عکس را براحتی حذف کرد.

با تکنولوژی حذف شرکت اسکالادو شما در هنگام عکسبرداری دیگر نگران پس‌زمینه عکس خود و اشیا و افراد موجود در آن نیستید و پس از عکسبرداری قادر به حذف اشیا و افراد موجود در عکس هستید تا جایی که حتی گویا در عکس و در آن مکان تنها ایستاده بودید.

شگفت‌اور به نظر می‌رسد درست است!؟ به این موضوع فکر کنید که مثلا به یک مکان تاریخی رفته‌اید و دیگر نباید دائما انتظار بکشید تا افراد از محوطه عکس شما خارج شوند! کافیست عکس خود را گرفته و سپس به حذف مزاحم‌های موجود در عکس بپردازید.

البته اینها دقیقا توضیحاتیست که شرکت سازنده در خصوص این فناوری داده و به نظر باید منتظر ماند تا در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2012 این شرکت فناوری خود را در دنیایی واقعی به معرض دید و قضاوت بگذارد. به نظر من که مطمئنا نمی‌توان از این فناوری کاملا رضایت داشت و شاید طرز کار این فناوری بدین‌گونه باشد که در هنگام عکسبرداری با گرفتن چندین عکس متوالی از صحنه و ترکیب آنها با یکدیگر نتیجه دلخواه شما را فراهم می‌آورد. این دقیقا همان کاریست که برخی برنامه‌های موجود در اپ‌استور بدان مشغولند اما اگر این فناوری چیزی فراتر از این باشد مطمئنا هر شرکت سازنده تلفن همراه و یا دوربین عکاسی به سختی برای آن دست و پا خواهد زد!

Source: Scalado via Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سیما می‌گوید

    به نظر من 2 تا عکس میگیره ، بعدش اجزایی که تو 2 تا عکس متغیر بودنو حذف میکنه ، کارش درسته

  2. s می‌گوید

    من تبلیغ آیفونو دیدم!!!! از همین تکنولوژی استفاده کرده بود… معرکه ست یعنی فوق العاده ست خیلی سریع حذف می کرد

  3. mmsk84 می‌گوید

    باید برای لحظه ای (از صحنه مورد نظر ) تصویر از افراد خالی باشد تا بتواند از آن صحنه یک تصویر ذخیره کند بعد هرچقدر افراد در آن صحنه رفت و آمد کنند با کمک تصویر خالی اولیه هر فرد مورد نظر یا تمامی آنها را میتواند حذف کند
    از فناوری فتوشاپ استفاده کرده

  4. پوریا می‌گوید

    من فک میکنم اشیایی که متحرکن رو حذف میکنه..طرز کارشم به این صورته که شما 2-3 ثانیه گوشی رو نگه میدارید بعد از اون خودش اشیا متحرک رو پیدا و حذف میکنه..