آیا سونی سیستم عامل ویتا را جایگزین اندروید می‌کند؟

کازوا هیرای، مدیر عامل و رییس آینده سونی در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران اعلام کرده است که این شرکت نمی‌خواهد Vita OS به عنوان یک پلتفرم موبایل فراموش شود.

0

فارنت: کازوا هیرای، مدیر عامل و رییس آینده سونی، در سخنانی به طور تلویحی اعلام کرد که شرکتش سرگرم بررسی برای بکارگیری سیستم عامل Vita OS در دستگاه‌های قابل حمل دیگری مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

سایت ژاپنی AV Watch گزارش کرده است که هیرای در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، گفته است که این شرکت نمی‌خواهد Vita OS به عنوان یک پلتفرم موبایل فراموش شود.

این گزارش همچنین سخنان یوشیو ماتسوموتو، معاون ارشد بخش سرگرمی‌های سونی، را نقل کرده که به احتمال بکارگیری Vita OS در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های این شرکت اشاره کرده است.

تلاش‌های این شرکت برای رقابت در کسب و کار گوشی‌های اندرویدی، موفقیت مالی بزرگی را به همراه نداشته است. شرکت سابق سونی اریکسون پیش‌ از این با اشاره به رقابت شدید و با وجود افزایش 65 درصدی سالانه فروش تلفن هوشمند آندرویدی اکسپریا، ضرر 247 میلیون یورویی را برای سال مالی 2011 اعلام کرده است.

 Vita OS که سیستم عامل بازی سونی است، می‌تواند عامل متمایزکننده ای در توسعه فعالیت‌های موبایلی سونی باشد. کونیماسا سوزوکی، نایب رییس سونی، در پاسخ به امکان وارد کردن برنامه‌های تلفن هوشمند در پلتفرم Vita گفته است برای همین است که سونی قرار است انرژی خود را برای ساخت پلی‌استیشن سوئیت در سال جاری صرف کند.

Source: The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.