اپل در تلاش برای ممنوعیت فروش گالکسی‌نکسوس در آمریکا

گوگل و سامسونگ در ساخت گالکسی‌نکسوس که با اندروید 4 (آیس‌کرم ساندویچ) کار می‌کند، همکاری نزدیکی داشتند و هنگامی که سامسونگ این گوشی را در ماه اکتبر رونمایی کرد، مدعی شد از هر گونه اتهام نقض امتیاز اپل مبرا است.

1

فارنت: اپل با ادعای نقض چهار امتیاز انحصاری متعلق به این شرکت در تلفن هوشمند گالکسی‌نکسوس، خواستار ممنوعیت فروش این گوشی شرکت سامسونگ در آمریکا شده است.
سازنده آیفون تقاضای خود علیه دستگاه رقیب را در دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا مطرح کرده و همزمان یک شکایت فدرال را نیز تنظیم کرده است.


این شکایت به چهار امتیاز data tapping، امتیاز مربوط به Siri و جست‌و‌جوی یکپارچه، امتیاز جدید “اسلاید تو آنلایک” و امتیاز تکمیل خودکار کلمات برای وارد کردن متن در گوشی‌های صفحه لمسی مربوط می‌شود.
یک دادگاه آلمانی نیز اوایل ماه میلادی جاری درخواست اپل برای ممنوعیت فروش گالکسی‌نکسوس در این کشور را رد کرد. اپل با محصولات سامسونگ به دلیل شباهت داشتن آنها با محصولاتش مشکل پیدا کرده و در این مورد جدید، برخلاف حقوق مربوط به طراحی، کاملا معطوف امتیازهای انحصاری فنی قوی شده است.

گوگل و سامسونگ در ساخت گالکسی‌نکسوس که با اندروید 4 (آیس‌کرم ساندویچ) کار می‌کند، همکاری نزدیکی داشتند و هنگامی که سامسونگ این گوشی را در ماه اکتبر رونمایی کرد، مدعی شد از هر گونه اتهام نقض امتیاز اپل مبرا است.
از زمان عرضه شدن نخستین نکسوس وان (از سوی شرکت HTC)، گوگل از گوشی‌های نکسوس برای عرضه نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است و می‌توان گفت در این مورد پای آندروید هم در میان است و به این ترتیب گوگل نمی‌تواند منکر داشتن هر گونه مسئولیت در نقض امتیازهای کشف شده شود و نقش گالکسی‌نکسوس به عنوان یک دستگاه مهم می‌تواند در تمایل دادگاه برای دادن دستور ممنوعیت فروش آن تاثیر داشته باشد.
استیو جابز سیستم عامل اندروید را یک کپی از سیستم عامل iOS شرکت اپل می‌دانست و رسما اعلام کرده بود که اندروید را به دلیل اینکه یک محصول مسروقه می‌داند، نابود خواهد کرد. از آن زمان جنگ بین دو شرکت تشدید شده و اخیرا نیز اطلاعاتی از ساخت یک دستگاه سرگرمی خانگی از سوی گوگل که احتمالا شبیه به اپل تی‌وی باشد، منتشر شده است.
اپل و سامسونگ نیز در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های لوحی، به رقیبان سرسختی برای یکدیگر تبدیل شده‌اند و اختلاف حقوقی جهانی آنها با شکایت اپل در آمریکا علیه سامسونگ آغاز شد که این شرکت را در آوریل سال گذشته به نقض مالکیت حقوقی طراحی دستگاه‌های موبایل خود متهم کرد.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. hrsjamei می‌گوید

    واقعن اپل نمی تونه جلوی محصولات اندرویدی را بگیره میره دادگاه شکایت می کنه خودش هم از روی محصولات دیگران کپی می کنه بدون اجازه