گلدان دوستان؛ نسخه قرن نوزدهم فیس‌بوک!

این گلدان در واقع هدیه فارغ‌التحصیلی به دختر جوانیست که عکس او در مرکز گلدان دیده می‌شود و به نظر نقش عکس پروفایل این روزهای فیس‌بوک را ایفا می‌کند و نام‌های دور تا دور آن نیز به صورت غیررسمی حلقه‌ دوستان او را (مانند فیس‌بوک) تشکیل می‌دهند.

0

فارنت: به نظر می‌رسد مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک باید در خصوص این گلدان توضیح دهد چرا که به نظر می‌رسد ایده فیس‌بوک از این گلدان با نام گلدان دوستان (friend urn) که به دختری در قرن نوزدهم تعلق دارد به سرقت رفته باشد. گلدانی که نام آن را Vasebook گذاشته‌اند.

فروشنده این گلدان سرامیکی در فروشگاه اینترنتی eBay در خصوص این گلدان گفته است که این گلدان در واقع هدیه فارغ‌التحصیلی به دختر جوانیست که عکس او در مرکز گلدان دیده می‌شود. بله همان دختری که عکس او را در وسط گلدان می‌بینید و به نظر نقش عکس پروفایل این روزهای فیس‌بوک را ایفا می‌کند و نام‌های دور تا دور آن نیز به صورت غیررسمی حلقه‌ دوستان او را (مانند فیس‌بوک) تشکیل می‌دهند. البته تشکیل این حلقه‌های دوستی در آن زمان مرسوم بود تا اینکه در جریان جنگ جهانی اول تشکیل این گونه محافل ممنوع شد.

نکته جالب دیگری که در تصویر نیز دیده می‌شود عبارت My Friends است که احتمالا این دختر جوان خود در کنار عکس خود نوشته تا بیانگر رابطه خود با 50 نامیست که دوستان او را در آن نقطه از زندگی تشکیل می‌دادند. این دختر جوان مطمئنا مدتهاست که زندگی را بدرود گفته و حلقه دوستان او از این تعداد هم فراتر رفته. به نظر این روش نسبت به تایم‌لاین فعلی فیس‌بوک و پر شدن حلقه‌های آن حس نوستالژیک بیشتری به انسان می‌بخشد و شاید همین فیس‌بوک هم روزی به نوستالژی ما تبدیل شود.

Source: Gizmodo via Photojojo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.