زاکربرگ: من و استیو جابز و بیشتر مدیران شرکت‌های بزرگ هکر هستیم!

برای فیس‌بوک هکر معنی کاملا متفاوتی دارد. این نگرش را نگرش هکری می‌نامندو حتی ایده‌آلی است که در فرهنگ این شرکت ریشه دارد و به این ترتیب تلاش برای پیشبرد ایده‌های جدید و ترویج سریع محصولات جدید را توضیح می‌دهد.

4

مارک زاکربرگ، مدیرعامل میلیاردر فیس‌بوک خود را یک هکر نامید. موسس فیس‌بوک در یک مطلب 479 کلمه‌ای با عنوان «شیوه هکری» که آن را در اسنادی که این شرکت در نزد رگولاتورهای دولتی برای عرضه سهام عمومی تنظیم کرده، گنجانده است با هکر خواندن خود اعلام کرده که استیو جابز و سایر مدیران بزرگ شرکت‌های بزرگ نیز در واقع یک هکر هستند.

برای بیشتر مردم واژه هکر مترادف با خرابکاری است و هکرها خلافکارانی هستند که به شنود ایمیل‌های خصوصی پرداخته یا وب‌سایت‌ها را از کار می‌اندازند اما گویا برای فیس‌بوک هکر معنی کاملا متفاوتی دارد و حتی ایده‌آلی است که در فرهنگ این شرکت ریشه دارد و به این ترتیب تلاش برای پیشبرد ایده های جدید و ترویج سریع محصولات جدید را توضیح می دهد. این نگرش را نگرش هکری می‌نامند و نگرش هکری، فیس‌بوک را به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های اینترنتی جهان تبدیل کرده است.

زاکربرگ در مطلب خودو در توضیح نگرش هکری آورده است که هکرها معتقدند هر چیزی می‌تواند همیشه بهتر باشد و هیچ چیز هرگز کامل نیست و آنها باید تنها آن چیز را در مواجهه با افرادی که آن را غیرممکن می‌دانند یا از وضعیت موجود راضی هستند، اصلاح کنند.

فیس‌بوک به‌دنبال جذب پنج میلیارد دلار از سرمایه گذاران در توافقی است که می تواند ارزش فیس بوک را تا صد میلیارد دلار برساند.

Source: Ap

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مجيب می‌گوید

    از یه لحاظ در مورد خودش حق داره، هکر ها هم یه جور دزدند، حالا یکی اطلاعات رو با هک کردن می دزده و یکی هم مثل زوکر برگ ، ایده های دیگران رو می دزده

  2. من می‌گوید

    سلام
    من، جابز، بیل گیتس و بقیه ی بزرگان ، سال نوی خوبی را برای فارنتی ها آرزو می کنیم!

  3. رهگذر می‌گوید

    یاد اون جکه افتادم: ما سه تا رو کجا می برین!!!
    پسرک نادان رو خیلی خوب اومدی ایول!

  4. نام شما می‌گوید

    پسرک نادان خودش رو همرده با جابز میدونه! جالبه حتی اگر فیس بوک ایده خودش باشه که نیست باز هم نمیتونه خودش رو در رده جابز و بزرگان دیگر بدونه.