عرضه نسخه نهایی و پایدار فایرفاکس 10 / دانلود کنید!

فایرفاکس 10 را همچنین می‌توان آغازگر نسخه Extended Support Release دانست که برای شرکت‌هایی در نظر گرفته شده که مایل نیستند هر شش هفته یکبار با دردسرهای پشتیبانی از یک مرورگر جدید روبرو باشند.

5

فارنت: 9 ماه از زمانی که موزیلا اعلام کرده بود فایرفاکس دوره انتشار سریعتری را طی خواهد کرد، گذشته و از آن زمان این مرورگر از نسخه 4 به نسخه 10 رسیده است. و فکر کنم با این روند تا سال 2020 شاهد نسخه فایرفاکس 100 باشیم!
حالا جدیدترین نسخه منتشر شده فایرفاکس، تغییراتی را به همراه دارد که تنها می‌توانید از یک سیکل به‌روزرسانی شش هفته‌ای انتظار داشته باشید. این تغییرات شامل بهبود مدیریت افزونه‌ها، یک دکمه فوروارد که تا زمانی که کاربرد نداشته باشد پنهان می‌شود، گنجانده شدن رابط سطح کاربری برای برنامه‌های وب تمام صفحه و Anti-Alising (وضوح تصویری) برای WebGL است.


فایرفاکس 10 را همچنین می‌توان آغازگر نسخه Extended Support Release دانست که برای شرکت‌هایی در نظر گرفته شده که مایل نیستند هر شش هفته یکبار با دردسرهای پشتیبانی از یک مرورگر جدید روبرو باشند.
نسخه های ESR به جز ترمیم‌های امنیتی ضروری، هیچ به روزرسانی را دریافت نمی‌کنند و نسخه‌ها بعد از هر هفت به روزرسانی تغییر می‌کنند که از این رو زمان انتشار نسخه بعدی به حدود ماه نوامبر خواهد رسید.
اگر به نظرتان می رسد سیکل محصول فایرفاکس کمی آشفته است، خوب است بدانید گوگل که نزدیک‌ترین رقیب موزیلاست، یک سیکل شش هفته‌ای انتشار دارد و اخیرا فاصله میان انتشار نسخه بتای کروم 17 و نسخه 18 ویژه توسعه‌دهندگان که در اوایل ماه جاری عرضه شد، 19 روز بوده است.
هر دو مرورگر به سرعت طراحی شده‌اند و سهم بازار نسبتا مشابهی دارند اما پیشرفت کروم بهتر بوده و آمارگیرها اوایل ماه جاری اعلام کردند که کروم اکنون دومین مرورگر محبوب جهان است و فایرفاکس را از جایگاهی که سال‌ها آن را حفظ کرده بود، کنار زده است.
فقط باید منتظر ماند و دید این به روزرسانی‌های مداوم به موزیلا کمک می‌کند تا دوباره به صدر بازگردد یا خیر اما این به روزرسانی‌ها فایرفاکس را گام کوچکی به مجموعه ویژگی‌های رقیبانش نزدیک می‌کند.
فایرفاکس 10 برای کسانی‌که کاربر فایرفاکس بودند به صورت یک به روزرسانی بی سر و صدا عرضه می‌شود اما برای هر دو سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل دسترسی و دانلود است.

دانلود فایرفاکس 10 نسخه ویندوز انگلیسی

دانلود فایرفاکس 10 نسخه مک انگلیسی

Source:The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. Hamoon می‌گوید

    من به شخصه سال های سال از فایر فاکس استفاده می کردم ولی این مرورگر واقعا پردازنده سیستم رو بی مورد مشغول می کنه.
    من الان ماه ها هستش که دیگه از Chrome استفاده می کنم و به نظرم گوی سبقت رو از Firefox گرفته

  2. امیرمسعود می‌گوید

    سلام. دو تا چیز مهم رو یادتون رفت:
    – پشتیبانی از عنصر تازهٔ bdi برای نمایش نوشته‌های راست‌به‌چپ در این نسخه افزوده شده.
    – نوشتید «برای هر دو سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک»؟ اون وقت ما هویج هستیم؟ ما رو می‌گم که فقط با سیستم‌عامل‌های آزاد کار می‌کنیم، و نه با سیستم‌عامل‌های انحصاری‌ای که معلوم نیست شرکت سازنده‌شان در آن‌ها با اطلاعات ما چه‌ها که نمی‌کنند. بله، ما که با لینوکس کار می‌کنیم و از قدرت و پایداری و امنیت‌اش لذت می‌بریم.

    1. بهزاد می‌گوید

      اَااااااااااااااا …. شما (همون مااااا که شما خودتون رو جزوش میدونید ) چقدر خدای کامپیوتر و خفن کاردرست و حرفه ای هستید !

    2. محمد می‌گوید

      داداش گل، چرا ایراد الکی میگیری!
      مگه نمی بینی زیر ممقاله نوشته: The verge
      این مقاله ترجمه شده هستش. وگرنه کی از سیستم عامل های متن باز مثل لینوکس بدش میاد؟!!

  3. Mohammad AliPour می‌گوید

    فایرفاکس چیز جدیدی برای ارائه نداره و به درد نمی خوره فقط اعداد بالا میره که هیچ فایده اینداره ایکاش به جایاین کارها امکانات رو بیشتر بکنن نه اینکه الکی اپدیت کنن توی هر نسخه که شما میگین اینطوری و اونطوری شده ولی چونکه قایب لمس نیست در نتیجه کاربران دلزده میشن و بی خیالش میشن منم فقط به خاطر افزونه هاش هنوز پایبندشم