درخواست استیو جابز از گوگل برای متوقف کردن سرقت کارمندان اپل

در سال 2007 استیو جابز مدیرعامل وقت اپل به اریک اشمیت مدیرعامل گوگل ارسال کرده و در آن از وی درخواست کرده که گوگل سرقت کارمندان شرکتش را متوقف کند.

0

فارنت: نمی‌دانم موضوع طرح شکایت مدنی میان شرکت‌های مطرح سیلیکون والی را به خاطر داشته باشید که در آن نقض پیمان عدم استخدام و ندزدیدن کارمندان یکدیگر میان آنها مطرح شده بود؟ جالب‌ترین نکته‌ای که اخیرا از این ماجرا به بیرون درز پیدا کرده، ماجرای ایمیلی است که استیو جابز مدیرعامل وقت اپل به اریک اشمیت مدیرعامل گوگل ارسال کرده و در آن از وی درخواست کرده که گوگل سرقت کارمندان شرکتش را متوقف کند.
بنا بر گزارش رویترز این ایمیل که در سال 2007 ارسال شد، فورا از سوی اشمیت ترتیب اثر داده شده است.

بنا بر این گزارش استیو جابز در این ایمیل خطاب به اریک اشمیت نوشته بود:

بسیار خوشحال می‌شوم اگر واحد استخدام شما این اقدام را متوقف کند.
اشمیت در آن زمان ایمیل جابز را به افراد دیگری که هویت آنها مشخص نشده فوروارد کرده است و در پیوست آن نوشته است که: ممکن است این کار را متوقف کنید و به من بگویید چرا این اتفاق افتاده است؟
مدیر استخدام گوگل در پاسخ به وی گفته است: کارمندی که با مهندس اپل تماس گرفته است در عرض چند ساعت به خدمتش پایان داده می‌شود.
وی در ادامه افزوده بود لطفا عذرخواهی من را به نحو شایسته به استیو جابز برسانید.

بررسی این گونه موارد نشان می‌دهد که افشای این ماجرا در این گونه پرونده‌ها نهایتا به نفع هیچ شرکتی نیست زیرا اگرچه تمامی شرکت‌ها این گونه پرونده‌ها را در یک دادگاه یا وزارت دادگستری آمریکا حل و فصل کرده‌اند اما چنین ماجراهایی باعث می‌شود شرکت‌ها در زمان فیصله دادن به شکایت مطرح شده در دادگاه مدنی، پول بیشتری هزینه کنند.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.