واکنش مدیرعامل اپل به اتهام بدرفتاری با کارگران سازنده آیفون

تیم کوک در بخشی از پیام خود در این خصوص گفت: ما نسبت به همه کارگران در زنجیره تامین جهانی خود اهمیت قائلیم و هر حادثه‌ای موجب ناراحتی عمیق ما بوده و هر مشکلی که مرتبط با شرایط کاری باشد، باعث نگرانی ماست.

0

فارنت: تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به گزارش رسانه ها در مورد شرایط سخت کاری در چین برای کارگران سازنده دستگاههای این شرکت پاسخ داد.

کوک که به عنوان مدیرعامل، جایگزین استیو جابز، یکی از دو بنیانگذار فقید این شرکت شده است، پس از انتشار گزارش‌هایی از سوی نیویورک تایمز و خروجی‌های رسانه‌ای دیگر در مورد شرایط کاری دشوار در کارخانه‌های ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت در چین، در ایمیلی گفت: متاسفانه برخی از افراد ارزش‌های اپل را زیرسوال برده‌اند و من مایلم مستقیما به این مساله بپردازم.

در گزارش روزنامه تایمز به مسائل ایمنی کارگران شرکت‌های تامین‌کننده و سازنده محصولات اپل و همچنین شرایط کاری دشوار و ساعت کار طولانی کارگران مونتاژکننده آیفون و آی‌پد پرداخته شده بود. این روزنامه همچنین به دو انفجار در کارخانه‌های ساخت آی‌پد در سال گذشته اشاره کرده بود که موجب کشته‌شدن چهار نفر و مجروح شدن 77 نفر شد.

تیم کوک در بخشی از پیام خود در این خصوص گفت: ما نسبت به همه کارگران در زنجیره تامین جهانی خود اهمیت قائلیم و هر حادثه‌ای موجب ناراحتی عمیق ما بوده و  هر مشکلی که مرتبط با شرایط کاری باشد، باعث نگرانی ماست.

تیم کوک با توهین‌آمیز خواندن اتهامات وارده با بیان اینکه این اتهامات خلاف ارزش‌های اپل هستند تاکید کرد که  شرکت اپل کارخانه‌های بیشتری را مورد بازرسی قرار خواهد داد و در ماه جاری نیز امکان بررسی مستقل یکی از زنجیره‌های تامین این شرکت فراهم شده است. این درحالیست که شرکت اپل در این مورد اظهارنظر نکرده است.

Source: AFP

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.