هک شدن یک میلیون دستگاه آیفون 4S و آی‌پد 2 در کمتر از سه روز!

نکته جالب اینکه این آمار تنها به جیلبریک‌های صورت گرفته توسط سیستم‌عامل مک OS X تعلق دارد و این درحالیست که نسخه ویندوز این جیلبریک نیز منتشر شده و با توجه به گستردگی بیشتر ویندوز، انتظار می‌رود این رقم چیزی فراتر از این آمار باشد.

0

فارنت: پس از انتشار جیلبریک آنتترد (Absinthe A5 jailbreak) برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده A5 شرکت اپل مانند آیفون 4S و آی‌پد2 ، تیم توسعه‌دهنده این جیلبریک در وبلاگ خود اعلام کرد که تاکنون 953 هزار و 232 دستگاه از این جیلبریک استفاده کرده‌اند.

جیلبریک انتترد Absinthe A5 روز جمعه گذشته و پس از ماه‌ها از عرضه محصولات آیفون 4S ‌وآی‌پد 2  که مجهز به پردازنده A5 هستند، منتشر شد. پردازنده A5 این محصولات از مشکل اصلی هکرها برای عرضه این جیلبریک و زمان طولانی پیدا کردن راه‌حل برای آن ذکر شده است.

حالا اگر این نگرانی برای شما پیش امده است که تیم توسعه‌دهنده این جیلبریک با استفاده از نصب ابزارهای جاسوسی قادر به شناسایی و شمارش دستگاه‌های جیلبریک شده، بوده‌اند باید جواب تیم توسعه‌دهنده را بخوانید تا خیالتان راحت شود.

نکته اصلی در خصوص شمارش این دستگاه‌ها و دقیق بودن آن در این است که یکی از فعالیت‌های رخ داده در هنگامی که شما برای جیلبریک به سیدیا متصل می‌شوید این است که یک کوئری به سرور  @saurik برای دسترسی به لیست‌های SHSH blobs تشکیل می‌شود ( حتی اگر شما این فایل‌ها را نداشته باشید این کوئری تشکیل خواهد شد)

نکته جالب اینکه این اتفاق تنها در سیستم‌عامل‌های مک OS X اتفاق می‌افتد و این درحالیست که نسخه ویندوز این جیلبریک نیز منتشر شده و انتظار می‌رود این رقم چیزی فراتر از این آمار باشد.

اگر آیفون 4S و یا آی‌پد 2 دارید که نیاز به رهایی و جیلبریک را در آنها احساس می‌کنید می‌توانید آموزش کامل این جیلبریک را در اینجا برای ویندوز و در اینجا برای سیستم عامل مک بخوانید تا این رقم هراس‌آور را برای اپل افزایش دهید!

راستی تیم توسعه‌دهنده این جیلبریک توصیه کرده از به‌روزرسانی فریم‌ویر دستگاه خود خودداری کنید. از ما گفتن بود!

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.