مدیریت مصرف اینترنت در شبکه‌‏های سازمانی

سخت‏افزارهای ACX با داشتن امکاناتی نظیر محدودیت حجمی، محدودیت زمانی شناور، محدودیت زمانی ثابت و محدودیت پهنای باند، به مدیران شبکه این امکان را می‏دهد تا مصرف اینترنت کاربران را مطابق قوانین سازمان خود، تنظیم کنند.

0

فارنت: شرکت مهندسی شبکه ‏گستر، جدیدترین محصول خود را برای مدیریت مصرف اینترنت (Internet Accounting) در شبکه‏های سازمانی به نام ACX به بازار عرضه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‏ گستر، با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در سازمان‏ها، دو نیاز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، یکی مدیریت مصرف اینترنت و دیگری مدیریت پهنای باند. محصول سخت‏افزاری ACX با هدف پاسخگویی به این نیاز مشتریان، توسط شرکت مهندسی شبکه گستر، طراحی و تولید شده است.

امکانات اصلی ACX

سخت‏افزارهای ACX با داشتن امکاناتی نظیر محدودیت حجمی، محدودیت زمانی شناور، محدودیت زمانی ثابت و محدودیت پهنای باند، به مدیران شبکه این امکان را می‏دهد تا مصرف اینترنت کاربران را مطابق قوانین سازمان خود، تنظیم کنند. تمامی این امکانات فوق قابل تعریف بر اساس نام کاربری، آدرس IP و یا آدرس MAC کاربران است. همچنین می توان ترکیبی از امکانات فوق را تعریف کرد.

از ویزگی‌های ACX عدم نیاز به نرم‌افزارهای جانبی (مانند ISA) و یا نرم افزار Client است. نیازی هم به تنظیم proxy نیست. همچنین این محصولات سازگاری کامل با Active Directory دارند و علاوه بر آن، امکان تعریف کاربران local نیز وجود دارد.

یکی دیگر از امتیازات ACX ارائه گزارشات لحظه ای از کاربران فعال و گزارشات متنوع دیگر براساس پارامترهای مختلف است.

سیستم نرم‌افزاری ACX طراحی و تولید مشترک شرکت شبکه گستر و شرکت پارس ویستا است که بر روی بستر سخت افزاری با ظرفیت های مختلف ارائه می شود. محصولات ACX در دو سری ACX-10 برای شبکه‏های کوچک تا متوسط و سری ACX-50 برای شبکه‏های متوسط تا بزرگ، عرضه شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می‏توانید به آدرس www.shabakeh.net/ مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.