هکرهای هندی کد نرم‌افزار آنتی‌ویروس سیمانتک را به سرقت بردند!

سخنگوی سیمانتک مدعی شده است که این کدها و اطلاعات محرمانه در واقع بخشی از کد منبع دو محصول قدیمی این شرکت است که یکی از آنها دیگر عرضه نمی‌شود اما تحت خدمات سیمانتک قرار دارد.

0

فارنت: یک گروه هکر هندی که به “The Lords of Dharmaraja” معروفند، مدعی شدند کد نرم‌افزار آنتی‌ویروس سیمانتک را در اختیار دارند. شرکت امنیتی سیمانتک نیز با تایید این سرقت اعلام کرده است که قطعاتی از کد نرم‌افزاری این شرکت از یک شخص ثالث به سرقت رفته اما در خود شبکه سیمانتک رخنه‌ای وجود نداشته است.


در همین حال و در حالی که گروه هکری هندی اعلام کرده که کد و اطلاعات محرمانه را در اختیار دارند سخنگوی سیمانتک مدعی شده است که این کدها و اطلاعات محرمانه در واقع بخشی از کد منبع دو محصول قدیمی این شرکت است که یکی از آنها دیگر عرضه نمی‌شود اما تحت خدمات سیمانتک قرار دارد.
کد به سرقت رفته چهار یا پنج ساله است و این شرکت آمریکایی تاکید کرده که هیچ نشانه‌ای از دستکاری شدن اطلاعات مشتری وجود ندارد و شبکه‌های امنیتی خود این شرکت مورد رخنه قرار نگرفته‌اند. گروه هکری نیز مدعی است فایل‌ها را از سرورهای اطلاعاتی ارتش هند برداشته است.
یکی از هکرهای این گروه فایل‌هایی را در اختیار سایت امنیتی “Infosec Island” قرار داده که ظاهرا حاوی کد منبع نسخه 2006 نورتون آنتی‌ویروس هستند. این سایت کد مذکور را در اختیار سیمانتک قرار داده و این شرکت اصلی بودن آن را تایید کرده است. سیمانتک همچنین خاطرنشان کرده است که کد منبع فاش شده به محصولات enterprise این شرکت مربوط بوده است.
کارشناسان امنیتی در خارج از سیمانتک با این شرکت هم‌عقیده هستند که این حادثه ناخوشاینده بوده اما فاجعه‌آمیز نیست. اساسا واکنش این بوده که هکرها نمی‌توانند با آنچه به دست آورده‌اند، کار چندان بزرگی انجام دهند. به هر حال باید منتظر ماند و دید.

Source: ZDnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.