اچ‌پی بمب‌های ساعتی خود را از کار انداخت!

شرکت اچ‌پی بدون سر و صدا اقدام به رفع این حفره امنیتی کرده و هفته گذشته نگارش‌های جدیدی از نرم‌افزارهای مورد استفاده در چاپگرهای لیزرجت را بر روی سایت خود قرار داده است.

1

فارنت: چند هفته پیش خبری مبنی بر این منتشر شد که محققان دانشگاه کلمبیا اعلام کرده‌اند با کشف یک رخنه امنیتی در پرینترهای لیزری اچ‌پی، به این نکته پی برده‌اند که هکرها توانایی آن را دارند که با نفوذ به پرینترهای لیزری اچ‌پی متصل به اینترنت از آن‌ها به عنوان یک بمب ساعتی بهره ببرند.


این محققان تاکید کرده بودند که هکرها با استفاده از این حفره امنیتی دقیقاً و به معنای واقعی می‌توانند باعث شوند که پرینترهای لیزری دنیا به یک‌باره منفجر شده و شعله‌ور شوند و این رخنه پتانسیل پایان‌ناپذیری برای ایجاد حریق عمدی از راه دور با استفاده از پرینترها پس از نفوذ به یک بانک اطلاعاتی و سرقت داده‌ها در اختیار خرابکارها قرار داده است.
بنا بر گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر حالا شرکت اچ‌پی بدون سر و صدا اقدام به رفع این حفره امنیتی کرده و هفته گذشته نگارش‌های جدیدی از نرم‌افزارهای مورد استفاده در چاپگرهای لیزرجت را بر روی سایت خود قرار داده است. البته اطلاعات زیادی درباره چاپگرهای آسیب‌پذیر و نرم‌افزارهای ارتقاء یافته از سوی این شرکت منتشر نشده است.
به استفاده‌کنندگان از این چاپگرها توصیه می‌شود، با مراجعه به سایت www.hp.com/support اقدام به به‌روزرسانی نرم‌افزار راه‌انداز چاپگر خود کنند.
البته محققان دانشگاه کلمبیا اعلام کرده بودند که قابلیت نفوذ مورد نظر تنها محدود به پرینترهای اچ‌پی نبوده و دیگر برندهای چاپگر را هم تحت تأثیر و نفوذ قرار داده است.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ali parsa می‌گوید

    دیگه لینک سایت اچ پی رو لینک کنید به همون اچ پی نه اینکه با سایت خودتون لینک کنید !!