حکایت‌های خواندنی ملانصرالدین در آیفون

همانطور که می‌دانید ملانصرالدین شخصیتی داستانی و بذله گو در فرهنگ عامیانه ایرانی ،افغانی ،ترکیه ای ،عربی و… است که در یونان هم محبوبیت زیادی دارد و حتی در بلغارستان هم شناخته شده است ولی در ایران و افغانستان بیشتر از هر جای دیگری بعنوان یک شخصیت بذله گو اما نمادین محبوبیت دارد.

2

فارنت: همانطور که می‌دانید ملانصرالدین شخصیتی داستانی و بذله‌گو در فرهنگ عامیانه ایرانی، افغانی، ترکیه‌ای، عربی و… است که در یونان هم محبوبیت زیادی دارد و حتی در بلغارستان هم شناخته شده است اما در ایران و افغانستان بیشتر از هر جای دیگری بعنوان یک شخصیت بذله گو اما نمادین محبوبیت دارد.

درباره وی داستان‌های لطیفه‌آمیز فراوانی نقل شده است ولی هنوز در مورد واقعی یا افسانه‌ای بودن وی شک و تردید فراوانی وجود دارد و حتی برخی او را هم عصر تیمورلنگ می‌دانند ومکانی در نزدیکی قونیه ترکیه را مقبره او می‌دانند.

حالا دو تن از برنامه نویسان خوش ذوق کشورمان به نام‌های حسام الهی و حسین عباسپور اقدام به ارائه برنامه حکایت که در برگیرنده لطایف و حکایات این شخصیت طنز و دوست داشتنی است، پرداخته‌اند که با هم نگاهی به این برنامه می‌اندازیم.

وقتی برنامه را باز می‌کنیم با یک صفحه گراقیکی بسیار زیبا با طرح کتب قدیمی مواجه می‌شویم که دارای دو بخش آغاز و info  است که در بخش اینفو درباره برنامه و برنامه نویسان و گرافیست و همچنین امکان تماس با برنامه نویسان گنجانده شده است.

وقتی وارد منوی اصلی برنامه می شویم 3 بخش اصلی حکایت‌ها ،لطیفه‌ها و ملانصرالدین را مشاهده می‌کنیم که حکایت ها دارای 30 حکایت نسبتا طولانی است،لطیفه‌ها که در حدود 40 لطیفه کوتاه است و بخش ملانصرالدین که نگاهی کوتاه اما جامع به زندگی وی دارد.

در ضمن شما می‌توانید از داخل برنامه اقدام به ارسال حکایت‌های مورد پسند خود به دوستانتان به صورت ایمیل نمایید که این کار با لمس آیکن پاکت نامه میسر است.

گرافیست این برنامه نیز آقای آیدین پارسامهر است که قالب و پوسته بسیار زیبایی را برای برنامه حکایت تدارک دیده است.

مشخصات برنامه

نام نرم افزار: Hekayyat HD

نسخه برنامه :1.0

سیستم عامل سازگار: نسخه 4 ios به بالا

دستگاه‌های پشتیبانی کننده: آیفون ،آیپادتاچ و آی پد

قیمت: رایگان

 

تیم فارنت از همین جا به تیم سازنده برنامه خسته نباشید گفته و در ضمن آمادگی خود را برای معرفی برنامه‌های نوشته شده توسط برنامه‌نویسان عزیزمان را اعلام می‌دارد و پیشاپیش دست این عزیزان را به گرمی می‌فشارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Aidin Parsamehr می‌گوید

    ممنون از معرفی کامل و فوق العاده.

  2. Hesam Elahi می‌گوید

    ممنون از اینکه برنامه ی ما را معرفی کردین.