دوربین‌های ترافیکی تهران در گوشی اندرویدی شما!

امروز قصد داریم برنامه فارسی رایگان و البته واقعاً کارآمد دیگری را به شما معرفی کنیم. این برنامه اگرچه به تهران و اهالی اندرویدی آن ارتباط دارد اما هر جای ایران هم ساکن باشید و بخواهد روزی گذر شما به تهران بیفتد برای رهایی از ترافیک آن این برنامه می‌تواند تا اندازه‌ای موثر واقع شود البته تا روزی که ترافیک به کوچه پس‌کوچه‌ها کشیده نشده و جای جای نقشه را خطوط قرمز پرنکرده باشد.

13

این برنامه رایگان در کافه بازار عرضه شده و مثل همیشه پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع به موقع از به‌روزرسانی‌های برنامه آن را از کافه بازار دریافت کنید.
لینک دریافت از بازار

بررسی برنامه نقشه ترافیک شهر تهران و جاده ها

اگر چه در نگاه اول مطمئناً متوجه خواهید شد که برای دریافت آخرین اطلاعات این برنامه باید حتماً به اینترنت متصل باشید و باید بگویم که اشتباه هم نکرده‌اید اما حجم کم اطلاعات دریافتی و همچنین سازگاری برنامه با سرعت پایین شبکه‌های تلفن همراه در ایران باعث شده است تا مشکلی از این بابت متوجه کاربر نباشد.


برنامه منو و یا تنظیمات خاصی ندارد. شما بلافاصله پس از دریافت برنامه حتی اگر به اینترنت متصل نباشید می‌توانید برنامه را باز کنید. اگر تا با نقشه تهران و خطوط مارپیچ خیابان‌ها و بزرگراه‌های آن روبرو شوید که با لمس صفحه نمایش و کشیدن نقشه به چپ و راست به تمامی آن دسترسی داشته باشید.

در این حالت اندازه صفحه در حالت عادیست و اگر نیاز به اندازه بزرگ‌تر دارید کافیست تا با نیشگون گرفتن و یا حرکت برعکس بر روی صفحه نمایش اندازه نقشه را بزرگ‌تر کرده و یا کوچک‌تر کنید. این حرکت را با استفاده از دو دکمه مثبت و منفی که با لمس صفحه نمایش در زیر نقشه ظاهر می‌شود نیز می‌توانید انجام دهید.

به جز راهنمای کوچکی که در سمت راست و پائین نقشه و در خصوص رنگ‌ها و نمادهای نقشه نمایانگر است چیز دیگری در نگاه اول تا وقتی که به سراغ به‌روزرسانی اطلاعات ترافیکی نخواهید بروید توجه شما را جلب نخواهد کرد.

حالا کارکرد اصلی برنامه در به‌روزرسانی تقریباً هر 5 دقیقه یکبار اطلاعات ترافیکی نقشه است البته مطمئناً بیشتر گره‌های کور ترافیکی تهران معمولاً با 5 دقیقه حل نمی‌شود اما وقتی قصد دارید برای اولین بار در روز از برنامه استفاده کنید و یا قصد سفر به نقطه خاصی را دارید اطلاعات ترافیکی به‌روزتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای به‌روزرسانی این اطلاعات کافیست دکمه بزرگی را که در کادر پایین صفحه و به سادگی قرار گرفته است فشار دهید تا کمتر از چند ثانیه رنگ‌های موجود بر روی نقشه بستگی به ساعتی که در آن قرار دارید کمی تغییر کند و امیدوارانه به افزایش نقاط سبز رنگ بیندیشید.

ساعت کوچکی که در گوشه سمت چپ بالای نقشه قرار گرفته آخرین زمان بروزرسانی نقشه را به شما نشان می‌دهد و پس از به‌روزرسانی نقشه دکمه دیگری در کنار دکمه به‌روزرسانی ظاهر می‌شود که نشان از ان دارد که نقشه قبلی موجود در برنامه شما را آرشیو کرده تا بتوانید مقایسه‌ای میان دو زمان داشته باشید.

با زدن کلید منو سه آیکون راهنما، درباره و خروج از برنامه ظاهر می‌شود. که در قسمت راهنما، راهنمای خلاصه‌ای از عملکرد برنامه نوشته شده و در قسمت درباره برنامه نیز اطلاعات کوتاهی در خصوص محل دریافت اطلاعات و همچنین طراح و برنامه‌نویس ان نوشته شده است در دکمه خروج هم فایده‌ای جز خروج از برنامه مطابق معمول نخواهید دید.

این برنامه در حالت اولیه نصب و بدون دریافت اطلاعات ترافیکی اولیه تنها 146 کیلوبایت حجم دارد و پس از دریافت اولین به‌روزرسانی و دریافت دومین بروزرسانی و ایجاد آرشیو حجم ان تقریباً به یک مگابایت می‌رسد که با توجه به امکانات برنامه بیش از این حجم افزایش پیدا نخواهد کرد.

برنامه متاسفانه با دکمه‌های فیزیکی سازگاری ندارد و به طور مثال با زدن دکمه برگشت به بیرون از برنامه هدایت خواهید شد. برنامه در کمال سادگی ظاهری طراحی شده و اگر چه گاهی اوقات سادگی اوج پیچیدگی است اما برخی موارد جزئی مانند آیکون اصلی برنامه، اضافه کردن و تغییر رنگ منوها و توجه به کارکردهای دکمه فیزیکی می‌توانست راهکار موثرتری باشد.

قرار گرفتن دکمه بزرگ به‌روزرسانی و آرشیو در زیر نقشه در حالت عمودی و قرار گرفتن این دکمه‌ها در کنار نقشه در حالت افقی یعنی باید همیشه آن‌ها را تحمل کنید و هیچ‌گاه نمی‌توانید نقشه کامل برنامه را تجربه کنید. به نظر می‌رسد استفاده از دکمه منو برای قرار دادن دکمه امکان به‌روزرسانی و آرشیو و حذف آن‌ها از کنار و یا زیر نقشه که در صفحات نمایش بزرگ‌تر آزاردهنده است می‌توانست مناسب‌تر باشد.

بر اساس اعلام سازنده برنامه این نرم‌افزار بر اساس آخرین اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک و از طریق سرور شرکت کنترل ترافیک شهر تهران نقشه‌ای از میزان بار ترافیکی معابر اصلی شهر را نمایش می‌دهد و اطلاعات نمایش داده شده در ان مستقیماً توسط شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ارائه می‌گردد. این برنامه در واقع نسخه اندروید نقشه اینترنتی ترافیک شهر تهران در این آدرس بر روی وب است.

به نظر استفاده از موقعیت جی‌. پی. اس در این نقشه برای زمانی که اصلاً نمی‌دانیم در کجای نقشه قرار داریم و رهیابی با استفاده از نقشه موجود گام خوب و مناسبی در به‌روزرسانی بزرگ بعدی برنامه می‌تواند باشد.

این برنامه رایگان توسط محسن میر حسینی طراحی و برنامه‌نویسی شده است که باید به خاطر رعایت برخی نکات از جمله توجه به سرعت دسترسی به اینترنت، حجم اطلاعات دریافتی و سبکی برنامه به ایشان تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

دریافت برنامه: این برنامه رایگان در کافه بازار عرضه شده و مثل همیشه پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع به موقع از به‌روزرسانی‌های برنامه آن را از کافه بازار دریافت کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. منتظر المهدى می‌گوید

    سلام ، من منتظر المهدى هستم ، چند تا سوال داشتم
    گوشى 0011 خوبه ؟
    چند تا برنامه براى تلفن زدن با 0011 مى گین ؟
    چطورى مى شه روى 0011 برنامه ریخت ؟

  2. محسن ميرحسيني می‌گوید

    با سلام
    ابتدا جا داره از شما دوست عزیزی که با این صبر و حوصله نرم افزاری که طراحی کردم رو توضیح دادین تشکر کنم. در این مدتی که نرم افزار منتشر شده کاربران نظرات و پیشنهادات و باگهای زیادی رو برای من ارسال کردند که در پی برطرف کردن اونها بودم و هستم.
    در حال حاضر ویرایش جدید این نرم افزار رو برای علاقه مندانی که مشکل اجرا بر روی اندروید 3 و 4 داشتند رو در اختیار وب سایتهای نرم افزارهای اندروید و کافه بازار قرار دادم.
    همواره موفق و پیروز باشید…

  3. کامران می‌گوید

    دست برنامه‌نویسش درد نکنه. برنامه خوبی بود. ولی روی اندروید 4 کار نمی‌کنه

  4. پويا محمد كارى می‌گوید

    خوش به حالتون که گوشیتون فارسى تله: ( من که هرچى گشتم هیچ فار سى تلى پیدا نکردم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز مدل گوشیتون رو اعلام بفرمایید شاید کاری از دست ما بربیاد..

      1. پويا می‌گوید

        htc sensation
        لطف میکنین :ح

  5. ﺣﺎﻣﺪ ~ﻭﺭ ﻧﻴﺎ می‌گوید

    ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ…ﺳﻼ ﻡ ﺍﮔﻪ ﻣﻰ ﺷﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺍﺯ ~ﻯﻏﻤﺒﺮ ﮐﻪ ﺗﻮﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ ﺭﻭ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﮐﻨﻰﺩ ﺧﻰﻟﻰ ﺟﺎﺑﻪ ﺁﺩﻡ .ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﻰ ﺩﻩ

  6. علی می‌گوید

    دستتون درد نکنه

  7. محسن می‌گوید

    این هم از اون تیتر ها بود و محسن !!!
    این نقشه ترافیکی تهران است که بیش از یک سال است داره تو سطح وب کار می کنه
    دوربین کجا بود!!!! آخه

  8. امین می‌گوید

    اینکه دوربین نبود اصلن!

  9. Mr.rey می‌گوید

    خیابان های فرعی تر رو نشون نمیده؟بعد این فراخوان کد کیوآر چیه 

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نه دوست عزیز.. چون اطلاعات از مرکز ترافیک تهران دریافت میشه.. طبیعتا تنها شامل جاهایی میشه که تحت پوشش قرار دارند و تا اونجایی که ما خبر داریم فعلا همین مارپیچ‌هایی که تو نقشه می‌بینید شامل نقشه ترافیک شهر تهران هستتند.
      در خصوص فراخوان کد کیوآر هم کدهای QR‌کدهایی هستند که بوسیله برنامه‌های موسوم به بارکدخوان میشه بدون احتیاج به نوشتن، یک آدرس اینترنتی رو در یک دستگاه مجهز به برنامه مثل تلفن همراه وارد کرد.
      اطلاعات بیشتر رو اینجا ببینید
      موفق باشید

  10. فرید می‌گوید

    برنامه جالبیه